Dzień #7 – Struktura gry i rozwój postaci
Diuna; Sekrety Rodu to oparta na kampanii gra fabularna, której akcja toczy się na Arrakis. Gracze wcielają się w rebeliantów w ruchu oporu przeciwko rodowi Harkonnenów.
Gra składa się z Prologu i trzech głównych Rozdziałów. Wszystkie są połączone, składając się na jeden wątek, rozgrywany na przestrzeni kilku tygodni w Tel Gezer. Oprócz wciągającej fabuły, kampanijny aspekt gry wpływa również na jej mechanizmy, takie jak Punkty Doświadczenia i Raport Końcowy. Dzisiaj to właśnie im przyjrzymy się bliżej.
Po każdym Rozdziale (również Prologu) gracze logują się na dedykowanej stronie internetowej, kreując dalszą ścieżkę rozwoju historii. To jest właśnie Raport Końcowy, reprezentujący postacie graczy wracające do swojej kryjówki na pustyni, które meldują przełożonym ruchu oporu o wydarzeniach w Tel Gezer. Następnie gracze są pytani o to, co powinien zrobić ruch oporu. W zależności od odpowiedzi gracze wpłyną na fabułę, zdobędą nowe informacje, a nawet zasoby! Opowieść jest następnie kontynuowana w kolejnym Rozdziale.
Innym aspektem w grze są Punkty Doświadczenia. Na końcu Rozdziału, w zależności od położenia żetonu Konsekwencji na torze Konsekwencji, gracze otrzymują Punkty Doświadczenia (PD) jako drużyna. Wspólnie decydują, która z postaci je wykorzysta i przejdzie szkolenie. Postać ta otrzymuje zdolność w formie naklejki, którą gracz przykleja na swojej planszy. Umiejętności dodają nowe zasoby do puli, a na wyższym poziomie pozwalają graczom nimi manipulować i wymieniać.
Jak wyjaśniono w jednej z poprzednich aktualizacji, Diuna: Sekrety Rodu to nie tylko wciągająca, czekająca na odkrycie historia, ale również wymagająca rozgrywka, w której zarządzanie zasobami i rozwój postaci może wpłynąć na końcowy wynik kampanii.
Polski
English
Deutsch




