W 2019 roku ukażą się dodruki hitów sprzed lat!
Podczas świętowania Portalconu 11, prezes Portalu Ignacy Trzewiczek zapowiedział, że w 2019 roku ukażą się od dawna wyczekiwane dodruki klasycznych RPGowych hitów, a także almanachów dla Mistrzów Gry.
Z
okazji 20-lecia wydawnictwa zbudowanego na publikacji gier RPG a także
artykułów na temat grania, chcemy przybliżyć wam ten gatunek i
dostarczyć opracowania, które rozpalały wyobraźnię graczy w całej
Polsce.
Ponadto powróci także jedna z pierwszych planszówek Portalu.
Poniżej znajdziecie listę tytułów, których powrotu możecie się spodziewać:
- De Profundis
- Graj z głową
- Graj fabułą
- Graj trikiem
- Jesienna gawęda
- Skrót do R’lyeh
- Zombiaki 2: Atak na Moskwę
De Profundis
Dodruk
niedostępnej od lat polskiej gry RPG. Wydana w roku 2001, była drugą
grą Portalu, która doczekała się wydania zagranicą. Miała swoje wydanie
anglojęzyczne (Hogshead Publishing), hiszpańskie (Edge Enternainment)
oraz niemieckie (Krimskrams Kiste). Została tam zauważona i doceniona,
czego wyrazem była nominacja do nagrody „Diana Award For Excelence in
Gaming”. Autorem gry jest znany fanom Portalu Michał Oracz!
De
Profundis narodziło się z fascynacji prozą H. P. Lovecrafta, jej
specyficznym klimatem grozy i szaleństwa. Gracze w De Profundis
nawiązują do niej, tworząc niesamowite opowieści rodem z opowiadań
mistrza z Providence. Czynią to – w przeciwieństwie do klasycznego RPG –
nie na sesjach, lecz za pomocą listów, preparowanych materiałów, za
pomocą korespondencji.
De
Profundis wciąga graczy w wędrówkę po krainach wyobraźni, każe spojrzeć
na rzeczywistość z innego, dziwnego, niesamowitego punktu widzenia. To
przede wszystkim gra dla dojrzałych, aktywnych graczy, którzy znajdują
przyjemność w przygotowywaniu kolejnych fragmentów korespondencji tak,
by była ona jak najbardziej inspirująca dla współgraczy, by tchnęła
autentyzmem i grozą.
Graj z głową
Nowe wydanie almanachu Mistrza Gry – Graj z głową, z nowym wstępem!
Jak ułożyć sobie relację z graczem?
Jak zbudować dobrą drużynę?
Jak przyznawać punkty doświadczenia?
Jak dać frajdę z bohatera gracza?
Zmierz się z najważniejszymi problemami Mistrza Gry!
Odpowiedz na te pytania… z głową!
Artykuły
zamieszczone w „Graj z głową” podejmują kluczowe zagadnienia relacji
Mistrza Gry z graczami. Naszpikowana przykładami, pełna anegdot z
sesji, przydatnych trików i propozycji rozwiązań książka, to
nieoceniona pomoc dla początkujących Mistrzów Gry, punkt odniesienia dla
tych bardziej zaawansowanych, oraz po prostu znakomita lektura.
Ignacy
Trzewiczek, doświadczony Mistrz Gry i współautor gier Neuroshima i
Monastyr, zasłynął „Jesienną Gawędą”, cyklem artykułów o prowadzeniu
Warhammera, który na zawsze zmienił wizerunek tej gry w Polsce.
Niemal 10 lat później ukazuje się jego „Graj z głową”, książka poświęcona mistrzowaniu w ogóle.
„Graj z głową” to drugi tom z cyklu almanachów Mistrza Gry zapoczątkowanego przez „Graj twardo” Johna Wick’a.
Całość materiału jest dodatkowo ubarwiona i wzbogacona szeregiem ramek zawierających dodatkowe pomysły i uwagi, przygotowane przez Michała Oracza oraz Rafała Szymę.
Graj z głową jest już dostępne w sklepie Portalu!
