Ziemia jest przeludniona. Kolonizacja Marsa jak zwykle wydaje się możliwa do przeprowadzenia… ale dopiero za kilkadziesiąt lat. Tylko jedna droga pozostała otwarta dla ekspansji ludzkości: świat pod powierzchnią morza. Rywalizacja o stworzenie najlepiej prosperującego podwodnego państwa trwa – prezentujemy rozszerzenie do gry Podwodne Miasta: Nowe Odkrycia.

Zapoznajcie się z Nowymi Odkryciami, pierwszym rozszerzeniem do Podwodnych Miast. W środku znajdziecie nowe komponenty, niespotykane warianty rozgrywki oraz nieszablonowe strategie do sprawdzenia. 

  • Nowe Odkrycia to dodatek do ciężkiej gry ekonomicznej o niespotykanej tematyce konstruowania miast pod powierzchnią oceanu
  • Rozszerzenie zawiera dodatkowe komponenty do gry podstawowej, w tym dwustronne, trójwarstwowe grube plansze graczy, których jest aż 8: 4 oferujące nowe warianty rozgrywki oraz 4 ulepszone plansze z gry podstawowej
  • Asymetryczni asystenci, draft metropolii, przyspieszony start oraz nowa plansza Muzeum. 

W tej nowatorskiej i futurystycznej grze euro, jaką są Podwodne Miasta, twoim zadaniem jest stworzenie jak najlepiej funkcjonującej infrastruktury pod wodą. Farmy alg i odsalarnie dostarczą obywatelom twojego państwa pożywienia i wody. Laboratoria będą źródłem wiedzy, której potrzebujesz, by usprawnić swoje działania. Być może uda ci się nawet zbudować miasta symbiotyczne, w pełni zintegrowane z podwodnym ekosystemem. Zaczynając od jednego miasta, będziesz rozbudowywać swoją sieć, łącząc ją z przybrzeżnymi metropoliami. W ciężkich czasach, gdy produkcja rolna nie wystarcza, by zaspokoić głód na świecie, a niedobór wody pitnej skłóca członków Federacji Narodów, zbudujesz samowystarczalne państwo. I kto wie, być może pewnego dnia zaczniesz eksportować swoje produkty do tych, którzy pozostali na lądzie. 

Nowe Odkrycia dodają wiele elementów do gry podstawowej. Są to:

NOWE KARTY − 52 karty, które wzbogacą każdą talię o nowe opcje.

NOWI ASYSTENCI − Karty Osobistych Asystentów, teraz z unikatowymi zdolnościami, które nadadzą każdemu podwodnemu państwu własnego kolorytu.

KAFLE POCZĄTKOWYCH ZASOBÓW − Nowy rodzaj kafli umożliwiający graczom rozpoczęcie gry z już rozwiniętym miastem, co pozwala na skrócenie rozgrywki o jedną rundę.

NOWE PLANSZE GRACZA − Zestaw 8 dwustronnych plansz o najwyższej jakości, w tym plansze oferujące nowe warianty rozgrywki oraz ulepszone plansze znane z gry podstawowej.

NOWE METROPOLIE − 10 zielonych Metropolii z unikatowymi premiami. Ich zastosowanie zmienia się w zależności od rozgrywanego wariantu gry, co nadaje grze nowej głębi.

MUZEUM − Na dnie morza czekają na ciebie nowe odkrycia, które będą cennym wkładem w budowę międzynarodowego muzeum. To niepowtarzalna szansa na podniesienie prestiżu twojego państwa.

 8 DWUSTRONNYCH I WIELOWARSTWOWYCH PLANSZ GRACZA 

W pudełku znajdują się między innymi nowe plansze. Są one trójwarstwowe, dwustronne i wykonane z wysokiej jakości grubej tektury. Umożliwiają one rozgrywkę w nowym trybie, urozmaicają ją i poprawiają regrywalność. 

