Ostatnim razem mówiliśmy o Smoczym Imperium oraz polecanych przez nas układach Monolitu, przedstawiając wam powody za takimi wyborami. Tym razem przyjrzyjmy się krasnoludom — ulubieńcom Ignacego — oraz trzem układom przygotowania ich Monolitu. Strażnicy Krain są znani z tego, że potrafią przyjąć kilka ciosów dzięki swojej specjalnej cesze Sztandaru. Mając to na uwadze, przyjrzyjmy się układom, które sprawią, że wasi przeciwnicy zastanowią się dwa razy, zanim zdecydują się zbliżyć do waszych Golemów i Toporników.
Działa armatnie (Platforma Bojowa x1, Weteran x1)

Mając wczesny dostęp do Platformy Bojowej, jesteśmy w stanie zabezpieczyć duży obszar, dzięki wysokiej inicjatywie oraz Atakowi Dystansowemu w 4 różnych kierunkach. Jednak platforma jest tylko jedna i trzeba ją zabezpieczyć, jak tylko się da. Dlatego polecamy wybrać Weterana, aby mógł bronić Platformę przed atakami dystansowymi przy pomocy Pancerza, zadając przy okazji obrażenia wokół. Nie zapominajcie przy tym, wykorzystać odpowiednio cechę swojego sztandaru.
Runiczna Siła (Runa Podwójnego Ataku x1, Runa Wzmocnienia x1)

Wykorzystując tę kombinację, możecie sprawić, że wasz przeciwnik będzie przeżywać traumę za każdym razem, gdy na planszy pojawi się Topornik. Po pierwsze rozmieszczenie Monolitu jest tutaj bardzo ważne, nie chcemy tworzyć dużej odległości pomiędzy sztandarami. Zachowajcie wystarczającą ilość miejsc również po bokach sztandaru po tym, jak Topornik zostanie umieszczony na polu bitwy w gotowości do przeprowadzenia ataku na sztandar. Rozwijamy wtedy Monolit w taki sposób, aby obie runy działały na niego, lub inny żeton taki jak Weteran, lub Wywerna, aby zadać dużo obrażeń. O ile taki plan brzmi bardzo dobrze, to pamiętajcie, że bez żetonów na planszy, te Runy mogą być bezużyteczne, tak więc kombinacja ta działa dobrze dopiero w połowie rozgrywki.
Ognista Kurtyna (Kusznik x1, Wywerna x1)
Ta kombinacja daje nam znaczącą siłę rażenia już od samego początku i możemy skupić się na atakowaniu sztandaru przeciwnika od samego początku. Za każdym razem, gdy rozwijamy Monolit, staramy się umieścić Wywernę blisko środkowej części planszy, tak aby wykorzystać jej atak na wszystkie strony, wymierzając stronę z atakiem o sile dwa w sztandar przeciwnika. Kusznik również powinien celować w niego, w ten sposób zadajemy 4 obrażenia i możemy kontynuować tę strategię pod warunkiem, że obie jednostki przeżyją, co nie powinno być trudne, ze względu na cechę Wytrzymałości. Upewnijcie się jednak, żeby nie stracić zbyt szybko cenną Wywernę, starajcie się skupić Runy Regeneracji na polach, na których chcecie wystawić ją w przyszłości. Szczególnie przed pierwszym rozwinięciem, zanim przeciwnik zobaczy, co przygotowaliśmy w Monolicie.
Polecamy wypróbować każdą z powyższych kombinacji i dajcie nam znać, które żetony sami wykorzystujecie w waszych Monolitach, grając Strażnikami Krainy.
Matt Dembek