- Tytuł: RISING SUN
- Autor gry: Eric M. Lang
- Autor ilustracji: Adrian Smith
- Wiek graczy: 13+
- Czas gry: 90 – 120 min.
- Liczba graczy: 3 – 5
- Pobierz instrukcję: PDF
- Pobierz tłumaczenie kart do figurek: Feniks; Nure Onna; Święty Wojownik
- Link do BGG: Rising Sun
- Rozmiar kart: 57 x 89 mm
- Premiera gry: 30 marca 2018
Rising Sun to gra planszowa dla 3-5 graczy, której akcja rozgrywa się w legendarnej feudalnej Japonii. Każdy z rywalizujących graczy prowadzi swój Klan do wygranej poprzez zdobywanie Punktów Zwycięstwa na przestrzeni kilku Pór Roku. Gracze będą tworzyć i zrywać sojusze, podejmować działania polityczne, wielbić bóstwa, przystosowywać swoje klany do zmieniającej się sytuacji i rozmieszczać swoje figurki na mapie Japonii. Punkty Zwycięstwa zdobyć można na kilka sposobów – od wygrywania bitew, poprzez utrzymywanie się w kluczowych Prowincjach, aż do wykorzystywania Cnót zgromadzonych przez twój Klan. Gdy nastanie zima, gracz z największą liczbą Punktów Zwycięstwa obejmie rządy nad Krajem Wschodzącego Słońca!
Rising Sun to najnowsza gra Erica Langa, twórcy takich hitów jak Blood Rage, Chaos W Starym Świecie, The Others, The Godfather: Imperium Corleone czy Bloodborne: Gra Karciana!
Wspaniałe figurki
Wydawnictwo Cool Mini Or Not, producent gry Rising Sun, znane jest ze swojej dbałości o szczegóły i kunsztu, z jakim wytwarza figurki do swoich gier. W przypadku Rising Sun lata doświadczenia zaowocowały w jednych z najpiękniejszych i najbardziej złożonych modeli, jakie możecie znaleźć w grach planszowych!
- 8 wielkich figurek potworów
- W sumie 30 figurek Bushi
- W sumie 15 figurek Shinto i 5 figurek Daimyo
Pięć unikatowych klanów
W grze Rising Sun każdy klan jest inny. Krainę Japonii próbują zdominować klany Ważki, Lotosu, Koi, Żółwia i Bonsai. Każdy z nich posiada swoje własne, unikatowe zdolności i figurki, każdy z nich zaczyna na innym miejscu na torze Honoru. Doprowadź do perfekcji grę każdym z nich!
- Unikatowe zdolności każdego z klanów
- Cztery rodzaje unikatowych figurek dla każdego klanu
- Każdy z klanów wymaga innego podejścia do gry
Przepiękne ilustracje
Autorem ilustracji do gry Rising Sun jest Adrian Smith, który pracował przy tak znanych projektach, jak Magic: The Gathering oraz licznych grach w uniwersum Warhammera 40K, a z wydawnictwem CMON pracował także nad grą HATE.
- Pięknie ilustrowana, szczegółowa plansza
- Unikatowe ilustracje dla każdego klanu, Kami i potwora
- Klimat Japonii w wersji fantasy
Zasłonki klanów i kafle polityki/wojny
Unikatowe dla każdego klanu zasłonki pozwalają przede wszystkim potajemnie przed innymi graczami przydzielić zebrane zasoby na różne cele wojenne bądź polityczne, dzięki czemu rozgrywka jest emocjonująca i nieprzewidywalna!
- Zawierają zasady dla każdego klanu
- Wygodnie ukrywaj rozkazy na kaflach polityki lub wojny
- Unikatowe zdolności klanu w każdej chwili widoczne także dla przeciwników
Różnorodne karty
Dużą regrywalność Rising Sun zapewniają urozmaicone karty. Podzielone są na trzy pory roku: Wiosnę, Lato i Jesień, które decydują o tym, kiedy można je zagrywać. Pozyskaj za ich pomocą potwory Oni i nowe możliwości na polu bitwy!
