Już dziś premiera trzech nowych gier z serii Zachodnich Królestw: dodatku Wiek Rzemieślników do Architektów ZK, a także gry Wicehrabiowie Zachodniego Królestwa i dodatku Kroniki Zachodniego Królestwa wprowadzającego aż cztery nowe tryby do rozgrywki podstawowej.
O rosnącej popularności tej młodej serii gier autorstwa Shema Phillipsa i S J Macdonalda świadczy między innymi błyskawiczne wyprzedanie dodatku Wiek Rzemieślników w naszym sklepie. To rozszerzenie do Architektów Zachodniego Królestwa możesz kupić w dobrych sklepach z planszówkami.
Sama podstawa gry, Architekci, jak i druga gra z serii, czyli Paladyni Zachodniego Królestwa, znajdują się w TOP 100 rankingu BGG (odpowiednio na 78 i 83 miejscu). Obie zostały wydane w Polsce nakładem Portal Games. Architektów możesz nadal znaleźć w naszym sklepie, natomiast Paladynów znajdziesz w dobrych sklepach z planszówkami (nasz sklep wyczerpał nakład w ostatnich dniach).
Wicehrabiowie Zachodniego Królestwa to kolejna samodzielna gra z serii, zawierająca mechanikę rondla akcji. Punkty zdobywa się stawiając Budynki, przepisując Manuskrypty, pracując w Zamku oraz włączając w Lenno nowe ziemie. Gracze rozpoczynają rozgrywkę z grupą Mieszczan, ale natychmiast ruszają na poszukiwania ludzi o talentach bardziej pasujących do ich zamierzeń, by zwiększyć wpływy wśród społeczeństwa. Mechanicznie przedstawia się to poprzez posiadanie zmiennej talii kart Mieszczan na ręce, co wpływa na zasób możliwych do wykonania akcji. Uwagę przyciąga okrągły zamek na środku modułowej planszy. Gracz po opłaceniu Robotników może ich umieścić w Zamku, kolejno na pierwszym, potem na drugim i trzecim poziomie. Pozwala to dostarczyć Srebrników, Cnót i punktów zwycięstwa.
Kroniki Zachodniego Królestwa to niezwykły dodatek łączący trzy gry podstawowe z serii: Architektów, Paladynów i Wicehrabiów. Umożliwia nowe tryby rozgrywki, w dodatku zupełnie różniące się od siebie. Jednym z nich kooperacja: dla każdego z tytułów opracowano zasady, wedle których gracze jednoczą siły, by sprzeciwić się przebiegłemu Namiestnikowi. Wspólnie wygrywają lub przegrywają grę, w zależności od tego, czy wypełnią wymagane cele. W sumie to aż 3 nowe tryby rozgrywki! Jest także czwarty: pełna rywalizacji kampania wymagająca rozegrania wszystkich gier. 2-4 graczy walczy o to, któremu z nich zostanie poświęcona największa liczba Ksiąg, czyli czyje imię zapisze się trwale w historii Zachodniego Królestwa. Kampania toczy się na przestrzeni całej trylogii Zachodniego Królestwa: gracze grają kolejno w Architektów, Paladynów i Wicehrabiów,
Wiek Rzemieślników jest wprowadzającym nowości rozszerzeniem do Architektów Zachodniego Królestwa. Choć wyprzedało się ono w naszym sklepie, wciąż jest dostępne w dobrych sklepach z planszówkami. Nie dziwimy się tej populaności. W Wieku Rzemieślników niegdysiejsi czeladnicy powracają do miasta jako mistrzowie rzemiosła, wyposażeni w wiedzę, doświadczenie oraz nowatorskie narzędzia. Dodatek umożliwa grę dla 6 graczy, wprowadza także rzemieślników liczących się za 2 zwykłych robotników oraz nowe karty pomocników i budynków i 2 nowe akcje wytwarzania zdobień i narzędzi. Te ostatnie pozwalają na uzyskanie zdolności, natychmiastowych korzyści i punktów zwycięstwa. Drugie strony plansz gracza oferujące nowe unikatowe wartości.