Dead by Daylight – dziennik projektanta

Horrorowa wersja Jumanji albo mordercze, kooperacyjne Statki. Brad Talton, autor Dead by Daylight, opowiada o początkach prac nad grą.

W kwietniu 2021 roku nasz zespół w Level 99 Games zainteresował się grą “Dead by Daylight”. Rozdział All-Kill właśnie został wydany i była to gra, o której rozmawialiśmy podczas naszych wieczorów planszowych. Rozgrywka brzmiała interesująco i ja również zostałem wciągnięty do gry. Pomiędzy meczami zacząłem zapisywać pierwsze notatki na temat oficjalnej gry planszowej “Dead by Daylight”.

Ta gra wygląda zupełnie inaczej niż to, co ostatecznie stworzyliśmy. Droga, którą podjęliśmy, aby tam dotrzeć, była interesująca.

W projektowaniu gry pierwszą rzeczą, którą trzeba ustalić, jest to, jakie doświadczenie chce się dostarczyć. Dobrym startem jest odwrócenie pytania, które zadajemy: Jeśli gra wideo “Dead by Daylight” miała się opierać na grze planszowej, to jaką grą by była? To właśnie tę grę postanowiliśmy zaprojektować.

Wyobrażałem sobie, że to pierwotne “Dead by Daylight” musiało być czymś w rodzaju horrorowej wersji gry Jumanji. Oczywiście to gra planszowa, ale z ciemnym tonem i nieco staroświeckimi mechanikami, które są znajome każdemu, kto uczestniczył w grze planszowej. Ma karty, które są sfatygowane i mają proste ikony, kości o nieco dziwnym wzorze i figury, które wzbudzają niepokojący strach.

Musiałem także pomyśleć, dla kogo ta gra ma być przeznaczona. Istnieje wiele bardzo dużych gier planszowych, a najlepsze gry wideo wydają się rodzić liczne planszowe adaptacje. Jednak po udziale w kilku takich dużych, zewnętrznych projektach uważam, że ważniejsza od efektowności jest grywalność. Chcieliśmy stworzyć grę, która może trafić na stół. Coś, co można nauczyć, grać i posprzątać w ciągu godziny. Grę, która stałaby się kluczową pozycją podczas ciemnych, październikowych wieczorów, a nie tylko atrakcją, która zbiera kurz na półce.

Zamiast projektować gigantyczną grę dla wybranej grupy kolekcjonerów postanowiliśmy zbudować grę planszową “Dead by Daylight” jako coś, co przeciętny gracz “Dead by Daylight” chciałby posiadać i grać z przyjaciółmi. Chcieliśmy także, aby była to gra średnio złożona – wystarczająco głęboka dla graczy, którzy lubią grę wideo, ale łatwa do opanowania, nawet jeśli twoje doświadczenia z grami planszowymi ograniczają się do Monopoly i Ryzyka.

Wczesne wersje gry były określane jako “Mordercze, kooperacyjne statki”, w której Ocaleni i Mordercy używali ukrytej informacji i fałszywych wskazówek, aby zmylić przeciwną stronę podczas realizowania swoich celów. Po wielu próbach i błędach te prototypy przekształciły się w końcową grę, którą widzisz dziś.

Poznaj Dead by Daylight tutaj: https://sklep.portalgames.pl/dead-by-daylight

No comments yet.

Leave Your Reply

O NAS

Portal Games jest działającym na polskim rynku od 1999 roku wydawca gier planszowych. Wśród nich znajdują się takie gry jak Robinson Crusoe, Osadnicy: Narodziny Imperium oraz Detektyw.

Administratorem danych osobowych jest Portal Games Sp. z . o. o. z siedziba w Knurowie (44- 190) ul. Sienkiewicza 13, nr KRS 0000617095, NIP 6312660554, REGON 363435596, e-mail: portal@portalgames.pl.

Szczegóły związane z przetwarzaniem danych osobowych znajdziesz tutaj Polityka prywatności.

Zobacz co u nas na tweeterze!

    Zapisz się do newslettera i bądź na bieżąco!

    Twoje imię (wymagane)

    Twój adres e-mail (wymagane)



    Chcę otrzymywać na podany przeze mnie adres e-mail newsletter od Portal Games Sp. z o.o. (informacje handlowe o nowościach, promocjach, produktach lub akcjach specjalnych w sklepie Portal Games) zgodnie z Polityką prywatności. Wiem, że w każdej chwili mogę zrezygnować z subskrypcji.

    Administratorem danych osobowych podanych w formularzu zapisu na newsletter jest Portal Games Sp. z o.o. (KRS 0000617095). Dane osobowe będą przetwarzane w celu wysyłki newslettera na zasadach opisanych w Polityce prywatności.