Zbuduj królestwo, strzeż jego granic i zacznij wpływać na losy swojego kraju. W trakcie epickiej kampanii rywalizuj z innymi graczami dokonując niezwykłych czynów, byś to ty zapisał się na zawsze w annałach i by to właśnie tobie poświęcono największą liczbę ksiąg. W trybie kooperacji stawiaj czoła bezlitosnemu Namiestnikowi i sprostaj wyzwaniom, które czekają na ciebie w grach z trylogii Zachodniego Królestwa: Architektach, Paladynach i Wicehrabiach.

Kroniki Zachodniego Królestwa to dodatek do trzech podstawowych wersji gry: Architektów, Paladynów i Wicehrabiów Zachodniego Królestwa. Umożliwia dwa nowe tryby rozgrywki, w dodatku zupełnie różniące się od siebie. 

Jeden z nich to pełna rywalizacji kampania wymagająca rozegrania wszystkich gier. 2-4 graczy walczy o to, któremu z nich zostanie poświęcona największa liczba Ksiąg, czyli czyje imię zapisze się trwale w historii Zachodniego Królestwa. Kampania toczy się na przestrzeni całej trylogii Zachodniego Królestwa: gracze grają kolejno w Architektów, Paladynów i Wicehrabiów.

Drugi tryb rozgrywki to kooperacja: dla każdego z tytułów opracowano zasady, wedle których gracze jednoczą siły, by sprzeciwić się przebiegłemu Namiestnikowi. Wspólnie wygrywają lub przegrywają grę, w zależności od tego, czy wypełnią wymagane cele.

 

Każda część trylogii w trybie kampanii umożliwia zdobycie 3 wyjątkowych Ksiąg. Aby je zebrać, należy spełnić określone wymagania: kto pierwszy, ten lepszy. Każda Księga przynosi właścicielowi dodatkowe korzyści w kolejnych grach. Na każdej Księdze widnieją 1 lub 2 Herby. Pierwszy gracz, który zbierze Księgi z 3 Herbami jednego rodzaju (z 4 w rozgrywce dwuosobowej), otrzymuje dodatkową Księgę jako nagrodę za swój wysiłek. Na koniec gracze mogą otrzymać do 3 Ksiąg za ukończenie poszczególnych rozgrywek na pierwszym bądź drugim miejscu. Księgi zebrane w ten sposób nie przynoszą jednak żadnych dodatkowych korzyści oraz nie posiadają Herbów. Po rozegraniu wszystkich 3 gier, gracz z największą liczbą Ksiąg zostaje zwycięzcą całej kampanii! 

Przygotowanie do kampanii 

Przed rozpoczęciem kampanii Kronik Zachodniego Królestwa przeprowadźcie następujące kroki:

 

  1. Połóżcie 2 plansze Ksiąg w bocznej części obszaru gry.
  2. Połóżcie 3 żetony Herbów na wskazanych polach planszy Ksiąg. Poniżej połóżcie odpowiednie Księgi Herbów, tą stroną ku górze, która odpowiada liczbie graczy.
  3. Losowo ustalcie gracza rozpoczynającego rozgrywkę w Architektów.

 

Tryb kooperacyjny i zmiany w grze podstawowej

Tryb kooperacji Architektów

W tym trybie gracze wspólnie nie szczędzą wysiłków przy budowie miasta. Nieustannie przeszkadza im w tym królewski zausznik: zły i bezwzględny Namiestnik. Nie cofnie się on przed niczym, by wypełnić królewskie rozkazy. Namiestnik rozgrywa swoją turę na koniec każdej rundy (po tymjak każdy z graczy rozegrał po 1 turze). Jego głównym celem jest gnębienie Robotników i aresztowanie każdego, kto mu się nawinie pod rękę. Na koniec rozgrywki gracze wspólnie wygrywają lub przegrywają, w zależności od ich wspólnego wyniku. 

Gracze przygotowują zaawansowany tryb rozgrywki w Architektów Zachodniego Królestwa. Zmienia się między innymi sposób wyboru początkowych Budynków, należy też nałożyć nakładki na Królewski Skarbiec i Wartownię. Należy przygotować karty Namiestnika i karty Zdarzeń. Gracze nie mogą dokonywać pojmania Robotników innych graczy. Mogą za to wtrącać Robotników i Najemnika do więzienia. Mogą także przekazywać Darowizny innym graczom. Poza tym występuje kilka innych zmian.

