- Tytuł: GIZMOS
- Autor gry: Phil Walker-Harding
- Wiek graczy: 14+
- Czas gry: 40 – 50 min.
- Liczba graczy: 2 – 4
- Pobierz instrukcję: PDF
- Pobierz instrukcję Kulek Weny i Olśnienia: PDF
- Link do BGG: Gizmos
- Premiera: 21 listopada 2018
Zbliża się WIELKA WYSTAWA NAUKOWA!
Gizmos to sprytna gra wykorzystująca mechanikę budowania silniczka. Używać będziesz do tego energii w formie kulek pobieranych ze specjalnego podajnika. Zasilą one różne twoje wynalazki, generując punkty zwycięstwa. Dzięki nim prześcigniesz konkurencję w wyścigu o miano największego wynalazcy wystawy naukowej! W każdej kolejnej rozgrywce w Gizmos możesz konstruować zupełnie nowe maszyny, aby sprawdzić, jak bardzo szalone kombinacje możesz uzyskać!
Sztuką wielkich wynalazców jest budowanie swoich Machin w taki sposób, aby wywołać reakcje łańcuchowe – aby jedna Machina uruchamiała następną i dostarczały one w tej sposób jak największych korzyści.
Pokonaj konkurencję budując najpotężniejszy silniczek szalonego wynalazcy, jaki jesteś w stanie sobie wyobrazić!
Zasady specjalnych, Portalowych kulek, zgłoszone przez fanów!
Podczas przedsprzedaży Gizmos mogliście zgarnąć wraz z grą dodatkowe Portalowe Kulki Weny i Olśnienia (o których instrukcję znajdziecie tutaj: PDF). Proponujemy wam nasze własne zasady ich działania, ale też zasugerowaliśmy wam, abyście dzieli się swoimi pomysłami. Poniżej będą pojawiać się pomysły zasad, które nam przysłaliście!
Marta proponuje:
Kulki Inspiracji Naukowej (użyj Kulek Weny i Olśnienia).
W trakcie przygotowania rozgrywki kulki należałoby włożyć do Podajnika Energii wraz z pozostałymi kulkami energii.
Efekt działania kulki Inspiracji Naukowej byłby rozpatrywany natychmiastowo, zarówno po dobraniu jej w ramach akcji Pobierania, jak i po wylosowaniu tej kulki z wnętrza Podajnika:
Gracz odrzucałby pobraną kulkę Inspiracji Naukowej do podajnika i następnie mógł wymienić jedną ze swoich kulek z Magazynu Energii na kulkę z Magazynu Energii innego gracza.
Co sądzicie o takiej propozycji Marty? Wprowadza trochę negatywnej interakcji i może nieźle namieszać planom innego gracza, a także ułatwić wam odpalenie komba, jeśli akurat nie podeszła wam kulka w pożądanym kolorze. Dajcie nam znać, kiedy już przetestujecie ten wariant!