Wredna Małpa – Dziennik Projektanta

“Wredna Małpa” to jedna z najnowszych gier karcianych wydanych w tym roku przez HeidelBÄR Games., która cieszyła się dużą popularnością już podczas demo na wielu targach gier, a na Spiel22 wyprzedała się w trzecim dniu wydarzenia! Na platformie BoardGameGeek autor Erik A. Sundén podzielił się informacjami na temat procesu rozwoju “Wrednej Małpy”. O tym, jak gra została stworzona i co ma wspólnego mysz ze słoniem, możesz przeczytać tutaj!

Cześć! Nazywam się Erik Andersson Sundén. Oprócz Whirling Witchcraft, jestem projektantem “Wrednej Małpy”, której proces tworzenia rozpoczął się w mojej szwedzkiej kuchni z IKEI.

Moja córka nauczyła mnie gry Palace/Shithead, którą po prostu uwielbiała. Niestety wersja, której się nauczyła, miała kilka wyjątków, a końcowa faza gry była zwyczajnie nużąca. Nie podobało mi się to. Zasugerowałem stworzenie nowej wersji. Najlepszej, jaką moglibyśmy sobie wyobrazić! Była szczerze podekscytowana, a nasza wspólna podróż projektowa właśnie się zaczęła!

Palace to gra, w której masz karty na ręce i cztery zakryte karty przed sobą. W swojej turze musisz zagrać kartę, która jest wyższa od poprzednio zagranej karty, w przeciwnym razie musisz wziąć wszystkie karty ze stosu i dodać je do swojej ręki. Gdy nie masz kart na ręce, możesz zagrywać zakryte karty przed sobą. Wygrywasz grę, gdy nie masz żadnych kart – ani na ręce, ani na stole.

https://heidelbaer.de/en/designer-diary-hungry-monkey-2/

https://heidelbaer.de/en/designer-diary-hungry-monkey-2/

Kiedy zaczęliśmy nasz projekt, zasugerowałem, że karty mogą przedstawiać zwierzęta, a im większa karta, tym większe zwierzę. Moja córka zasugerowała, że największym zwierzęciem może być słoń, a najmniejszym mysz, a ponieważ słonie boją się myszy, zawsze można zagrać kartę myszy na słonia.

Gdy stworzyliśmy talię kilku różnych zwierząt, rozbudziło to naszą wyobraźnię! “A co, jeśli gepard pozwoli ci zagrać jeszcze raz, bo jest taki szybki?” “A co z kameleonem? Czy potrafi naśladować inne zwierzęta?” Radośnie tworzyliśmy grę dla siebie. Karcianka zaczęła nas bawić, szczególnie gdy pozwoliliśmy super-chomikowi w pelerynie zamienić jedną kartę z ręki na jedną z zakrytych kart.

I tak powstała gra, którą nazwaliśmy “Big, Bigger, Mouse”.

fot. Board Game Pictures

Przez tydzień lub dwa wielokrotnie ulepszaliśmy grę. Kilka efektów zwierząt zostało odrzuconych, a inne dodane. Po pewnym czasie oboje byliśmy zadowoleni z gry, a moja córka pokazała ją swoim przyjaciołom. Wszyscy pokochali “Big, Bigger, Mouse” i grali w nią w kółko. Kilka rodzin nawet zapytało, czy mogą mieć swoją kopię, a ja z radością podarowałem im plik PDF z materiałami do wydruku.

Po kilku miesiącach miałem spotkanie z HeidelBÄR Games. Chciałem, aby spojrzeli na moją nieopublikowaną grę, finalistę Fastaval, czyli “Collectors”. Szybko zdecydowali, że jest zbyt skomplikowana dla nich i zapytali, czy mam jakieś mniejsze projekty.

Pokazałem im “Big, Bigger, Mouse” bez większych nadziei, że im się spodoba tak bardzo jak mojej rodzinie. W końcu była to gra stworzona specjalnie, aby bawić mnie i moją córkę — ale mnie zaskoczyli! Poprosili, abym wysłał im plik PDF gry do testów. Wysłałem go, a kilka miesięcy później wrócili do mnie z ofertą. Wyobraź sobie, jak byłem szczęśliwy, a jak szczęśliwa była moja córka! Umowa została podpisana, a deweloperzy HeidelBÄR Games zabrali się do pracy.

fot. Board Game Pictures

fot. Board Game Pictures

Kilka miesięcy później otrzymałem nową wersję gry. Wiele z oryginalnych efektów pozostało, kilka zostało dopracowanych, a jeden dodany. Gra była teraz znacznie bardziej dopracowana niż wtedy, gdy ją przesłałem. Większość efektów została starannie dopracowana, aby nie zawsze były wyłącznie pozytywne lub negatywne dla gracza, ale bardziej zależne od sytuacji w samej rozgrywce. Byłem pod wrażeniem!

Kiedy otrzymałem ilustracje od Sushrity Bhattacharjee, byłem zachwycony! Ta mała gra karciana, stworzona w mojej kuchni z miłości do mojej córki, wyglądała niesamowicie! Teraz, gdy gra jest wydawana, czekam na opinie innych graczy i rodzin na jej temat!

Dziennik Projektanta został przetłumaczony ze strony: https://heidelbaer.de/en/designer-diary-hungry-monkey-2/

Premiera Wrednej Małpy już w najbliższy czwartek: https://sklep.portalgames.pl/wredna-malpa

No comments yet.

Leave Your Reply

O NAS

Portal Games jest działającym na polskim rynku od 1999 roku wydawca gier planszowych. Wśród nich znajdują się takie gry jak Robinson Crusoe, Osadnicy: Narodziny Imperium oraz Detektyw.

Administratorem danych osobowych jest Portal Games Sp. z . o. o. z siedziba w Knurowie (44- 190) ul. Sienkiewicza 13, nr KRS 0000617095, NIP 6312660554, REGON 363435596, e-mail: portal@portalgames.pl.

Szczegóły związane z przetwarzaniem danych osobowych znajdziesz tutaj Polityka prywatności.

Zobacz co u nas na tweeterze!

    Zapisz się do newslettera i bądź na bieżąco!

    Twoje imię (wymagane)

    Twój adres e-mail (wymagane)



    Chcę otrzymywać na podany przeze mnie adres e-mail newsletter od Portal Games Sp. z o.o. (informacje handlowe o nowościach, promocjach, produktach lub akcjach specjalnych w sklepie Portal Games) zgodnie z Polityką prywatności. Wiem, że w każdej chwili mogę zrezygnować z subskrypcji.

    Administratorem danych osobowych podanych w formularzu zapisu na newsletter jest Portal Games Sp. z o.o. (KRS 0000617095). Dane osobowe będą przetwarzane w celu wysyłki newslettera na zasadach opisanych w Polityce prywatności.