  • 4 ponumerowane zestawy plansz: plansze 1-4 i 5-8 są identyczne z tymi z gry podstawowej.
  • Plansze 9-12 są używane razem z Muzeum
  • Plansze 13-16 są mocno asymetryczne.

Gracze mogą korzystać wyłącznie z 1 zestawu podczas gry! Plansze z danego zestawu są losowo rozdzielone pomiędzy graczami.

WYŚCIG DO METROPOLII

  • W tym wariancie rozgrywki gracze nie rozpoczynają gry z niebieskimi Metropoliami na swojej planszy Gracza. Zamiast tego wszyscy starają się jak najszybciej dotrzeć do najlepszych niebieskich i zielonych Metropolii. Komponenty wymagane do rozgrywki:
  • Użyjcie jednego z tych zestawów plansz Gracza 1-4, 5-8 albo 9-12. Każdy gracz otrzymuje jedną losową planszę z tego samego zestawu.
  • Niebieskie Metropolie nie są przydzielone do plansz Graczy. Zamiast tego wylosujcie tyle niebieskich Metropolii, ilu jest graczy, plus jedną. Pozostałe niebieskie Metropolie odłóżcie do pudełka.
  • Wylosujcie tyle zielonych Metropolii, ilu jest graczy, plus jedną. Pozostałezielone Metropolie odłóżcie do pudełka.
  • Brązowe Metropolie są losowo przydzielone do plansz Graczy zgodnie ze standardowymi zasadami.

NOWE KARTY

Nowe karty powstały z myślą o dołączeniu ich do gry podstawowej:

  • Talia I Ery: 18 kart
  • Talia II Ery: 15 kart
  • Talia III Ery: 11 kart
  • Karty Specjalne o koszcie 1: 3 karty
  • Karty Specjalne o koszcie 3: 5 kart

Wszystko co musisz zrobić, to dodać je do odpowiednich talii. Nie musisz usuwać, czy też dodawać kart, gdy zdecydujesz się na dowolny z wariantów gry dostępny w tym rozszerzeniu.

PRZYSPIESZONY START

W rozgrywce z Przyspieszonym Startem otrzymasz unikatowe korzyści podczas przygotowania do rozgrywki. Uczynią one twoje podwodne państwo na tyle rozwiniętym, że będziesz mógł pominąć pierwszą rundę gry. Do takiej rozgrywki będziesz potrzebować następujących komponentów:

  • Rozdaj po 2 losowe karty nowych Osobistych Asystentów każdemu graczowi. Pozostałych Asystentów, razem z tymi z gry podstawowej, odłóż do pudełka.
  • Wylosuj tyle kafli Początkowych Zasobów, ilu jest graczy plus jeden (przykładowo 5 kafli w grze czteroosobowej). Umieść je na stole w miejscu widocznym dla wszystkich graczy. Pozostałe kafle odłóż do pudełka.

Przyspieszony Start można zastosować w grze podstawowej i we wszystkich wariantach z tego rozszerzenia

PLANSZA MUZEUM

  • Ten wariant dodaje mechanikę eksploracji do Podwodnych Miast. 
  • Użyjcie zestawu plansz Gracza 9-12. Jak zwykle każdy gracz otrzymuje losową planszę z tego zestawu.
  • Każdy gracz otrzymuje 5 żetonów Odkryć w swoim kolorze.
  • Plansza Muzeum jest dwustronna! 

Wybierzcie jedną ze stron planszy Muzeum (A lub B) i wylosujcie odpowiednie karty i metropolie. Niektóre miejsca budowy są oznaczone symbolem Odkrycia. Po zbudowaniu budynku na takim miejscu wybierasz jeden ze swoich zakrytych żetonów Odkryć i odwracasz go na drugą stronę. Natychmiast otrzymujesz premię pokazaną na tym żetonie. Następnie umieszczasz ten żeton na planszy Muzeum. 

