Zastanawiacie się, w które gry planszowe grać jesienią? Postanowiliśmy wam podpowiedzieć i zebraliśmy planszówki na jesień wydane przez Portal Games w tym zestawieniu, a ponadto w specjalnej kategorii w naszym sklepie. Dzięki temu możecie je znaleźć w jednym miejscu i kupić w promocyjnej cenie ze zniżką.
Reykholt
Szklarnie na Islandii, uprawianie warzyw i sielska atmosfera: to kojarzy się z grą Reykholt. Jest to jeden z najprostszych tytułów Uwe Rosenberga, autora Agricoli czy Kawerny. To ekonomiczna gra z wyborem akcji, w której budujemy szklarnie, sadzimy w nich warzywa, a potem je zbieramy. Im więcej potrzebnych warzyw mamy, tym dalej możemy się posunąć na torze punktacji, ale uwaga – jedno pole możemy zawsze przeskoczyć za darmo! Gra świetnie skaluje się od 1 do 4 graczy, a im więcej osób wciela się w rolników na Islandii, tym więcej jest dostępnych akcji. Możliwe jest zagranie z dodatkowymi kartami bonusowymi, które można zdobyć i zyskać dzięki temu znaczną przewagę w grze. Wzrok przyciągają kolorowe znaczniki warzyw i grzybów w zgrabnych skrzyneczkach.
Dla początkujących, 1-4 graczy, wiek 12+
New Frontiers
New Frontiers to bardzo regrywalna gra strategiczna autorstwa Toma Lehmanna, znanego fanom Race for the Galaxy. Gigantyczne pudło mieści w sobie 4 kilogramy świetnej jakości komponentów i zapewnia rozrywkę na długie godziny. New Frontiers to idealna gra planszowa na jesień dla miłośników eksploracji kosmosu i podboju obcych planet. Wybór akcji przypomina ten w grze Puerto Rico: każdy gracz jawnie wybiera akcję i rozpatruje ją razem z bonusem, a kolejni gracze wykonują tę samą akcję, ale już bez bonusu. Można m.in. odkrywać nowe planety i kolonizować je lub podbijać oraz pozyskiwać technologie, wytwarzać dobra i je sprzedawać. Kombinacje planet i technologii są nieskończone, a tworzenie swojego silniczka dla osiągnięcia wybranego celu, daje ogromną satysfakcję.
Dla zaawansowanych, 2-5 graczy, wiek 14+
Teotihuacan
Planszówka na jesień w klimacie starożytnego miasta Azteków? Ta będzie idealna! Teotihuacan to niesamowicie regrywalna i dobrze skalowalna gra euro od 1 do 4 graczy z mnogością strategii i wieloma drogami do zwycięstwa. Gracze poruszają się wokół planszy swoimi robotnikami wybierając dostępne akcje: budują piramidę i zdobienia na niej, pozyskują surowce i opracowują technologie. Ofiarowanie swojej pracy bogom pozwala zdobyć ich błogosławieństwo, ale stawianie wielkiego azteckiego miasta wymaga także ofiary: robotnicy giną i dokonują wstąpienia. Wygrywa ten gracz, który poradzi sobie najlepiej i przed ostatnim zaćmieniem zgromadzi najwięcej punktów. Gra zyskuje jeszcze więcej głębi wraz z dodatkami: w cieniu Xitle i Późny Okres Preklasyczny.
Dla zaawansowanych, 1-4 graczy, wiek 14+
Escape Tales
Połączenie escape roomu z komputerowymi grami point and click, w których przeszukiwało się pokoje, zdobywało przedmioty, łączyło je z innymi, rozszyfrowywało tajemnicze kody i przechodziło z jednego pomieszczenia do drugiego. Escape Tales to seria kooperacyjnych gier karcianych z księgą skryptów, które skupiają się na opowiedzeniu historii, eksploracji i rozwiązywaniu zagadek. Gra ma wiele linii fabularnych i zakończeń: to od waszych decyzji zależy, jaki los spotka bohaterów. W Rytuale Przebudzenia gracze wcielają się w rolę Sama, którego córka od kilku miesięcy jest w śpiączce, a lekarze nie potrafią wytłumaczyć przyczyny takiego stanu. W Low Memory przeniesiecie się do roku 2060, w którym jeżdżą autonomiczne pojazdy, a wspomnienia człowieka mogą być digitalizowane. Elizabeth budzi się w swoim domu strzeżonym najnowszymi technologiami, wokół panuje bałagan, a ona nie pamięta zupełnie nic…
Dla początkujących, 2-4 graczy, wiek 12+ (Rytuał Przebudzenia), 16+ (Low Memory)
Die Macher
Idealna gra euro na długie jesienne wieczory będąca synonimem tego, czym powinny być gry strategiczne. Die Macher to absolutny klasyk, w który po raz pierwszy wydano w 1986 roku! Gracze wcielają się w szefów partii niemieckiej sceny politycznej i prowadzą je do zwycięstwa. Brzmi tak samo fascynująco jak patrzenie jak beton schnie, tymczasem nie ma to z nudą nic wspólnego. Jeśli myślisz, że nie zainteresuje cię przekonywanie elektoratu w poszczególnych niemieckich Landach, daj tej grze szansę. Gracze nie mają pełnej informacji o zainteresowaniach wyborców i zarządzają ryzykiem. Mogą też (jakże to prawdziwe), zmieniać swój program jak wiatr zawieje pod wyborców 🙂 A nade wszystko podoba mi się to, że wyniki sondaży są modyfikowane przez efekty Akcji Gabinetu Cieni. Wszystkie te i wiele innych małych mechanik sprawiają, że do tej gry chce się wracać.
