Nasz erpegowy konkurs dla Mistrzów Gry został przyjęty niesłychanie ciepło. Spłynął prawdziwy potok prac (blisko 40!). Z tym większą przyjemnością ogłaszamy zwycięzcę.
Nagrody: pakiet almanachów oraz kości Tech Dice wygrywa Paweł ‘ElCiesiel’ Ciesielski! Gratulacje!
A że prac było naprawdę sporo, w dodatku na naprawdę fajnym poziomie, wkrótce uraczymy Was pdfem – pokonkursowym zbiorem fajnych trików.
Tymczasem zapraszamy do lektury zwycięskiego triku:
Dym
RPG to taki mały teatr. Nie tylko z uwagi na to, że mamy scenariusz i graczy odgrywających swoje role niczym aktorzy na deskach sceny. Nieodłącznym elementem zarówno teatru jak i RPG jest też charakteryzacja, muzyka tła, rekwizyty… i efekty specjalne. No co? Nigdy nie widzieliście w teatrze kłębów dymu, sztucznej krwi i gry światłem? To właśnie efekty specjalne. Grę światłem zna każdy MG, a sztuczna krew, hm, szkoda ufajdać sobie mieszkanie. Skupimy się na kłębach dymu.
Do wykonania triku potrzebne będą:
– Pudełko lub skrzyneczka ucharakteryzowane tak, by pasowała do uniwersum. Dla większości systemów fantasy dobrze sprawdzi się każdy ozdobny pojemnik w którym kobiety trzymają biżuterię, czy mała drewniana skrzyneczka. Ta skrzyneczka będzie pełna kłębiącego się dymu.
– Rekwizyt, który umieścimy w skrzyneczce: zwój z magicznym zaklęciem, klucz do bram piekieł, opis rytuału demonologicznego, pierścień o niezwykłej mocy, czy komponent do zaklęcia. Rekwizyt powinien być odpowiednio ucharakteryzowany i istotny dla fabuły gry – kluczowy element scenariusza. Artefakt ten będzie pływał w chmurze tajemniczego, gęstego dymu.
– e-papieros
Wykonanie sztuczki jest banalnie proste: Do skrzyneczki wkładamy rekwizyt i kilkukrotnie, pooowoooli wpuszczamy doń chmurę pary wodnej z e-papierosa. Wystarczą dwa „buchy”, jeden jak nabierzesz wprawy. Następnie zamykamy skrzyneczkę i gotowe. Gdy gracze ją otworzą ich oczom ukaże się pożądany, potężny przedmiot, który jak na artefakt przystało, pławi się w obłokach magicznego, gęstego dymu.
Uwaga: para wodna z e-papierosa szybko ulega skropleniu – znika. Od momentu napełnienia skrzyneczki dymem do jej otwarcia nie powinno upłynąć więcej niż 2-3 minuty. Powiedz graczom, że rekwizyt schowałeś w innym pokoju, nie będzie cię chwilę. Efekt WOW gwarantowany.
Super pomysł! Jeżeli kiedyś nadarzy się okazja z pewnością wykorzystam 🙂