Pierwsze Odkrycie umieszczasz na odpowiednim polu w strefie “I”, na środku planszy, dzięki czemu natychmiast dobierasz 2 karty. Twoje drugie Odkrycie trafia do rzędu “II”. Twoje trzecie Odkrycie do kolumny “III” itd. Za drugie i każde kolejne Odkrycie otrzymujesz nagrodę pokazaną na jednym z pól danego rzędu lub kolumny. Niektóre nagrody są wyraźnie lepsze od innych, możesz wybrać dowolną z nich, o ile jest dostępna. Pierwszy gracz, który dokona Odkrycia danego poziomu (II, III, IV, lub V) będzie wybierał spośród 4 nagród. Po wybraniu i otrzymaniu nagrody kładzie żeton Odkrycia na jej polu, blokując je przed kolejnymi graczami, którzy później dokonają Odkrycia tego poziomu. Co oznacza, że w czteroosobowej rozgrywce ostatni gracz, który dotrze do danego poziomu będzie musiał otrzymać ostatnią niezablokowaną nagrodę.

NOWI ASYSTENCI

8 nowych kart osobistych asystentów, którzy posiadają indywidualne zdolności. Dzięki asystentom gra jest bardziej asymetryczna, a ponadto daje nowe możliwości.

NOWE ZNACZNIKI

Liczba znaczników nie ogranicza graczy przy budowie budynków. W tym rozszerzeniu znajdują się dodatkowe znaczniki, aby zmniejszyć prawdopodobieństwo ich braku podczas gry.

  • 10 znaczników Farm
  • 10 znaczników Odsalarni
  • 10 znaczników Laboratoriów

Podwodne Miasta to średnio-ciężka gra euro dla 1-4 graczy autorstwa Vladimira Suchego, twórcy takich przebojów jak Pulsar 2849, Last Will, czy Shipyard. Rozwijamy w niej tytułowe podwodne miasta, w obliczu przeludnienia Ziemi i konieczności znalezienia nowej przestrzeni dla zwiększającej się populacji. Futurystyczny klimat łączy podwodną grę cywilizacyjną worker placement z mechaniką zarządzania kartami na ręce. Budowanie miasta nie należy do łatwych: trzeba dostarczyć ludziom pożywienie i stawiać infrastrukturę zapewniającą przetrwanie.

Uwaga! 

W sklepie Portal Games wciąż dostępne są ostatnie sztuki zestawu: Podwodne Miasta oraz Podwodne Miasta: Nowe Odkrycia z bonusem: biokopułą.

Sam dodatek Nowe Odkrycia jest dostępny w dobrych sklepach z planszówkami. W sprzedaży detalicznej w sklepie Portal Games został wyprzedany. 

Wciąż można kupić także podstawową wersję gry Nowe Odkrycia w sklepie Portal Games.

O NAS

Portal Games jest działającym na polskim rynku od 1999 roku wydawca gier planszowych. Wśród nich znajdują się takie gry jak Robinson Crusoe, Osadnicy: Narodziny Imperium oraz Detektyw.

Administratorem danych osobowych jest Portal Games Sp. z . o. o. z siedziba w Knurowie (44- 190) ul. Sienkiewicza 13, nr KRS 0000617095, NIP 6312660554, REGON 363435596, e-mail: portal@portalgames.pl.

Szczegóły związane z przetwarzaniem danych osobowych znajdziesz tutaj Polityka prywatności.

Zobacz co u nas na tweeterze!

    Zapisz się do newslettera i bądź na bieżąco!

    Twoje imię (wymagane)

    Twój adres e-mail (wymagane)



    Chcę otrzymywać na podany przeze mnie adres e-mail newsletter od Portal Games Sp. z o.o. (informacje handlowe o nowościach, promocjach, produktach lub akcjach specjalnych w sklepie Portal Games) zgodnie z Polityką prywatności. Wiem, że w każdej chwili mogę zrezygnować z subskrypcji.

    Administratorem danych osobowych podanych w formularzu zapisu na newsletter jest Portal Games Sp. z o.o. (KRS 0000617095). Dane osobowe będą przetwarzane w celu wysyłki newslettera na zasadach opisanych w Polityce prywatności.