Dla zaawansowanych, 3-5 graczy, wiek 12+
Inis
Inis zachwyci was doskonałym oddaniem klimatu celtyckich legend, nastrojowymi ilustracjami i misternie wykonanymi figurkami. Unikatowy sposób prowadzenia rozgrywki sprawi, że naprawdę poczujecie atmosferę irlandzkich mitów. Historia opowiada o klanach, które opuściły Irlandię i udały się na poszukiwanie nowych ziem, a teraz zdobyły nowy ląd i muszą wybrać jego króla. Każdy z graczy jest pretendentem do tego tytułu, a wygraną może osiągnąć na trzy różne sposoby. W tej bardzo wciągającej i dość prostej grze, dobiera się karty i zagrywa je, według zawartego na nich opisu. Ciekawy system walki wprowadza możliwość wyrzucenia karty z ręki albo skasowania jednostki w momencie ataku.
Dla zaawansowanych, 2-4 graczy, wiek 14+
Wyspa Przygód
Najnowsza gra planszowa na jesień od Portal Games, czyli Robinson Crusoe w lżejszej wersji. Jeśli tęsknicie za plażami i palmami, ale z powodu obecnej sytuacji wakacje musieliście spędzić na działce pod gruszą, Wyspa Przygód jest właśnie dla was. W tej prostej rodzinnej grze karcianej musicie sprostać wyzwaniom, jakie rzuca wam wyspa. Przeżyjecie pięć przygód, a każdej z nich odpowiada jedna talia. Na początku odkrywacie kilka kart, które symbolizują różne lokacje i wysyłając na nie pionki, wykonujecie przedstawione na nich akcje. Pozyskujecie drewno, pożywienie, eksplorujecie wyspę i odkrywacie kolejne lokacje: podobnie jak w Robinsonie Crusoe: Przygodzie na Przeklętej Wyspie. Podejmując niektóre decyzje odkrywacie zupełnie nowe talie kart, które wprowadzą do historii nowe elementy. Przygody łączą się w kampanię, ale w powodzeniem możecie zagrać w Wyspę Przygód jeszcze raz po zakończeniu ich wszystkich.
Dla początkujących, 2-5 graczy, wiek 10+
Roll for the Galaxy
Kolejna w tym zestawieniu gra Toma Lehmanna, wcześniejsza względem New Frontiers, ale wydana później niż Race for The Galaxy. Roll for The Galaxy to gra kościana dla 2 do 5 graczy o budowaniu kosmicznych imperiów. Kości symbolizują robotników, którzy rozwijają nowe technologie, kolonizują planety, produkują dobra lub sprzedają je. Na początku każdej rundy gracze rzucają w sekrecie swoimi kośćmi robotników, aby określić zadania, jakie będą wykonywali w danej rundzie. Następnie każdy z graczy wybiera jednego z robotników do aktywowania jednej z pięciu akcji, po czym wszyscy gracze jednocześnie ujawniają swoje plany.
Dla zaawansowanych, 2-5 graczy, wiek 13+
Root
Jeśli chodzi o klimat i tematykę, Root to idealna gra planszowa na jesień. Są zwierzątka, las i liście spadające z drzew. Wszystko to wydaje się bardzo sielskie, ale w Root wiele jest negatywnej interakcji, w stylu którego nie mają inne gry strategiczne. Jest to jedna z najsłynniejszych gier asymetrycznych. Każda frakcja leśnych zwierząt ma zupełnie odmienne cele i zasady działania. Niektóre z nich są łatwiejsze, a inne trudniejsze w zarządzaniu, a dodatkowych dostarcza dodatek: Plemiona Rzeczne. Wprowadza on do gry dwie nowe frakcje, ale też nowe tryby rozgrywki. Nadają one grze podstawowej jeszcze więcej głębi i regrywalności. Dobrze się składa, bo Root wrócił do naszego sklepu. 24 września premierę będzie miał dodruk gry Root oraz Root: Plemiona Rzeczne, ale gry zamówione w przedsprzedaży wysyłamy już teraz.
Dla zaawansowanych, 2-4 graczy, wiek 10+
Detektyw: Sezon 1
Detektyw: Sezon Pierwszy to samodzielna gra na bazie bestsellera Portal Games – Detektywa: Kryminalnej Gry Planszowej. Jest to zestaw trzech unikatowych spraw, z których każda zabierze was w inne miejsce i wprowadzi w kryminalną zagadkę w innym stylu. Żadna z nich nie przypomina tych, które do tej pory rozwiązywaliście w Detektywie. To w pełni kooperacyjna gra dla 1-5 graczy, która zamieni wasze spotkania przy stole w fascynujące śledztwa.
Dla zaawansowanych, 1-5 graczy