Gen con 2015

Jesteśmy po Gen conie. Drugi rok z rzędu jako jedyny wydawca z Polski (obok stoiska z koścmi Q-Workshop), jako jeden z nielicznych z Europy pojechaliśmy prezentować nasze najnowsze projekty. O ile w zeszłym roku wybieraliśmy się na targi z jedną premierą (Imperial Settlers), w tym roku mieliśmy aż trzy nowe produkty – Rattle, Battle, Grab the Loot, Tides of Time oraz Atlantydów do Imperial Settlers.

Było to pod wieloma względami Gen con absolutnie dla nas rekordowy.

IMG_5186-150x150

Przede wszystkim mieliśmy wspomniane trzy premiery gier. Co więcej – po bardzo intensywnej kampanii promocyjnej Neuroshimy Hex, która od poczatku roku trwa w USA – okazało się, że ludzie szturmują stoisko Portalu także w poszukiwaniu Neuroshimy Hex i dodatków. W tej kwestii totalnie niedoszacowaliśmy zapotrzebowania i nasza Neuroshima zniknęła ze stoiska w połowie pierwszego dnia targów.

IMG_5178

Niedoszacowaliśmy także szaleństwa, które pojawi się w czwartek w chwili otwarcia targów. Mimo że w tamtym momencie mieliśmy na stoisku trzy osoby non stop wydające pre-ordery i sprzedające gry, kolejka osiągnęła absurdalne rozmiary, i sprawiając, że de facto złamaliśmy wszelkie możliwe przepisy wewnętrzne Gen conu dotyczące zachowania trakcji w korytarzach przy stoiskach.

IMG_5177
IMG_5146

Po raz pierwszy zorganizowaliśmy prezentacje naszych gier w Event hall. Pokazy trwały od 9 rano do 11 w nocy każdego dnia. Dzień w dzień od samego rana, prawie do północy, sześć równoległych rozgrywek, non stop. Łącznie w pokazach wzięło udział grubo ponad 600 graczy, którym prezentowaliśmy Neuroshimę Hex, Imperial Settlers oraz oczywiście nasze nowości: Rattle, Battle i Tides of Time. Była to olbrzymia operacja, która wycisnęła ostatnie poty z Multiego, Cheveego oraz pozostałych blisko 30 fanów Portalu, którzy byli naszymi wolonariuszami i pomagali nam na Gen conie.

CLuVub1VEAA62BW

Gen con 2015 to także moja pierwsza prelekcja w języku angielskim – i choć było nico obaw jak pójdzie, poszło świetnie, sala wybuchała śmiechem podczas opowiadanych anegdot z redakcji, twittowała na bieżąco, gdy zdradzałem nasze plany wydawnicze, a na zakończenie uraczyła mnie burzą oklasków – wspaniałe przeżycie! Na prelekcji mieliśmy blisko 100 osób (była biletowana, mieliśmy do dyspozycji 90 biletów), a dodatkowo oglądało ją na żywo kiladziesiąt osób online ponieważ prowadziliśmy live stream.

IMG_5124
IMG_5162

Na Gen conie przeprowadziliśmy także mega event poświęcony Neuroshimie Hex. Zaprosiliśmy znane osoby ze świata planszowych mediów (na zdjęciu Rodney Smith z Watch It Played oraz Marty Connel z Rolling Dice and Taking Names) do pojedynku w Neuroshimie Hex. Event zgromadził ponownie blisko 100 widzów, a całość była nagrywana i pojawi się w sieci jako wideo z pierwszego GRUDGE MATCH Neuroshima Hex. Dla popularności Neuroshimy Hex w Stanach to gigantyczne wydarzenie, dzięki któremu tysiące graczy zobaczą grę w akcji.

IMG_5203

Gen con 2015 przeszedł do historii. Był kolejnym krokiem naprzód Portal Games, kolejnym konwentem, na którym dokonaliśmy rzeczy niezwykłych, promując nasze gry i pomysły na rynku amerykańskim. Przed nami teraz Essen, a chwilę po nim Falkon. Największe targi w Europie oraz jeden z największych konwentów w Polsce.

Do zobaczenia! Trzymajcie kciuki.

Share this

Komentarze są wyłączone.