Konwój

Konwój maszyn Molocha wyruszył w kierunku Nowego Jorku. Elektroniczny mózg podjął decyzję – rozłożona na wschodnim wybrzeżu metropolia musi zostać zrównana z ziemią. To zakończy opór ludzi i pozwoli ostatecznie złamać linie obrony. Stalowoszare mrowie maszyn niszczy wszystko na swej drodze. Horyzont zdobią słupy dymu. Już wkrótce ozdobią krajobraz w miejscu, które dawniej nazywano Nowym Jorkiem…

Chyba że… Chyba że żołnierze Posterunku zdołają zatrzymać marsz maszyn Molocha…

Neuroshima: Konwój to druga edycja gry Konwój zaprojektowanej przez Ignacego Trzewiczka. Gra karciana dla dwóch graczy, której akcja rozgrywa się w postapokaliptycznym świecie Neuroshimy, znanym z takich gier jak Neuroshima Hex51. Stan, czy Nowa Era, świecie, w którym ludzkość walczy z armią Molocha, napierającą od północy bezlitosną, rosnącą z każdym dniem konstrukcją zamieniającą świat w gigantyczną automatyczną fabrykę, w której nie ma miejsca na ludzi.

Konwój jest grą asymetryczną – jeden z graczy kieruje tytułowym konwojem potężnych maszyn Molocha, które zmierzają w kierunku Nowego Jorku obracając w ruinę mijane po drodze miasta. Jego celem jest dotrzeć do Nowego Jorku i obrócić go w perzynę. Gracz dysponuje talią 35 kart zawierającą maszyny Molocha (znane z Neuroshimy Hex roboty takie jak Działo GaussaKlaun, czy Juggernaut), moduły, dołączane do maszyn (m.in. moduł Siecimoduł Kasparov) oraz karty specjalne (jak Odepchnięcie, czy Ruch). Wystawia je w kolejnych miastach starając się obrócić ludzkie osady w pył i przygotować się do finałowej batalii o Nowy Jork…

Drugi z graczy dowodzi oddziałami partyzanów Posterunku. Ostrzeliwują oni roboty Molocha przez całą ich drogę aż do ostatecznej bitwy w Nowym Jorku. Talia Posterunku także zawiera 35 kart. Gracze znajdą w niej żołnierzy Posterunku (znane z Neuroshimy Hex jednostki takie jak Biegacz, czy Operator CKM), budynki (takie jak Bunkier, czy Działo EMP) oraz wiele kart specjalnych (Ruch, Odwrót, Medyk i inne). Celem gracza Posterunku jest wygrać choć kilka bitew, choć na chwilę spowolnić marsz Molocha i przygotować możliwie największe piekło w samym Nowym Jorku.

Rozgrywka trwa 30-45 minut, wymaga sporej dozy kombinowania, blefowania, przewidywania tego jakie karty przeciwnik może mieć na ręce i na co go aktualnie stać, obfituje w wiele zwrotów akcji i jak zwykle w przypadku gier z Portalu w świetny sposób łączy fabułę gry z elegancką mechaniką.

Autor: Ignacy Trzewiczek

Ilustracje: Mateusz Bielski, Michał Sztuka

Wiek: od 8 lat

Czas gry: 30-45 minut

Zawartość pudełka:

  • 35 kart talii Molocha (63x88mm),
  • 35 kart talii Posterunku (63x88mm),
  • 5 plansz Miast,
  • żetony,
  • instrukcja

Strona gry w serwisie Boardgamegeek: The Convoy

Zapisz

Zapisz

No comments yet.

Leave Your Reply

O nas

Portal Games jest działającym na polskim rynku od 1999 roku wydawcą gier planszowych. Wśród naszych najsłynniejszych tytułów znajdują się gry Robinson Crusoe, Osadnicy: Narodziny Imperium oraz Detektyw.

Administratorem danych osobowych jest Portal Games Sp. z .o.o. z siedzibą w Knurowie (44-190) ul. Sienkiewicza 13, nr KRS 0000617095, NIP 6312660554, REGON 363435596, e-mail: portal@portalgames.pl. Szczegóły związane z przetwarzaniem danych osobowych znajdziesz tutaj (kliknij): Polityka prywatności.

Nasz Twitter

♟ Cel Kampanii #9 - 12 pionów Akcji i środkowa plansza ♟ To ulepszenie pomaga śledzić dostępne akcje i zastępuje ko… https://t.co/b2w7bzgcnZ
🏟 Cel Kampanii #8 - Dodatkowe żetony Infrastruktury Stadionowej i unikalne plansze Stadionów 🏟 Ulepsz swój Stadion… https://t.co/VhNtfrttM7
💵 Cel Kampanii #4 - Planszówkowi Sponsorzy 💵 Dzięki temu minidodatkowi branża gier planszowych będzie reprezentowan… https://t.co/vFkQt0EDoQ

Newsletter