Przyjrzeliśmy się z bliska każdej Frakcji w Monolith Arena, rozważając ich mocne strony, oraz taktyki, które wykorzystują ich mocne strony.
Jednak nigdy nie omówiliśmy samego aspektu Monolitu. Przygotowanie Monolity na początku rozgrywki to bardzo ważny element, ale co powinniśmy wybrać? Jaki zestaw żetonów nam pomoże? Kiedy rozwinąć Monolit? W jaki sposób, odpowiednie przygotowanie może przybliżyć nas do zwycięstwa? Omówmy więc kilka opcji, które proponujemy wypróbować, grając Smoczym Imperium.
Kontrola terenu (Pikinier x2)
Jeżeli zależy nam na pokryciu dużego obszaru naraz, powinniśmy zdecydować się na dwie kopie Pikinierów w naszym Monolicie. Każdy z nich potrafi zabezpieczyć aż cztery strony i jeżeli obrócimy je odpowiednio, to możemy stworzyć kolczasty mur, lub rozprzestrzenić je po bokach i pozbyć się duże liczby żetonów naraz, szczególnie przy wykorzystaniu Cechy specjalnej sztandaru Imperium. Co więcej, pozbywając się Pikinierów z rotacji, zwiększamy szansę na dobór pomocnych i groźnych konnic. Pamiętajmy jednak, że jeżeli rozwiniemy Monolit zbyt wcześnie i stracimy naszych Pikinierów, to pozostała część rozgrywki może okazać się wyzwaniem.
Silne kopnięcie (Rycerz x1, Smoczy jeździec x1)
Korzystając z tej kombinacji, możemy zadać ogromne obrażenia w jednym momencie. Musimy natomiast trzymać nasz Monolit blisko wrogiego i poczekać na Rozkaz Bitwy. Gdy tylko wpadnie nam w ręce, możemy rozwinąć nasz Monolit i skierować atak Rycerza i Jeźdźca w sztandar przeciwnika, aby zadać siedem obrażeń jednym atakiem! Istnieje też ogromna możliwość, że nasz Rycerz przetrwa ten atak. Minusem jest potrzeba poświęcenia Smoczego jeźdźca i tego, że musimy rozwinąć ponownie Monolit, zanim uzupełnimy pusty element. Jednakże ta taktyka ma ogromny potencjał, ponieważ możemy zmniejszyć wytrzymałość sztandaru przeciwnika do siedmiu bez rozwijania Monolitu, tylko po to, żeby nagle z zaskoczenia zadać cios ostateczny.
Szybka Szarża (Rycerz x1, Runa Szarży x1)
Decydując się na ten układ, mamy szybki dostęp do potężnej kombinacji szarży. Nie jesteśmy zależni od szczęśliwego dociągu żetonów, czekając na runę. Możemy szarżować po planszy i atakować naszym Rycerzem od samego początku. Musimy jednak pamiętać przy rozwijaniu Monolitu, aby umieścić go tak, żeby miał miejsce na wykonanie ruchu przed zaatakowaniem, nie rozrywając w ten sposób połączenia Monolitu. Element monolitu zawsze przesuwa się z Rycerzem podczas szarży, więc umieszczamy go o jedno pole z dala od naszego celu. Runę powinniśmy umieścić w bezpiecznym miejscu, jej strata na początku gry mogłaby być dla nas druzgocąca. Problemem tej taktyki jest właśnie fakt, że umieszczając Runę od początku na planszy, zwiększamy szansę na atak przeciwnika i pozbycie się jej przy pomocy rozkazów takich jak Bomba lub Strzelca Wyborowego.
Dajcie nam znać, które żetony sami wykorzystujecie w waszych Monolitach, grając Smoczym Imperium.
Matt Dembek