- Pięknie ilustrowane zestawy kart
- Wykupuj je w czasie gry, aby zyskać przewagę nad oponentami
- Korzystaj zarówno z pasywnych, jak i aktywnych zdolności
Recenzje Rising Sun
Rising Sun – recenzja Board Times
Wiśnie i miecze – recenzja PolterRecenzja Angry BoardGamerRecenzja DicelandKami czy ONI? Dwa oblicza Rising Sun. Recenzja Board Games Addiction Rising Sun – recenzja Planszówki we dwoje Rising Sun Grą Roku 2018 z negatywną interakcją wg. plebiscytu Damy Gier!
Każdy z rywalizujących graczy prowadzi swój Klan do zwycięstwa poprzez zdobywanie Punktów Zwycięstwa na przestrzeni kilku Pór Roku. Gracze będą tworzyć i zrywać sojusze, podejmować działania polityczne, wielbić bóstwa, adaptować swoje klany do zmieniającej się sytuacji i rozmieszczać swoje figurki na mapie Japonii. Punkty Zwycięstwa zdobyć można na kilka sposobów – od wygrywania bitew, poprzez opieranie się na kluczowych Prowincjach, aż do wykorzystywania Cnót zgromadzonych przez twój Klan. Gdy nastanie zima, gracz z największą liczbą Punktów Zwycięstwa obejmie rządy nad Krajem Wschodzącego Słońca!
Zasłonki Klanów
Każdy Klan dysponuje własną zasłonką, na której pokazane są wszystkie istotne dla niego informacje. Pamiętajcie, że w trakcie fazy Działań Politycznych nie należy niczego chować za zasłonką. Z kolei w trakcie fazy Działań Wojennych zasłonka skrywa tylko i wyłącznie Monety rozłożone przez graczy.
Figurki
Każdy Klan posiada 10 figurek: 1 Daimyo, 3 Shinto i 6 Bushi. Kiedy nie znajdują się w użyciu, należy trzymać je w rezerwie obok zasłonki Klanu; tam też należy odłożyć figurki, które zostały zabite.
Karty Pór Roku
Karty Pór Roku dzielą się na trzy Pory: Wiosnę, Lato i Jesień, a zdobywający je Klan otrzymuje dzięki nim różne zdolności. Podstawowe rodzaje Kart Pór Roku to:
- Wzmocnienia (zielone) – karty te wzmacniają twój Klan nadając specjalne umiejętności twoim figurkom lub akcjom.
- Cnoty (niebieskie) – karty te pozwalają na uzyskanie dodatkowych Punktów Zwycięstwa lub innych korzyści, wywoływanych przez określone warunki.
- Potwory (brązowe) – te karty przyznają twojemu Klanowi Potwora wraz z wyjątkową zdolnością.
- Ulepszenia Wojenne (czerwone) – specjalne korzyści zapewniane przez te karty są realizowane na początku lub w trakcie każdej fazy Działań Wojennych.
- Ulepszenia Zimowe (błękitne) – karty te zapewniają dodatkowe Punkty Zwycięstwa po spełnieniu określonych warunków na końcu gry.
Honor
Honor to istotny element w grze Rising Sun. Wysoka wartość Honoru daje wielekorzyści, natomiast jego niska wartość związuje cię z ciemniejszymi stronami tego świata. Ale nade wszystko Honor rozstrzyga wszelkie spory.
Negocjacje
W grze Rising Sun gracze są zachęcani do stosowania dyplomacji, negocjacji, a nawet przekupstwa w celu przysłużenia się swojej sprawie. Gracze mogą w każdym momencie gry dobijać targu z innymi – Sojusznikami i Wrogami.
Przykład rozłożonej gry