Co w knajpie… w sensie w pudełku?
Po uchyleniu wieczka natkniecie się na 5 kart Postaci, wśród których nie zabraknie Jakuba Wędrowycza, Józwy czy Semena. Każda z postaci posiada dedykowany zestaw 12 kart Przedmiotów. Zanim przystąpicie do gry, wybierzcie swojego wroga — Drakulę albo Diabła — i dołączcie do niego 30 kart Popleczników oraz karty Ataków. Nie zapomnijcie też umieścić na stole 2 kart Lokacji, czyli Knajpę i Cmentarz. Do walki wykorzystacie ponad 70 żetonów, w tym żetony Pancerza, Obrażeń czy Dezorientacji.
Zasady gry, czyli jak przyłożyć umarlakom?
W Jakubie Wędrowyczu stworzycie drużynę łowców, próbujących pokonać wyłażące ze cmentarzy bestialstwo. Każda z 5 dostępnych w grze postaci posiada unikatowe karty Przedmiotów, przez co nie rozegracie w Jakuba Wedrowycza dwóch takich samych partii, a do każdej będziecie musieli obmyślić inną strategię. Kolejne rundy będą odmierzane przez talię Ataków wrogiego Przywódcy, a kiedy ta się wyczerpie — przegracie!
Po wyborze wrogiego Przywódcy — Drakuli albo Diabła — połóżcie na środku stołu jego kartę. Przywódca będzie miał tym więcej punktów Życia i Pancerza, im więcej zasiądzie was do gry. Obok Przywódcy połóżcie przetasowaną talię jego Ataków, z kolei nad nim — talię jego Popleczników. Następnie umieśćcie na blacie 2 karty Lokacji (Knajpę i Cmentarz). Teraz niech każdy z was położy przed sobą kartę wybranej Postaci, a obok niej — 2 karty Popleczników. Ci Poplecznicy będą w zwarciu z waszymi Postaciami. Na końcu potasujcie ze sobą po 12 kart Przedmiotów każdej Postaci biorącej udział w grze, tworząc z nich unikatową talię.
Każdy z was będzie rozgrywał swoją turę według tych samych kroków. Na początku musicie zagrać 1 kartę Przedmiotu. W tym czasie inni gracze mogą wam pomóc, rzucając 1 kartę ze swojej ręki jako Wsparcie. Pamiętajcie jednak, że każdy Wspierający będzie musiał rozpatrzyć reakcje Popleczników będących z nim w zwarciu. Następnie możecie (ale nie musicie) zagrać 2 kartę Przedmiotu, rozpatrując ją tak samo jak pierwszą. Na końcu dobierzcie tyle kart Przedmiotów, by ponownie mieć i 5 na ręku. Kiedy karty przedmiotów się wyczerpią, przetasujcie już te wykorzystane, tworząc z nich nową talię.
Po wykonaniu akcji przychodzi czas na waszych wrogów! Najpierw atakują was Poplecznicy w zwarciu — rozpatrzcie atak każdego z nich w dowolnej kolejności. Następnie pociągnijcie kartę Ataku Przywódcy i zastosujcie się do jej efektu, a na końcu dobierzcie tyle nowych kart Popleczników, ile wskazuje karta Cmentarza.
Pamiętajcie, że wasze akcje nie ograniczają się tylko do ataków! Możecie Przebijać waszych wrogów, niszcząc ich pancerz, albo Dezorientować, przez co nie będą oni zdolni do żadnych akcji. Oprócz tego istnieje również osobna kategoria akcji defensywnych, takich jak Warzenie czy Leczenie, a także akcja Egzorcyzmu, która usunie z waszych postaci szkodliwe znaczniki Nawiedzenia.
Kluczową rolę w grze odgrywają Flaszki — to dzięki nim staniecie się nienaturalnie potężni, przechylając szalę zwycięstwa na swoją stronę! Możecie ich użyć na 4 sposoby: aby podnieść wartość wykonywanej przez siebie akcji, aby jako gracz Wspierający wzmocnić swoją kartę Wsparcia, aby aktywować zdolność Specjalną swojej postaci i wreszcie — aby aktywować specjalną zdolność lokacji Knajpy. Flaszki pozyskacie, wykonując akcję Warzenia.
Nie skupiajcie jednak zbytniej uwagi na Poplecznikach, bo to Przywódca jest waszym głównym celem — wygracie tylko wtedy, kiedy jego punkty Życia spadną do zera. Musicie się jednak spieszyć, bo o wiele łatwiej przyjdzie wam ponieść klęskę! Przegracie od razu, kiedy ktokolwiek z was zostanie pokonany albo nie będzie miał na ręku kart Przedmiotów, by wykonać akcję. Przegracie również wtedy, kiedy Przywódcy skończą się karty ataku. Zabierajcie zatem siekiery, strzelby i bimber — i do dzieła!