W tym tygodniu w serii Kolekcja Portalu przypominamy grę Królestwa Północy. To bestsellerowa karcianka Ignacego Trzewiczka i Joanny Kijanki, w której gracze wcielają się w klany zamieszkujące daleką Północ, stawiają budynki, podbijają nowe wyspy i walczą o jak najwięcej punktów. Grę wyróżniają między innymi piękne grafiki Romana Kucharskiego, które stały się wizytówką całej serii.
Jest to kolejna gra w świecie Osadników (po Osadnikach: Narodzinach Imperium). Różnic między tymi dwoma grami trochę jednak jest, żeby wymienić tylko brak zbierania surowców w każdej rundzie w Królestwach Północy oraz dodatkowy wybór akcji za pomocą pionów.
Królestwa Północy mają w pudełku aż 6 talii podstawowych, którymi można grać. To talii przywódców sześciu klanów, które są asymetryczne i każda ma swoje mocne strony. Wybór klanu ma znaczenie zwłaszcza przy grze solo, bo gra ma także świeny tryb dla jednego gracza z czterema różnymi scenariuszami.
Podczas kilku rund (ich liczba różni się w grze wieloosobowej i solo), gracze dobierają nowe karty, wykonują akcje z kart (na przykład zbierają surowce), stawiają nowe budynki, odkrywają nowe pobliskie wyspy i pływają do odległych nowych lądów w celu ich podboju lub splądrowania, aby pozyskać więcej dóbr! Każda akcja przybliża klany do zostania najpotężniejszym imperium! Gra kończy się, gdy dowolny z graczy osiągnie 25 punktów zwycięstwa.
O ilustracjach
Wizytówką Królestw Północy (gry podstawowej i każdego nowego dodatku), są wspaniałe ilustracje autorstwa Romana Kucharskiego. Znajdziecie na nich mnóstwo easter eggów, od nawiązań do Wiedźmina po misie polarne pływające z pingwinami na jednej krze i foki wyprowadzane na smyczy.
Kup Królestwa Północy teraz i zyskaj bonus: scenariusze solo do gry podstawowej.
Osadnicy z trzech północnych królestw, poszukując możliwości dalszego rozwoju, wypływają w kierunku obcych lądów w nadziei na znalezienie nowych zasobów. Budują nowe konstrukcje, wykorzystują nadchodzące wydarzenia i przechytrzając przeciwników, torują sobie drogę do wielkości. Nie wiedzą, z kim będą musieli się zmierzyć; być może nawet z innym klanem ze swojego ludu. Ale nawet wtedy nie cofną się i zrobią to, co konieczne. Ich obecne ziemie są skromne, zasoby niewystarczające i muszą naprawdę ciężko pracować, aby zdobyć żywność i zasoby niezbędne do rozwoju!
Rozgrywka:
Gra dzieli się na 4 fazy:
- Fazę Wypatrywania
- Fazę Akcji
- Fazę Wyprawy
- Fazę Czyszczenia.
W fazie Wypatrywania, gracze pobierają nowe karty, w fazie Akcji dysponują swoje piony akcje, meeple i aktywują karty, w fazie Wypraw wypływają na podbój nowych wysp (jeśli zadeklarowali to w swojej fazie Akcji), a w fazie Czyszczenia pionki wracają do puli, a wykorzystane karty znów stają się aktywne.
Faza Akcji dzieli się na następujące Akcje:
- Budowa Lokacji
- Użycie piona Akcji Klanu (do Akcji Zaludnij, Skonstruuj, Zbierz, Wypłyń, Odkryj)
- Najazd
- Użycie Akcji Lokacji
Filmy
Dodatki
Do Królestw Północy wyszły 3 dodatki:
Dodatek Królestwa Północy: Wyspy Japonii wprowadza do gry 2 nowe Klany oraz 14 Wysp. Klany Japończyków oferują nowe strategie i rozwiązania mechaniczne, takie jak Wymiana i Dokowanie.
Dodatek Sztandary Rzymu wprowadza do gry 2 nowe klany wraz z 6 wyspami. Rzymskie klany oferują nowe strategie i rozwiązania na czele z przebudową małych lokacji w potężne budowle godne wspaniałego Imperium.
Dodatek Hordy Barbarzyńców pozwoli wam wcielić się w przywódców dwóch klanów należących do nowej frakcji – Barbarzyńców. Talie Boudiki i Urvarta mają po 33 karty w każdej. Są tam także dodatkowe karty wysp, żetony statków dla obu klanów i tratw (tylko dla Boudiki) oraz żetony zasadzki dla Urvarta.
Kup Królestwa Północy teraz i zyskaj bonus: scenariusze solo do gry podstawowej.