Chłopcy Idą na Wojnę to kolejny dodatek z serii Pakietów Imperialnych do Osadników Narodziny Imperium. Możecie sobie pomyśleć, że to po prostu kolejny dodatek zawierający 50 kart, które należy wtasować z nadzieją na zwiększenie regrywalności. Jednak te 50 kart, całkowicie zmienią waszą rozgrywkę.
Jak to możliwe?
Wszystko dzięki nowej mechanice Podboju przedstawionej w tym pakiecie. Od teraz, zamiast wydawać dwa żetony plądrowania, żeby splądrować Lokację, możecie wydać te dwa żetony, aby przejąć najbardziej wysuniętą na lewo Lokację Frakcyjną z dowolnie wybranego rzędu w Imperium przeciwnika (tak więc sami wybieramy czy jest to Lokacja Produkcyjna; z Cechą, czy z Akcją) i dodać ją do swojego Imperium. W taki sposób przesuwamy granice, włączając wybraną kartę do własnej strefy. Granice zostały zatarte.
Jedna mała zasada, a cała rozgrywka zmienia się diametralnie, uwierzcie mi.
Liczba nowych możliwych zależności i synergii jest nieskończenie wielka. Rzymianie posiadający Piramidy. Barbarzyńcy operujący Administracją. Japończycy aktywujący Mroczną Kaplicę. Cała masa pokręconych, nowych możliwości, które doprowadzą niektórych graczy do szału, a innych po prostu zachwycą.
Jasne, nie jest to dodatek przeznaczony dla każdego fana Osadników. Ponieważ podnosi on poziom interakcji między graczami do bardzo wysokiego poziomu. Zamienia on świetną i przyjemną grę familijną w brutalną walkę o budynki. Zaczyna się myślenie typu “Ciekawe co mi tym razem zabierzesz” oraz “O jak miło, właśnie tego brakowało w moim Imperium”. Każdy myśli o sobie i obserwuje nowe łakome kąski na polu gry.
Dodatkowo, żebyście mogli lepiej cieszyć się nową mechaniką, dodaliśmy więcej Umów posiadających Żetony Plądrowania. Tak więc macie większą szansę, że otrzymacie te upragnione 2-3 Żetony już podczas pierwszej lub drugiej rundy i będziecie mogli wcześniej zacząć Podbijać Lokacje innych graczy. Dzięki temu Umowy stały się trochę bardziej znaczące. A jakby tego było mało, to teraz wszystkie karty z podstawy oraz innych dodatków, które pozwalają kraść Umowy przeciwników, mają również większą wartość.
Poza masą nowych kart i umiejętności dla każdej frakcji, o których napiszę więcej w następny tygodniu, stworzyliśmy nowy typ budynku o nazwie — Forteca. Posiada ona niewrażliwość na wszystkie efekty gry, poza nową specjalną akcją Oblężenia. W momencie umieszczenia Fortecy w rozgrywce jest ona dość słaba, ale podczas każdej rundy, możecie aktywować jej akcje, zwiększając jej umocnienia. Pod koniec rundy, właściciel danej Fortecy otrzymuje Punkty Zwycięstwa, w ilości równej jej poziomowi Umocnień. Jest to ciekawy proces, który może się zakończyć dodatkowymi 8, a nawet 10 punktami zdobytymi z samej Fortecy w ostatniej rundzie – co daje graczowi ogromną satysfakcję.
Jest to wyjątkowy dodatek, który bardzo mocno zmienia rozgrywkę i mam nadzieję, że wam się spodoba. Jednak zanim po niego sięgniecie, odpowiedzcie sobie na pytanie: czy takie zmiany wpasowują się w wasz styl gry?
– Ignacy Trzewiczek