51 Stan – Przedstawiamy Mutantów i Kupców
Świat wokół 51 Stanu jest w zgliszczach. Wszystko zależy od Ciebie, byś go odbudował. Przejmij dowodzenie nad grupą ocalałych i wywalcz swoją drogę do odkupienia. Musisz się rozbudować. Musisz zwyciężać. Ale strzeż się… są też inni, którzy dążą do tego samego celu.
W tym tygodniu chcielibyśmy wam przedstawić dwie frakcje, które znajdziecie w pudełku z grą: Mutantów i Kupców. Podczas, gdy pozostałe frakcje borykają się z odbudową stabilizacji w dawnym społeczeństwie, Mutanci i Kupcy mają zamiar wykorzystać plusy faktu, iż świat jest w ruinach dla własnych korzyści.
Sojusz Mutantów
Wyniszczeni przez promieniowanie i toksyczne wycieki, Sojusz Mutantów to zniekształcone humanoidy, które nie są zbyt zorganizowaną frakcją. Nie są oni mile widziani w kręgach ludzkich przez swoją brzydotę oraz ze względu na ich okrucieństwo. Przeczesują niegdyś żyzne doliny Missisipi w poszukiwaniu wszystkiego co tylko pomoże im w przetrwaniu… i nie mają najmniejszych zahamowań, by zabić gdy czegoś naprawdę chcą.
Mutanci są w stanie plądrować już w pierwszej turze. Atakują szybko i bezlitośnie biorąc wszystko siłą. Nie mają w zwyczaju podpisywać umów na większym dystansie niż 1… Ci, którzy podpisują z nimi umowy robią to raczej ze strachu niż ze względu na obustronną korzyść. Potrzebują żelaza do budowania… I nie produkują go. Tak więc, nie pozostało nic innego by wziąć je sobie siłą. Tak więc pamiętajcie by chronić własne budynki produkujące żelazo!
Gildia Kupców
Świat stanął w płomieniach, dosłownie, a pomimo tego chciwi wciąż żerują na tych mniej uprzywilejowanych. Kupcy siedzą w kieszeni całego człowieczeństwa, dokonując „wymian” z tymi, których na to nie stać. Nie interesują ich sprawiedliwe układy. Bez krzty wstydu sięgną do portfelów najbardziej potrzebujących.
Gildia Kupców produkuje Paliwo. Dzięki temu potrafią podpisać umowę z każdą lokacją nie zależnie od dystansu. Nie posiadają wiele możliwości ataku, tak więc jeżeli zdecydują się na bardziej ofensywną strategię to będą musieli zainwestować bardzo wiele w budynki, które im na to pozwolą. By budować, potrzebują aż 2 Żelaza, tak więc będą musieli podpisać wiele umów szybko, zanim za bardzo zostaną w tyle. Jeżeli wykorzystacie ich dobrze to będziecie mogli kontrolować cały rynek gry. Jeżeli zagracie nimi źle to zostaniecie wdeptani w ziemie przez innych graczy.