Przenieś się do świata Inków! Tawantinsuyu: Imperium Inków to rozbudowany tytuł euro Dávida Turcziego (Tekhenu: Obelisk Słońca, Anachrony) z mechaniką rondla i zarządzania robotnikami. Kolejna gra, obok takich tytułów jak Teotihuacan czy Tzolkin, bazująca na klimatach starożytnych plemion Ameryki Południowej.
Wielki Sapa Inka Pachacutec zwrócił się do swego potomstwa, rozkazując mu wyruszyć na podbój czterech stron świata. Tak daleko, jak wędrują lamy, rozciągać się będzie jego potęga. Tawantinsuyu: Imperium Inków to rozbudowana strategiczna gra Dávida Turcziego (Tekhenu: Obelisk Słońca, Anachrony), w której 1-4 graczy stanie na czele inkaskich plemion, walczących ze sobą o przejęcie schedy po legendarnym królu.
Na wielkim wzgórzu świątyni Coricacha będziecie rozstawiać swych robotników. Im w lepszej konfiguracji to zrobicie, tym więcej pozyskacie zasobów i więcej akcji będziecie mogli wykonać. Statuy bogów zapewnią Wam łaskę Niebios, a dzięki wojownikom podporządkujecie sobie kolejne obszary. W Tawantinsuyu nie ma jednej drogi do zwycięstwa. By zostać królem, trzeba wykazać się mądrością, rozwagą i bezwzględnością.
Każda tura gracza to wybór: położyć Robotnika na planszy i uruchomić mechanikę rondla, czy wykonać dwie z kilku dostępnych akcji pobocznych? W Tawantinsuyu nie posiadamy własnych meepli, lecz dobieramy je ze wspólnej puli. Kolor Robotnika mówi o jego specjalizacji.
Gońcy otrzymują dodatkową akcję, jeżeli będą pionierami na danym obszarze. Tak samo Rzemieślnicy i Architekci, jeśli zostaną umieszczeni na odpowiadających im kolorach. Z kolei kładąc Wojownika, gracz może zabrać do swojej puli sąsiadującego z nim innego meepla.
Położenie obok siebie kilku meepli tego samego koloru dodatkowo zwiększy możliwe do zebrania zasoby i akcje do wykonania. Akcji z planszy (głównych) mamy kilka. Budując Schody otrzymamy łatwiejszy dostęp do bogatszych w akcje i zasoby niższych tarasów. Z kupionych Tkanin będziemy tworzyć Gobeliny, uruchamiając mechanikę set collection. Z kolei postawione Posągi zwiększą naszą efektywność w rozstawianiu Robotników i umożliwią zwycięstwo w wyścigu na Torze Świątyni.
Zamiast umieszczać meepla na planszy, możemy wykonać akcje poboczne – dobrać karty, pozyskać nowych Robotników lub poruszyć Arcykapłana. Przesunięcie Arcykapłana uruchamia różne akcje zbiorowe, ale gracz inicjujący taką akcję otrzymuje w czasie jej wykonania dodatkowe profity. Możemy więc rozpocząć Produkcję, pozyskując zasoby z naszych Budynków, Oddać Cześć, odrzucając nasze Posągi i przesuwając się na Torze Świątyni lub rozpocząć Podbój, używając kart Wojny w celu podporządkowania jednego z czterech regionów.
Kolejnych Robotników będziemy pozyskiwać we Wiosce, płacąc za nich Kukurydzą i Ziemniakami. Jeśli ich pula tam się wyczerpie, rozpoczyna się Festiwal, czyli faza punktowania.
Gońcy otrzymują dodatkową akcję, jeżeli będą pionierami na danym obszarze. Tak samo Rzemieślnicy i Architekci, jeśli zostaną umieszczeni na odpowiadających im kolorach. Z kolei kładąc Wojownika, gracz może zabrać do swojej puli sąsiadującego z nim innego meepla.
Położenie obok siebie kilku meepli tego samego koloru dodatkowo zwiększy możliwe do zebrania zasoby i akcje do wykonania. Akcji z planszy (głównych) mamy kilka. Budując Schody otrzymamy łatwiejszy dostęp do bogatszych w akcje i zasoby niższych tarasów. Z kupionych Tkanin będziemy tworzyć Gobeliny, uruchamiając mechanikę set collection. Z kolei postawione Posągi zwiększą naszą efektywność w rozstawianiu Robotników i umożliwią zwycięstwo w wyścigu na Torze Świątyni.
Zamiast umieszczać meepla na planszy, możemy wykonać akcje poboczne – dobrać karty, pozyskać nowych Robotników lub poruszyć Arcykapłana. Przesunięcie Arcykapłana uruchamia różne akcje zbiorowe, ale gracz inicjujący taką akcję otrzymuje w czasie jej wykonania dodatkowe profity. Możemy więc rozpocząć Produkcję, pozyskując zasoby z naszych Budynków, Oddać Cześć, odrzucając nasze Posągi i przesuwając się na Torze Świątyni lub rozpocząć Podbój, używając kart Wojny w celu podporządkowania jednego z czterech regionów.
Kolejnych Robotników będziemy pozyskiwać we Wiosce, płacąc za nich Kukurydzą i Ziemniakami. Jeśli ich pula tam się wyczerpie, rozpoczyna się Festiwal, czyli faza punktowania.
O NAS
Portal Games jest działającym na polskim rynku od 1999 roku wydawca gier planszowych. Wśród nich znajdują się takie gry jak Robinson Crusoe, Osadnicy: Narodziny Imperium oraz Detektyw.
Administratorem danych osobowych jest Portal Games Sp. z . o. o. z siedziba w Knurowie (44- 190) ul. Sienkiewicza 13, nr KRS 0000617095, NIP 6312660554, REGON 363435596, e-mail: portal@portalgames.pl.
Szczegóły związane z przetwarzaniem danych osobowych znajdziesz tutaj Polityka prywatności.