O “Upiornych wczasach” rozmawiamy z Janem Maurycym odpowiedzialnym za rozwój gry.
Opowiedz proszę o “Upiornych Wczasach”. Dla kogo to gra, jakiego idealnego gracza?
Upiorne Wczasy to gra, która świetnie nadaje się do wzięcia na wakacje – na kemping, w góry, nad jezioro – mamy małe pudełko, proste zasady, sporo emocji i pozytywnej interakcji. Na wakacjach nie chcemy w końcu męczyć się z trudną instrukcją czy przeliczać, ile owiec mogę wymienić na drewno – liczą się emocje, klimat i dobra zabawa z bliskimi. A, że klimat Jakuba jest sielski i wakacyjny, to pasuje tutaj jak ulał.
Jakie projektanckie wyzwanie postawiłeś sobie dla tej gry? Co sprawiło Ci najwięcej frajdy?
Pierwsza część Jakuba Wędrowycza była dość abstrakcyjna, nie odnosiła się do żadnego konkretnego opowiadania czy książki Andrzeja Pilipiuka. Przy tworzeniu Upiornych Wczasów zdecydowaliśmy się zawrzeć wiele nawiązań do konkretnych opowiadań, głównie z najnowszego zbioru “Faceci w gumofilcach”.
W grze znajdziecie na przykład karty “Mielony”i “Schabowy”, przedstawiające tuczniki Jakuba z opowiadania “Świńska Rebelia”, czy kartę “Pamiątka po Wypruwaczu”, czyli dowódcy oddziału AK, w którym walczyli Jakub i Semen. Bardzo lubię świat Wędrowycza i wymyślanie kolejnych kart, a później oglądanie ilustracji stworzonych przez Hanię Kuik było świetnym doświadczeniem.
Jakie główne motywy, wątki czy postacie z książek eksplorowałeś najbardziej w “Upiornych Wczasach”?
W “Upiornych Wczasach” pojawia się wreszcie rodzina Bardaków – po premierze “Dzikiego Samogonu” wielu fanów domagało się dodatku z nimi, cieszę się, że mogliśmy wyjść im naprzeciw. Dodatkowo w grze pojawia się nowa grywalna postać – Piotruś, czyli prawnuk Jakuba. Kontrast pomiędzy nim a pradziadkiem i różnice pomiędzy ich światami są jednymi z najzabawniejszych elementów najnowszych opowiadań z cyklu, bardzo zależało mi na tym, żeby jego postać pojawiła się w grze. Jestem też bardzo zadowolony z tego, jakich Przeciwników udało nam się z Joanką wprowadzić w grze – są nie tylko różnorodni, ale też bardzo klimatyczni. Z Królem Szczurów znanym z najnowszego tomu opowiadań walczymy w kopalni Guido, a celem Krwawej Syreny jest stworzenie armii Nieumarłych Plażowiczów!
Przedsprzedaż gry Jakub Wędrowycz: Upiorne Wczasy rozpoczęta! Do premiery gry przewidzianej na 4 lipca tytuł dostępny jest tylko w e-sklepie Portal Games. Zamówienia realizowane będą już od 11 czerwca – można zatem będzie pograć niemal 4 tygodnie przed premierą!
Co więcej, do każdego zamówienia dokładamy mini-dodatek: zestaw 7 drewnianych dysków Postaci z naklejkami.
Link: https://sklep.portalgames.pl/jakub-wedrowycz-upiorne-wczasy