![](https://portalgames.pl/pl/wp-content/uploads/2021/07/Tawantinsuyu_banner-1024x320.jpg)
Przenieś się do świata Inków! Tawantinsuyu: Imperium Inków to rozbudowany tytuł euro Dávida Turcziego (Tekhenu: Obelisk Słońca, Anachrony) z mechaniką rondla i zarządzania robotnikami. Kolejna gra, obok takich tytułów jak Teotihuacan czy Tzolkin, bazująca na klimatach starożytnych plemion Ameryki Południowej.
![](https://portalgames.pl/pl/wp-content/uploads/2021/07/Tawantinsuyu_3.png)
![Tawantinsuyu_komponenty Tawantinsuyu_komponenty](https://portalgames.pl/pl/wp-content/uploads/2021/07/Tawantinsuyu_komponenty.png)
![](https://portalgames.pl/pl/wp-content/uploads/2021/07/Tawantinsuyu_o_grze.png)
Wielki Sapa Inka Pachacutec zwrócił się do swego potomstwa, rozkazując mu wyruszyć na podbój czterech stron świata. Tak daleko, jak wędrują lamy, rozciągać się będzie jego potęga. Tawantinsuyu: Imperium Inków to rozbudowana strategiczna gra Dávida Turcziego (Tekhenu: Obelisk Słońca, Anachrony), w której 1-4 graczy stanie na czele inkaskich plemion, walczących ze sobą o przejęcie schedy po legendarnym królu.
Na wielkim wzgórzu świątyni Coricacha będziecie rozstawiać swych robotników. Im w lepszej konfiguracji to zrobicie, tym więcej pozyskacie zasobów i więcej akcji będziecie mogli wykonać. Statuy bogów zapewnią Wam łaskę Niebios, a dzięki wojownikom podporządkujecie sobie kolejne obszary. W Tawantinsuyu nie ma jednej drogi do zwycięstwa. By zostać królem, trzeba wykazać się mądrością, rozwagą i bezwzględnością.
![](https://portalgames.pl/pl/wp-content/uploads/2021/07/Tawantinsuyu_rozgrywka.png)
Każda tura gracza to wybór: położyć Robotnika na planszy i uruchomić mechanikę rondla, czy wykonać dwie z kilku dostępnych akcji pobocznych? W Tawantinsuyu nie posiadamy własnych meepli, lecz dobieramy je ze wspólnej puli. Kolor Robotnika mówi o jego specjalizacji.
Gońcy otrzymują dodatkową akcję, jeżeli będą pionierami na danym obszarze. Tak samo Rzemieślnicy i Architekci, jeśli zostaną umieszczeni na odpowiadających im kolorach. Z kolei kładąc Wojownika, gracz może zabrać do swojej puli sąsiadującego z nim innego meepla.
Położenie obok siebie kilku meepli tego samego koloru dodatkowo zwiększy możliwe do zebrania zasoby i akcje do wykonania. Akcji z planszy (głównych) mamy kilka. Budując Schody otrzymamy łatwiejszy dostęp do bogatszych w akcje i zasoby niższych tarasów. Z kupionych Tkanin będziemy tworzyć Gobeliny, uruchamiając mechanikę set collection. Z kolei postawione Posągi zwiększą naszą efektywność w rozstawianiu Robotników i umożliwią zwycięstwo w wyścigu na Torze Świątyni.
Zamiast umieszczać meepla na planszy, możemy wykonać akcje poboczne – dobrać karty, pozyskać nowych Robotników lub poruszyć Arcykapłana. Przesunięcie Arcykapłana uruchamia różne akcje zbiorowe, ale gracz inicjujący taką akcję otrzymuje w czasie jej wykonania dodatkowe profity. Możemy więc rozpocząć Produkcję, pozyskując zasoby z naszych Budynków, Oddać Cześć, odrzucając nasze Posągi i przesuwając się na Torze Świątyni lub rozpocząć Podbój, używając kart Wojny w celu podporządkowania jednego z czterech regionów.
Kolejnych Robotników będziemy pozyskiwać we Wiosce, płacąc za nich Kukurydzą i Ziemniakami. Jeśli ich pula tam się wyczerpie, rozpoczyna się Festiwal, czyli faza punktowania.
Gońcy otrzymują dodatkową akcję, jeżeli będą pionierami na danym obszarze. Tak samo Rzemieślnicy i Architekci, jeśli zostaną umieszczeni na odpowiadających im kolorach. Z kolei kładąc Wojownika, gracz może zabrać do swojej puli sąsiadującego z nim innego meepla.
Położenie obok siebie kilku meepli tego samego koloru dodatkowo zwiększy możliwe do zebrania zasoby i akcje do wykonania. Akcji z planszy (głównych) mamy kilka. Budując Schody otrzymamy łatwiejszy dostęp do bogatszych w akcje i zasoby niższych tarasów. Z kupionych Tkanin będziemy tworzyć Gobeliny, uruchamiając mechanikę set collection. Z kolei postawione Posągi zwiększą naszą efektywność w rozstawianiu Robotników i umożliwią zwycięstwo w wyścigu na Torze Świątyni.
Zamiast umieszczać meepla na planszy, możemy wykonać akcje poboczne – dobrać karty, pozyskać nowych Robotników lub poruszyć Arcykapłana. Przesunięcie Arcykapłana uruchamia różne akcje zbiorowe, ale gracz inicjujący taką akcję otrzymuje w czasie jej wykonania dodatkowe profity. Możemy więc rozpocząć Produkcję, pozyskując zasoby z naszych Budynków, Oddać Cześć, odrzucając nasze Posągi i przesuwając się na Torze Świątyni lub rozpocząć Podbój, używając kart Wojny w celu podporządkowania jednego z czterech regionów.
Kolejnych Robotników będziemy pozyskiwać we Wiosce, płacąc za nich Kukurydzą i Ziemniakami. Jeśli ich pula tam się wyczerpie, rozpoczyna się Festiwal, czyli faza punktowania.
![](https://portalgames.pl/pl/wp-content/uploads/2021/07/Tawantinsuyu_filmy.png)
O NAS
Portal Games jest działającym na polskim rynku od 1999 roku wydawca gier planszowych. Wśród nich znajdują się takie gry jak Robinson Crusoe, Osadnicy: Narodziny Imperium oraz Detektyw.
Administratorem danych osobowych jest Portal Games Sp. z . o. o. z siedziba w Knurowie (44- 190) ul. Sienkiewicza 13, nr KRS 0000617095, NIP 6312660554, REGON 363435596, e-mail: portal@portalgames.pl.
Szczegóły związane z przetwarzaniem danych osobowych znajdziesz tutaj Polityka prywatności.