Artykuł: Dlaczego Szalone Wózki?

Crasy_Karts (48)

 

Szalone Wózki to gra wyścigowa jakiej jeszcze nie widzieliście. Umieszczona w świecie fantasy zamieszkałym przez Gobilny, Krasnoludy, Elfy, Mumie oraz wiele innych stworzeń, w którym gracze wcielają się w rolę kierowców wózków, zdeterminowanych, by wygrać w wyścigu i otrzymać miano Czempiona.

Dlaczego te wózki są SZALONE?

Dwóch kierowców

Każdy z wózków jest sterowany przez dwóch kierowców, którzy nie mogą się ze sobą komunikować podczas wyścigu. Nie odbierajcie tego źle, mogą oni od czasu do czasu przedrzeźniać się i dogryzać innym, nie mniej jednak nie mogą dyskutować między sobą o strategii wyścigu. Żadnych rozmów w stylu: to kto ma tym razem dostać taranem?

Każdy wózek posiada dwóch kierowców. Każdy kierowca jest odpowiedzialny za inne akcje. Kierowca z przodu może korzystać ze Specjalnej Umiejętności (umiejętność ta jest unikatowa dla każdej frakcji), jest również odpowiedzialny za przyspieszenie, strzelanie z działa oraz – jeżeli pozostanie mu jakiś czas – może on również naprawiać własny wózek.

W tym samym czasie, tylni kierowca zużywa swoje akcje na Doładowanie, lub by zwolnić ten przeklęty wózek oraz odpowiada za skręcanie nim.

***

Sześć kart

Na początku wyścigu każdy gracz posiada sześć kart na swojej ręce. Cztery z nich o wartości 1, jedna o wartości 2 oraz jedna – najcenniejsza – o wartości 3! Umieszczamy je na różnych polach akcji, by je aktywować. Nie jest to gra worker placement, jest to gra z mechaniką card placement!

Tak czy inaczej, wracając do tych kart na ręce. Musicie sobie zdać sprawę z tego – że ta sytuacja szybko się zmieni – im szybciej jedziemy, tym mniej kart dociągamy w rundzie. Wasz wózek jedzie tak szybko, że nie jesteśmy w stanie zapanować nad wszystkim! Kart na ręce ubywa cały czas!

W pewnym momencie znajdziecie się w sytuacji, gdy was wózek osiągnie prędkość o wartości 5, będziecie posiadać jedynie 2 karty na ręce, przez co nie będziecie mieli żadnych szans, by zwolnić lub skręcić. W taki właśnie sposób będziecie obijać się o przeszkody, ściany oraz inne wózki…

***

Skręcanie

Skoro już mówimy o skręcaniu, by skręcić swoim wózkiem musicie położyć karty na polu Skręcania o wartości równej albo większej od naszej dotychczasowej prędkości. A skoro jeden z kierowców jest odpowiedzialny za przyspieszanie, drugi za skręcanie i oboje nie mogą się ze sobą komunikować…

To wiecie co może się wydarzyć.

Dokładnie… zdarza się to bardzo często.

***

Samotny Wilk

Na pudełku jest napisane, że gra jest przeznaczona dla 3 do 8 graczy. Jak to możliwe? W jaki sposób nieparzysta liczba graczy może zagrać w drużynową grę?

Wariant Samotnego Wilka jest odpowiedzią na to pytanie. Osoba, która pozostanie bez drużyny siada za kierownicą starego rupiecia, który wieki temu powinien trafić na złomowisko! Nic tutaj nie działa, koła odpadają, hamulec działa tylko od czasu do czasu, a jak chcemy przyspieszyć to musimy sami popchnąć ten kawał spróchniałego drewna…

Samotny Wilk kontroluje cały wózek sam, ale ze względu na fakt, że jest to totalny gruchot, to mamy stawiamy czoła pewnym problemom. Podczas każdej rundy, niektóre akcje stają się niedostępne. Niektóre natomiast aktywują się same z siebie…

Kontrolowanie tej bestii może okazać się większym wyzwaniem niż prowadzenie standardowego wózka z naszym przygłupim partnerem…

***

Kilka słów podsumowujących

Zaprojektowana przez Charles’a Amira-Perreta gra Szalone Wózki jest bardzo zabawną grą wyścigową. Jeżeli kiedykolwiek graliście w Robo Rally to wyobraźcie sobie jakby to wyglądało, gdyby jeden robot był sterowany przez dwóch graczy, którzy nie mogą się ze sobą komunikować…

To chyba mówi samo za siebie. Szalone Wózki to gra wyścigowa jakiej jeszcze nie widzieliście. Macie moje słowo.

Share this

Komentarze są wyłączone.