Mechaniki Cyberpunk 2077: Akcje

Przygotowaliśmy dla Was skrót mechaniki Cyberpunka – dziś focusujemy się na wszystkich dostępnych Akcjach!

Jeżeli chodzi o podstawowe zasady gry, będziesz dowodził jednym z gangów, aby na koniec gry zdobyć jak najwięcej punktów Reputacji. Po pierwszej grze samouczkowej (Szkolenie), będziesz używać kart Opowieści, aby zwiększyć trudność rozgrywki i wprowadzić różnorodne warunki do zwycięstwa. Nie będę wdawał się w szczegóły kart historii, żeby nie popsuć zabawy, ale wystarczy powiedzieć, że wystarczy zmienić jeden element, aby utrzymać wysoką regrywalność gry.

Cyberpunk jest to swego rodzaju gra polegająca na kontroli obszarów, ale gracze będą rywalizować o Dominację w dzielnicach z różnych powodów, nie zaś wyłącznie z chęci podboju. Niektóre lokacje odblokowują korzyści lub dostęp do różnych systemów, a wartość każdej dzielnicy może być dla graczy inna, w zależności od ich strategii w danym momencie.

W rozgrywce spotkamy wiele systemów, zaś każdy z nich w inny sposób przyczynia się do zwiększenia Reputacji lub Siły naszego gangu. Systemy są ściśle powiązane z działaniami, które możesz wykonać w swojej turze, zaś niektóre działania mogą stać się bardziej efektywne w trakcie gry, ze względu na twoje wcześniejsze decyzje i konsekwencje działań współgraczy.

W każdej turze możesz zdecydować się na Aktywacje lub Odzyskanie. Aktywacja oznacza użycie 1 lub 2 znaczników akcji. Przyjrzyjmy się różnym akcjom:

Akcja: Aktywacja Solo
Ta akcja pozwala ci poruszyć dowolną liczbę swoich jednostek Solo w obrębie ich aktualnej Dzielnicy lub do sąsiedniej. Nie muszą się razem przemieszczać, mogą się rozdzielić. Po wykonaniu ruchu możesz rozpocząć 1 Strzelaninę niezależnie od tego, w ilu Dzielnicach zostały spełnione warunki jej wywołania. Warto pamiętać, że ten z graczy, który inicjuje Strzelaninę może zamienić miejscami dowolne wrogie jednostki, zajmujące dowolną liczbę Kluczowych Punktów w Dzielnicy, ze swoimi jednostkami Solo.

Walki rozstrzygane są z udziałem wszystkich gangów w Dzielnicy, dlatego przed naciśnięciem spustu warto sprawdzić, kto gdzie jest. Każdy gracz wykorzystuje 1 kartę Walki, a następnie sprawdzamy, która z nich ma najwyższą Siłę Ognia. Przegrani tracą jedną przyjazną jednostkę w Dzielnicy. Ale to nie wszystko, co kryje się w Strzelaninie, ponieważ Karty Walki mogą mieć subtelne efekty. Reputację można także zdobyć w wyniku strzelanin, o czym warto pamiętać.

Akcja: Aktywacja Techników
Po rekrutacji Technicy mają przy sobie jednostkę dronów. Drony pomagają w dwóch rzeczach: dominacji w Dzielnicy i można je wybrać jako ofiary w przypadku utraty jednostki w strzelaninie. Sami technicy są tam głównie po to, aby zajmować lokacje i zapewniać Dominację/Obecność w Dzielnicach oraz zdobywać Kluczowe Punkty. Znacznik akcji Aktywacja Techników powala poruszać jednostkami Techników i Dronów (tak jak w przypadku Solo wyżej), a następnie skorzystać z 1 z 2 opcji. Jeżeli kontrulujesz Fixera, możesz zatrudnić jednego Edgerunnera do swojego gangu lub możesz złapać Okazję, płacąc kontrabandę, jeżeli kontrolujesz Interes. Oznacza to, że chociaż jednostki Techników i Drony odgrywają bardziej defensywną rolę niż Solo, ten żeton akcji to jedyny sposób na robienie interesów i zatrudnianie Edgerunnerów. Pamiętaj jednak, że drony nie przetrwają same, więc jeśli kiedykolwiek będą jedyną jednostką, jaką będziesz mieć w dzielnicy, zostaną zniszczone.

Akcja: Aktywacja Netrunnerów
Trzeci znacznik akcji powiązany z twoimi podstawowymi jednostkami, pozwala poruszać jednostkami Netrunnerów, a następnie podjąć próbę Włamania do Sieci. Ta akcja może być niebezpieczna, ponieważ NetWatch może złapać twoich Netrunnerów, co w konsekwencji może być śmiertelne i nie należy lekceważyć mocy tego systemu. Kiedy rozpoczynasz Włamanie do Sieci zyskujesz 1 Sekret Korporacji za każdy kontrolowany przez siebie Kluczowy Punkt z Fortecą Danych, a następnie przesuwasz się po torze od 1 do 3 kroków, zależnie od liczby Netrunnerów w grze. Im więcej masz Netrunnerów, tym szybciej możesz zdobyć większe nagrody, ale im „głębiej” w sieć wejdziesz, tym większe prawdopodobieństwo, że NetWatch cię złapie.

