Neuroshima Hex to planszowa gra strategiczna rozgrywająca się w postapokaliptycznym świecie opanowanym przez mutantów i bezwględne maszyny Molocha. Każdy z graczy dowodzi jedną z armii, na którą składają się żetony jednostek, modułów i akcji, które wykłada się na heksagonalnej planszy pola bitwy.
Każda armia składa się z 35 żetonów, na które składają się żetony jednostek oraz akcji specjalnych. Jednostki wykłada się na planszę, na dowolnym polu nie zajętym przez inny żeton. Każda z nich ma oznaczenie informujące, czy jest jednostką strzelającą czy walczącą wręcz a także inicjatywę (o wartości od 0 do 3). Na żetonie znajdują się także symbole oznaczające z jaką siłą i w jakie kierunki atakuje. Niektóre jednostki mają zdolności specjalne, np. „Sieciarz” może zablokować działanie sąsiadującej jednostki, inne mogą atakować dwukrotnie, jeszcze inne mają zamontowany pancerz itp. Symboli jest niewiele, są czytelne i bardzo łatwo się w nich połapać – nie trzeba ich nawet specjalnie znać przed rozgrywką. Przykładowe żetony można zobaczyć w galerii poniżej.
Wśród żetonów występują żetony specjalne „Bitwa”, które można zagrać, aby rozpocząć walkę. Momenct rozstrzygania bitwy jest bardzo efektowny – wiele jednostek ginie, wykonując przed śmiercią jeszcze jeden, zabójczy atak. Dobre ustawienie jednostek i ich osłona oraz ochrona bazy są bardzo trudne, często więc posyła się jednostki w samobójcze misje, aby tylko zdjąć jeszcze jeden punkt z bazy przeciwnika.
Materiały dodatkowe
- Hexogłówki #1,
- Hexogłówki #2 (wymagana armia Vegas)
- Kampania Obrona Stonekill.
- Neuroshima Hex 3.0: Cała prawda o nowej edycji,
- Neuroshima Hex 3.0: Co ja o tym myślę,
- Neuroshima Hex 3.0: Przerażający Borgo,
Pliki i materiały video
- instrukcja 3.0,
- Zestawienie ikon w edycjach 2.5 oraz 3.0,
- przygotowanie do gry
- przykładowa rozgrywka
Recenzje
- Recenzja w serwisie Znadplanszy.pl
- Recenzja w serwisie Tanuki.pl,
- Recenzja w serwisie Esensja
- Recenzja w serwisie Tawerna RPG
- Recenzja w serwisie Planszoholik.pl
- Recenzja w serwisie Poltergeist (2)
- Recenzja w serwisie Poltergeist
- Recenzja na blogu PowerMilk
- Recenzja w serwisie GamesFanatic.pl
- Recenzja w miesięczniku Rebel Times
- Recenzja w serwisie Sztab.pl
- Recenzja na kanale BoardGamesFactory
- Recenzja na Taste Your Game
- Recenzja na Game Troll TV
- Recenzja na Powermilk
- Recenzja w serwisie Game Troll TV
- Recenzja na blogu W pajęczej sieci,
Recenzje edycji 3.0
- recenzja na blogu Powermilka,
- recenzja w serwisie NeuroshimaHex.pl,
- recenzja na blogu Gry dla początkujących,
- porównanie z Tezeuszem na blogu Powermilka,
Wyróżnienia
2011
iOS Game of the Year (GameShark) – zwycięzca – Neuroshima HEX app
Best Card/Board game – runner up (TouchGen), Neuroshima HEX app
2008
Bruno’s Faidutti Game of the Year, nominacja – Neuroshima HEX
2007
Polska Gra roku, zwycięzca – Neuroshima Hex
Informacje o produkcie
Autor: Michał Oracz
Wiek: od 8 lat
Liczba graczy: 2-4 osoby
Czas gry: 45-90 minut
Zawartość pudełka:
- plansza
- 35 żetonów armii Posterunku,
- 35 żetonów armii Molocha,
- 35 żetonów armii Hegemonii,
- 35 żetonów armii Borgo,
- 8 znaczników armii,
- 8 znaczników ran,
- 4 liczniki obrażeń,
- 55 kart z hexogłówkami,
- instrukcja
BoardGameGeek: Neuroshima Hex
Dodatki
- Mad Bomber
- Neuroshima Hex – karty taktyczne
- Neuroshima HEX: Duel PLANSZA
- Nocny łowca
- Zabójca
- Neuroshima HEX 3.0: 6-cio pack
- Neuroshima HEX 3.0: Missisipi
- Neuroshima HEX 3.0: Neodżungla
- Neuroshima HEX 3.0: Nowy Jork
- Neuroshima HEX 3.0: Sharrash
- Neuroshima HEX 3.0: Smart
- Neuroshima HEX 3.0: Uranopolis
- Neuroshima HEX 3.0: Vegas
- Neuroshima HEX: Missisipi
- Neuroshima HEX: Stalowa Policja
- Neuroshima HEX: Duel
- Mata HEX Travel