Tryb Kooperacji Paladynów

W tym trybie gracze wspólnie nie szczędzą wysiłków przy obronie miasta i okolicznych osad. Nieustannie przeszkadza im w tym królewski zausznik: zły i bezwzględny Namiestnik. Na początku każdej rundy gracze odkrywają co najmniej 1 kartę Groźby. Każda z nich wskazuje zadanie, które stawia przed graczami Namiestnik, żądając natychmiastowej realizacji. Na końcu każdej rundy gracze mogą stracić Honor lub ponieść inne konsekwencje zlekceważenia Groźby. Na koniec rozgrywki gracze wspólnie wygrywają lub przegrywają, w zależności od ich wspólnego wyniku. 

Należy zastąpić karty Królewskich Dekretów nowymi kartami dlatego trybu i umieśćcie losowe 3 z nich na planszy Głównej. Trzeba także umieścić kartę Groźby Najeźdźców, Groźby Króla i Groźby Namiestnika pod kartami Dekretu i Łaski. Każdy gracz otrzymuje znacznik Honoru (Honor to kolejny atrybut, o który gracze musza dbać podczas rozgrywki) oraz po jednym nowym Początkowym Mieszczaninie. Kolejną zmianą w zasadach jest możliwość wielokrotnego korzy-stania z kart Królewskiej Łaski podczas jednej rundy. Nowe karty Królewskich Dekretów wymagają od graczy wykorzystania akcji do umieszczenia na nich Robotników. Poza tym w grze występują nowe ikony, zmiany w każdej rundzie oraz kilka innych drobnych zmian.

Tryb Kooperacji Wicehrabiów

W tym trybie gracze wspólnie starają się zwiększyć swoje wpływy, gdy tymczasem król pragnie odzyskać pełnię władzy królewskiej. W tym celu wysłał swojego wiernego zausznika: złego i bezwzględnego Namiestnika. Na końcu każdej tury Namiestnik będzie poruszał się po planszy i usuwał Robotników graczy lub umieszczał na niej swoich. Dąży on do umieszczenia wszystkich swoich 20 Robotników na planszy lub choćby 1 na trzecim poziomie Zamku. Jeśli mu się to uda, gracze natychmiast przegrywają. Jeżeli jednak graczom uda się go powstrzymać wystarczająco długo, tak by w królestwie zapanował Dobrobyt lub Ubóstwo, będą mieli szansę na odniesienie zwycięstwa. 

Gracze otrzymują karty Pomocy, a obok planszy kładą karty Namiestnika i jego Robotników. Występują zmiany przy wyborze kart Znanych Mieszczan. Karty Dobrobytu i Ubóstwa należy zastąpić tymi z rozszerzenia. Podczas tur graczy i poza nimi mogą wystąpić nowe efekty opisane na kartach Pomocy. Namiestnik rozgrywa swoje tury na koniec tury każdego z graczy. W tym trybie próg wymagany do zwycięstwa jest stały i wynosi 160 PZ, zgodnie z informacją na karcie Namiestnika. Jeżeli gracze nie osiągnęli wspólnie takiego wyniku, rozgrywka kończy się zwycię-stwem Namiestnika. Poza tym występuje kilka innych drobnych zmian w rozgrywce.

  • Kroniki Zachodniego Królestwa to dodatek do trzech niezależnych wersji podstawowych gry
  • Gracze rywalizują o zapisanie się na kartach historii grając kolejno w Architektów, Paladynów i Wicehrabiów Zachodniego Królestwa lub wybierają tryb kooperacyjny którejś z gier i jednoczą siły, by wspólnie zwyciężyć 
  • Angażujący rywalizacyjny tryb kampanii premiujący za dobre miejsca w każdej z gier, z nowymi celami, których wypełnienie pozwala na zebranie cennych ksiąg i zyskanie istotnej przewagi w dalszej grze
  • Dodatkowy tryb kooperacyjny, dzięki któremu można wybrać dwa zupełnie odmienne tryby rozgrywki
  • Piękne grafiki i wysokiej jakości komponenty

O nas

Portal Games jest działającym na polskim rynku od 1999 roku wydawcą gier planszowych. Wśród naszych najsłynniejszych tytułów znajdują się gry Robinson Crusoe, Osadnicy: Narodziny Imperium oraz Detektyw.

Nasz Twitter

RT @angryboardgamer: Dodatek Nie zazna spokoju, kto przeklęty do #Zombicide @Portal_pl już w poniedziałek w sklepach. Szczegóły: https://t.…
⏰Uwaga, topka komercyjna: Top gier Portalu, które znajdziesz za półdarmo w promocji na Black Week… https://t.co/bwHffln5Fp
RT @angryboardgamer: Ostatnie dni przedsprzedaży limitowanej edycji gry @Portal_pl #NeuroshimaHEX wraz z bonusami. ⏱⏱⏱ 🔥Szczegóły🔥https://t…

Newsletter