Akcja: Ulepszenie Karty Walki
Ta akcja jest dość prosta – musisz zapłacić jedną kontrabandę, a następnie dobrać 2 Ulepszone Karty Walki, wybrać jedną, a drugą odłożyć na spód talii. Następnie, musisz wybrać i usunąć z gry jedną z 4 podstawowych kart Walki z ręki (nie ze stosu kart odrzuconych). Istnieje ogromna różnorodność efektów ulepszeń w walce i praktycznie nie ma słabych. Niektóre mogą jednak lepiej pasować do Twojej strategii. Gang z silną talią bojową będzie miał przewagę w strzelaninach, ale także pod względem „wartości zagrożenia”, co oznacza, że istnieje psychologiczny środek odstraszający, gdy twój współgracz może z łatwością skopać Twoje jednostki.

Nie będę się tutaj wdawał w szczegóły, pozwolę Wam eksperymentować i odkrywać, do czego służą Ulepszenia, ale zaznaczam, że niektóre gangi/gracze będą bardziej skłonne do wykorzystania tego znacznika akcji niż inne. Pamiętajcie, że akcja Ulepszenia Karty Walki kosztuje Kontrabandę, czyli zasób wykorzystywany również do Okazji, co oznacza w praktyce, że będziesz musiał wybierać między nimi, chyba że opływasz w kontrabandzie – to nie ma tematu.

Pamiętajcie, że akcja Ulepszenia Karty Walki kosztuje Kontrabandę, czyli zasób wykorzystywany również do Okazji, co oznacza w praktyce, że ​​będziesz musiał wybierać między nimi, chyba że opływasz w kontrabandzie – to nie ma tematu.

Akcja: Budowa kryjówki
To bardzo prosta, ale ważna akcja dla wielu gangów. Płacąc 2 Eurodolary, możesz zbudować nową kryjówkę w wybranej Dzielnicy. Na gang przypadają maksymalnie cztery (max 1 na Dzielnicę), a jednocześnie nie ma ograniczeń co do liczby gangów mających kryjówkę w danej Dzielnicy.

Posiadanie kryjówki jest wymagane, aby uzyskać Dominację w Dzielnicach i decydują o tym, ile jednostek zrekrutujesz podczas Odzyskania. Dodatkowo, dzięki kryjówkom zyskujesz punkty Reputacji w liczbie zgodnej z wartością na polu, z którego pobrano żeton właśnie zbudowanej kryjówki. Oczywiście należy pamiętać, że nie wszystkie gangi korzystają z systemu kryjówek w ten sam sposób, a niektóre nie mają nawet znacznika akcji Budowa kryjówki. Otrzymują za inny rodzaj znacznika, reprezentujący ten temat.

Akcja: dowolna
Znacznik tej akcji umożliwia aktywnego graczowi wykorzystania efektu dowolnego innego znacznika Akcji, zapewniając pewną nieprzewidywalność i elastyczność taktyki. Jeżeli posiadasz moduł Zespół Trauma, na koniec tej akcji możesz przesunąć jednostkę o jedną dzielnicę.

Jeżeli nie decydujesz się na Aktywację, to wykonujesz Odzyskanie. Zasadniczo podczas Odzyskania zdobywasz nagrody za Obecność/Dominację w dzielnicach (nagrody za kontrolę obszaru), a także rekrutujesz jednostki do kryjówek. Dominacja zapewnia ci wszystkie nagrody Dzielnicy, jeśli masz najwięcej jednostek (wliczając w to drony) i kryjówkę, a Obecność tylko jedną nagrodę. Niektóre gangi, mają swoje własne, unikalne efekty Odzyskania, dzięki którym rozgrywka jest zupełnie inna.

Materiał na podstawie recenzji uzytkownika Oak Wolf (Sybaris) w serwisie Board Game Geek

Link: https://sklep.portalgames.pl/cyberpunk2077-zestaw

No comments yet.

Leave Your Reply

O NAS

Portal Games jest działającym na polskim rynku od 1999 roku wydawca gier planszowych. Wśród nich znajdują się takie gry jak Robinson Crusoe, Osadnicy: Narodziny Imperium oraz Detektyw.

Administratorem danych osobowych jest Portal Games Sp. z . o. o. z siedziba w Knurowie (44- 190) ul. Sienkiewicza 13, nr KRS 0000617095, NIP 6312660554, REGON 363435596, e-mail: portal@portalgames.pl.

Szczegóły związane z przetwarzaniem danych osobowych znajdziesz tutaj Polityka prywatności.

Zobacz co u nas na tweeterze!

    Zapisz się do newslettera i bądź na bieżąco!

    Twoje imię (wymagane)

    Twój adres e-mail (wymagane)



    Chcę otrzymywać na podany przeze mnie adres e-mail newsletter od Portal Games Sp. z o.o. (informacje handlowe o nowościach, promocjach, produktach lub akcjach specjalnych w sklepie Portal Games) zgodnie z Polityką prywatności. Wiem, że w każdej chwili mogę zrezygnować z subskrypcji.

    Administratorem danych osobowych podanych w formularzu zapisu na newsletter jest Portal Games Sp. z o.o. (KRS 0000617095). Dane osobowe będą przetwarzane w celu wysyłki newslettera na zasadach opisanych w Polityce prywatności.