Graj trikiem
Dodruk Almanachu Mistrza Gry Graj Trikiem, którego autorami są Ignacy Trzewiczek, Michał Oracz oraz Mateusz Wielgosz. Podręcznik w całości poświęcony jest przygotowaniu sesji RPG. Dziesiątki porad dotyczą tego jak zaskoczyć graczy i pogłębić atmosferę na sesji poprzez odpowiednie przygotowanie miejsca do gry, dobranie muzyki, oświetlenia, czy specjalnych gadżetów na sesję.
Z
podręcznika Mistrzowie Gry poznają szereg sztuczek pozwalających
wykonać niezwykłe listy na sesję, mapy, dowiedzą się jak wykorzystać
kości, by zwiększyć emocje na sesji, jak rozpocząć przygodę, jak
zaskoczyć graczy niezwykłym gadżetem oddającym nastrój miejsca, w którym
toczy się przygoda.
Graj fabułą
Dodruk trzeciego tomu uniwersalnych almanachów dla Mistrzów Gry traktuje o tworzeniu przygód. Znajdują się w nim konkretne, opatrzone licznymi anegdotami i przykładami z gry odpowiedzi na pytania:
– Co trzeba wiedzieć przed przystąpieniem do projektowania przygody?
– Jakich błędów unikać?
– Jak zaprojektować przygodę od podstaw?
– Jakimi erpegowymi przyprawami ją doprawić?
– Jak włączyć graczy w jej powstawanie?
Autorem podręcznika jest Mateusz Zaród.
Jesienna gawęda
Jubileuszowa publikacja z okazji 10-lecia Portalu, Jesienna gawęda, tym razem powraca do czytelników na 20-lecie! Jest to zbiór artykułów Ignacego Trzewiczka publikowanych w Magii i Mieczu oraz w magazynie Portal. Dodatkowo w książce znajduje się scenariusz Opowieść o zemście. Książka ponadto zawiera współczesny komentarz Tomasza Z. Majkowskiego omawiający zjawisko Jesiennej gawędy, które opanowało wyobraźnię polskich miłośników Warhammera.
W sumie w zbiorze znajduje się więc 10 artykułów z cyklu, przygodę (Opowieść o zemście) oraz artykuł Tomasza Z. Majkowskiego.
Skrót do R’lyeh
Skrót
do R’lyeh to cykl artykułów Miłosza Brzezińskiego publikowany w latach
1997-99 na łamach pisma Magia i Miecz. Jest – obok Jesiennej Gawędy –
najsłynniejszym, najgłośniejszym cyklem tekstów poświęconych RPG w
Polsce. Miłosz Brzeziński sprowadził grozę na sesje RPG, nauczył jak
straszyć, jak budować nastrój grozy w prowadzonych przygodach. Pod
wpływem uroku Skrótu do R’lyeh znalazły się całe rzesze Mistrzów Gry i
graczy, a jego echa pobrzmiewają do dziś. To seria, która przeszła do
legendy.
Zbiór – podobnie jak w przypadku Jesiennej gawędy – posłowiem opatrzył Tomasz Z. Majkowski, natomiast ilustrował Hubert Czajkowski.
Zombiaki 2: Atak na Moskwę
Zombiaki 2: Atak na Moskwę to sequel najpopularniejszej gry karcianej Portalu, wydanych w 2003 roku Zombiaków. W tej odsłonie akcja gry ma miejsce w Rosji, na ulicach Moskwy zaatakowanej przez przebiegłe rosyjskie zombiaki pod przywództwem Iwana!
Zombiaki 2 to gra karciana przeznaczona dla dwóch graczy. Zawiera dwie 40 kartowe talie zawierające wiele nowych kart, takich jak Molotow, Kamaz, czy Zombie Czeczen. Dodano wiele nowych kart planszy (Trabant, Tramwaj, Kamaz, Kable i inne), zaś część z zombiaków posiadła umiejętność skręcania lub biegania!
Całość,
podobnie jak pierwsza część, przepełniona jest klimatem i humorem,
zawiera proste reguły pozwalające na ciekawą, taktyczną zabawę. Dodruk
tego tytułu już w 2019!