Już w czwartek do planszówkowych sklepów wskoczą kolejne dwa pudła z logotypem Marvel United. Co wnoszą do gry? Jakie nowe tryby wprowadzają? Opowiadamy!
Podstawowy tryb kooperacyjny
Marvel United Multiverse to niezmiennie proste zasady, głęboka strategia, szybkie przygotowanie rozgrywki, krótki czas gry, zmienny poziom trudności, atrakcyjna szata graficzna i niesamowite figurki. Wszystko to w jednym pudełku, aby zapewnić Ci najfajniejsze wrażenia z gry bohaterami Marvela! A przy okazji super-gra do wyciągnięcia na stół z dzieciakami, w końcu wszyscy walczymy do jednej bramki!
Tryb Arcyłotra
W Marvel United można również grać w trybie, w którym 1 gracz kontroluje Łotra walczącego z Bohaterami kontrolowanymi przez pozostałych graczy, co pozwala na grę do 5 osób. Łotr wspierany jest nie tylko przez umiejętności kontrolującego go gracza, ale także karty Arcyłotra z paskudnymi niespodziankami dla Bohaterów. Aby sprostać takiemu wyzwaniu, Bohaterowie otrzymują kilka początkowych żetonów Akcji, a także karty Superbohatera, które też potrafią zaskoczyć.
Tryb Solo – Przywódcy
Marvel United Multiverse może być również rozgrywane przez pojedynczego gracza. W tym specjalnym wariancie gracz wciela się w pojedynczego Bohatera, Dowódcę nielicznej drużyny Wsparcia z przygotowanym zawczasu Planem Bitwy. W wariancie jednoosobowym obowiązują analogiczne zasady, dosłownie z kilkoma wyjątkami.
Dwa nowe tryby wprowadzone przez dodatek Civil War
To rozszerzenie zawiera dwa różne tryby Gracz kontra Gracz. Są to dwa nowe, specjalne sposoby gry w Marvel United bez Łotrów, wyłącznie z pojedynkującymi się Bohaterami: standardowy tryb – Pojedynek Bohaterów oraz tryb z większą dozą rywalizacji – Starcie Rejestracyjne. W trybach Gracz kontra Gracz, gracze podzieleni są na 2 wrogie Drużyny po 2 lub 3 Bohaterów w każdej (2×2 albo 3×3).
Tryb Pojedynek Bohaterów
Bohaterowie rozgrywają swoje tury tak, jak w grze podstawowej. Każda z Drużyn posiada jednak swoją własną, niezależną Oś Fabuły, które rozpoczynają się na dwóch przeciwległych końcach obszaru gry. Natomiast w samej rozgrywce obie Drużyny rywalizują walcząc i wykonując inne zadania w celu zdobycia jak największej liczby punktów po zakończeniu 6 Rund.
Tryb Starcie Rejestracyjne
W tym wariancie Gracz kontra Gracz, opartym na konflikcie wokół Ustawy o Rejestracji Superbohaterów, Niebieska Drużyna przeciwników Rejestracji stara się ukończyć 5 misji w ciągu z góry określonej liczby tur Bohaterów, podczas gdy Czerwona Drużyna zwolenników Rejestracji stara się pokrzyżować ich plany.