Rok 2025 zapowiada się dla Portal Games wyjątkowo, ponieważ świętujemy 20-lecie jednej z naszych najukochańszych gier – Neuroshimy Hex Michała Oracza. To nie tylko okazja do spojrzenia wstecz, ale także moment na wprowadzenie nowych projektów i rozszerzenie linii tej kultowej gry.
Rok Neuroshimy Hex
W ramach obchodów 20-lecia Neuroshimy Hex przygotowujemy dla fanów wiele niespodzianek i nowości. Oto, czego można się spodziewać w 2025 roku:
Neuroshima Hex: Battle
Dynamiczny klasyk w dwuosobowej odsłonie. Ta specjalna edycja Neuroshimy Hex to idealne wprowadzenie do bogatego świata Neuroshimy Hex dla 2 graczy. W pudełku znajdują się armie Stalowej Policji i Bestii. Stalowa Policja to fanatycy prawa i porządku odziani w eksperymentalne zbroje energetyczne z unikalną zdolnością odbicia, która odwraca ataki wroga z powrotem w ich stronę.
Neuroshima Hex: Battle ukaże się w czerwcu 2025 roku na rynku polskim, europejskim i amerykańskim.
Neuroshima Hex
Oprócz zmienionej, oszałamiającej okładki i nowych ilustracji na żetonach, ta wersja wprowadza nowe, wciągające moduły, w tym:
– Struktury, które pozwalają graczom dodawać elementy terenu do planszy za pomocą specjalnych zasad.
– Liderów do wybrania przed grą, zapewniających unikalne korzyści taktyczne podczas rozgrywki.
– Atlas Potyczek, czyli księga scenariuszy, w której każda strona przedstawia unikalną planszę taktyczną z dedykowanymi zasadami! Gracze będą próbowali powstrzymać maszyny przed budową fabryki, walczyć w sojuszu przeciwko maszerującemu na nich Molochowi lub toczyć szaloną bitwę na terenie starego parku rozrywki z karuzelą i innymi niespodziankami!
Zainspirowany znanymi grami, takimi jak Mandalorian, Thorgal i Mass Effect, Atlas Potyczek z każdą stroną oferuje graczom unikatowe i tematyczne bitwy w najciekawszych zakątkach świata Neuroshimy.
Premiera najnowszej edycji Neuroshimy Hex zaplanowana jest na październik 2025 roku na rynku polskim, europejskim i amerykańskim.
Neuroshima Hex: Wiremen
Głęboko na północy, w samych trzewiach Molocha przetrwała społeczność, którą z braku lepszego określenia nazwalibyśmy ludzką. Zbuntowane cyborgi, zbiegli mutanci, potomkowie badaczy i zwykłe niedobitki… wszyscy oni, dzięki najnowocześniejszym cyborgizacjom i ordynarnie podkradzionym Maszynie zasobom toczą nieustanną walkę o przetrwanie. Ale jakim kosztem?
Gdy człowiek i maszyna łączą się w jednym ciele, zaciera się granica między sojusznikiem a wrogiem.
Armia Wiremen wprowadza nową, wciągającą mechanikę rozgrywki, w tym innowacyjne żetony technologii. Zaprojektowana jako elastyczna i agresywna armia z prostymi zasadami, dodaje nową warstwę strategii i podejmowania decyzji do Neuroshima Hex.
Neuroshima Hex: Wiremen ukaże się w październiku 2025 roku na rynku polskim, europejskim i amerykańskim.
Nowy tytuł na 2025
Bohemians — gra debiutującego projektanta Jaspera de Lange. Gracze wcielają się w rolę artystów wędrujących ulicami Paryża na przełomie XIX i XX wieku, starając się tworzyć arcydzieła, jednocześnie stawiając czoła wyzwaniom codziennego życia.
Bohemians to gra karciana wykorzystująca mechanikę budowania talii, w której gracze zbierają karty, aby znaleźć inspirację, szukać muz i zarządzać codziennymi zajęciami. W każdej rundzie muszą zaplanować swój dzień i zdecydować, czy pójdą na randkę, wezmą udział w wydarzeniu towarzyskim, spotkają swoją muzę, stworzą nowe dzieło sztuki, czy też… pójdą do pracy, by zarobić na chleb. Zwycięzcą gry zostaje artysta, który zgromadzi najwięcej Osiągnięć z talii Osiągnięć – otwartej dla każdego, kto ma w duszy wystarczająco dużo inspiracji!
Gra oferuje wyjątkową tematykę i doskonale realizuje motto Portal Games „Gry planszowe, które opowiadają historie”.
Prototyp Bohemians otrzymał 3 nominacje i jedną nagrodę (Najlepsza Prezentacja, Najlepsza Innowacja, Najlepsza Gra) na Fastaval, największym duńskim konwencie gier planszowych i fabularnych.
Bohemians ukaże się w październiku 2025 r. na rynku polskim, europejskim i amerykańskim.
Tylko po angielsku
Age of Galaxy — zdobyliśmy prawa do przygotowania nowej edycji dobrze przyjętej strategicznej gry karcianej, pierwotnie wydanej przez ICE Makers i zaprojektowanej przez Jeffreya CCH. Ta gra karciana zawiera ponad 30 unikalnych frakcji, z których każda ma swoje zdolności i opcje strategiczne. Nasza edycja to wydanie anglojęzyczne przeznaczone na rynek europejski i amerykański.
Podobnie jak w Osadnikach: Narodzinach Imperium, kart frakcji można użyć na wiele sposobów. Gracze mogą zagrywać je albo zintegrowane ze swoim Imperium, albo poświęcić je dla jednorazowych korzyści poprzez umowy. Gra umożliwia eksplorację, kolonizację, budowę floty kosmicznej i rozwój technologiczny, które mogą obrać różne ścieżki dla każdego gracza, otwierając wiele dróg do zwycięstwa. Portal Games wprowadza zupełnie nową oprawę graficzną, ulepszony tryb solo oraz poprawione komponenty znakomicie wzbogacające rozgrywkę.
Premiera Age of Galaxy od Portal Games zaplanowana jest na sierpień 2025 roku na rynku europejskim i amerykańskim.
Kampania: Race to Berlin
Gra Krzysztofa Dytczaka została wydana po raz pierwszy na targach gier w Essen w 2015 roku. Edycja Portal Games zawiera znacznie ulepszone komponenty, poprawioną instrukcję i poprawki zasad oparte na doświadczeniach z pierwszej edycji.
Kampanię crowdfundingową można już śledzić tutaj: https://gamefound.com/projects/portalgames/race-to-berlin
Sprawdź tutaj stronę wszystkich naszych zapowiedzi: https://sklep.portalgames.pl/zapowiedzi