51. Stan: Sojusznicy

Postapokaliptyczna Ameryka wciąż tętni życiem i kipi różnorodnością. Przemierzające pustkowia grupki ocalałych na swój unikalny sposób zaadaptowały się do surowego środowiska. Jako gubernator nowego Stanu dobrze wiesz, że w twoim najlepszym interesie leży utrzymanie dobrych stosunków z każdą z tych grup.

Doniesiono ci, że w okolicy kręcą się grupki obiecujących sojuszników. Inteligentni Szczuroludzie, skryci w mroku tuneli i piwnic. Inżynierowie z Uranopolis, pokonujący podziurawione autostrady w swoich wielkich maszynach. Palący gumę motocykliści z Iron Gangu, bezwzględnie polujący na osamotnione pojazdy.

Zanurz się w nieustannych konfliktach, umiejętnie pociągaj za sznurki władzy, zdobywając zaufanie jednych i obracając ich przeciwko tym, którzy nie chcą się podporządkować.


51. Stan: Sojusznicy

Sojusznicy sprawią, że zyskasz nowych przyjaciół i sposoby na wykorzystanie sił innych stronnictw!

Karty zawierać będą nową mechanikę sojuszy, która zapewni ci nowe, unikatowe bonusy i zdolności. Jak wykorzystać nowe możliwości? Wolisz zjednoczyć stronnictwa 51. Stanu, czy będziesz raczej samotnym wilkiem? Stworzysz potężne kombinacje sojuszniczych kart? W jaki sposób powitasz trzy nowe stronnictwa, które pokonały bezmiar pustkowi i wkraczają do gry?

Sojusznicy wprowadzają do gry stronnictwa Iron Gang, Uranopolis i Sharrash! Z ich pomocą odkryjesz nowe sposoby walki o dominację nad 51. Stanem!

Informacje podstawowe

  • Tytuł: 51. STAN MASTER SET: SOJUSZNICY
  • Autorzy gry: Ignacy Trzewiczek, Joanna Kijanka
  • Autorzy ilustracji: Piotr Foksowicz, Mateusz Bielski, M81 Studio (Maksym Hnatyk, Dmytro Tiuftin, Tatiana Razumna, Iryna Moroz), Galina Zhurkina, Sandra Duchiewicz
  • Wiek graczy: 14+
  • Czas gry: 60 – 90 min.
  • Liczba graczy: 1 – 4
  • Pobierz instrukcję: PDF
  • Link do BGG: 51st State: Master Set – Allies
  • Premiera: 23 maja 2019
  • Jest to dodatek do gry 51. Stan: Master Set

Przejdź do sklepu

Sugerowana cena detaliczna: 50 zł



Nowe mechanizmy występujące w dodatku – Żetony Wpływu

Nowe karty zapewniają wam nowy sposób na Budowę Lokacji, podpisywanie Umów oraz (co najważniejsze) Plądrowanie kart będących Sojusznikiem przynależnym do: Sharrash, Uranopolis lub Iron Gangu. Karty te zawsze posiadają żetony Wpływu w polu Umowy. Żetony Wpływu można również pozyskać w inny sposób, np. wyprodukować lub otrzymać w wyniku wykonania odpowiedniej Akcji.


Dodatek do 51. Stanu: Master Set

Świat, który znasz przestał istnieć. Nie ma rządu. Nie ma armii. Nie ma cywilizacji. Bunt komputerów, wojna z maszynami, upadek świata ludzi. Stany Zjednoczone upadły na kolana. Wojna z maszynami trwa od trzydziestu lat. Powoli rosną ośrodki skupiające ludzi i próbujące zdobyć władzę w okolicy. Przejąć kontrolę nad sąsiadami. Zbudować nowy kraj. Nowy, 51. Stan…

51. Stan to gra karciana osadzona w uniwersum Neuroshimy, bestsellerowej gry fabularnej wydawnictwa Portal. Tym razem powraca w nowym wydaniu. Jest to zestaw zawierający 88 kart z gry podstawowej i po 50 kart z rozszerzeń Nowa Era i Zima. Całość została zbalansowana na nowo, aby zaoferować pełną emocji rozgrywkę bez względu na to, które rozszerzenie wybierzesz.

Gracze wcielają się w role przywódców jednej z czterech frakcji (Mutanci, Kupcy, Nowojorczycy lub Appalachianie) i próbują rozwinąć swoją potęgę. Budują nowe Lokacje, podpisują Umowy, starają się atakować słabszych sąsiadów, by dostarczyć do bazy Zdobycze.

Mechanika gry opiera się na nowatorskiej regule pozwalającej użyć każdej z kart lokacji w grze na jeden z trzech sposobów – gracz sam decyduje, czy posiadaną kartę (np. Stacji paliw) chce wystawić jako Lokację, czy chce ja napaść i wystawić jako Zdobycz czy też chce z nią nawiązać handel i wystawić ją jako Umowę. Olbrzymia ilość decyzji, jakie mają gracze, bogactwo fabularne, sprawiają, że gra jest nieprawdopodobnie emocjonująca i posiada bardzo wysoki współczynnik regrywalności.