Felieton Ignacego Trzewiczka: Specjalne zdolności nowej armii do Neuroshimy Hex!

Tak, jak opisywaliśmy w minionym tygodniu, Gildia Kupców wprowadza nowy sposób patrzenia na dociąg żetonów – od teraz zamiast wybierać najgorszy żeton z trzech, które dociągnąłeś, i odrzucać go, musisz zdecydować, który z tych trzech pozwoli ci najlepiej zarządzać gamblami – czyli walutą świata Neuroshimy. Odrzucając żetony, zarabiamy hajs, a zarobiony hajs wykorzystujemy na opłacanie najemników!

Wybuchowy Chris i jego kumple

Wprowadzając na planszę te żetony musimy opłacić ich specjalną zdolność. Jeśli to zrobimy, ekipa wchodzi na planszę z aktywną zdolnością. Jeśli nie stać nas na opłacenie, zdolność jednostki zakrywamy żetonem Dezaktywacji i jednostka zamienia się w zwykłego wojownika. 

Kilka przykładów?

Wybuchowy Chris
zamiast ataku Wręcz będzie potrafił się Detonować na początku Bitwy. Kowal(ski) oprócz strzału z Inicjatywą 1, będzie potrafił Odpychać. Lider Zwiadu zyska Rekonesans, dzięki któremu może przywrócić do puli żetonów dowolną zabitą wcześniej jednostkę. Łowczyni głów potrafi strzelać z Siłą 2, ale opłacona, zyskuje zdolność Strzału snajperskiego.

Na wszystko nie wystarczy wam gambli. Na opłacenie wszystkich zdolności braknie hajsu. Trzeba wybierać.
Wybory w grach to dobra rzecz.

Hakerka i Ryzykant

W armii znalazły się jeszcze dwa super potężne i super grymaśne żetony – Hakerka i Ryzykant. Ryzykant wali wręcz na około robiąc totalną demolkę z Inicjatywą 2, zaś Hakerka ma dwie zajebiste sieci połączone z atakiem Wręcz. 

No ale oni się cenią. Oni chcą kasę, dużo kasy.

Hakerka i Ryzykant podlegają regule Kontraktu. Podczas Bitwy, w ich Inicjatywie albo zapłacisz im hajs za zrealizowanie ataku, albo… zwijają się z pola bitwy. Dosłownie mówią “nara” i ściągasz ich żetony z planszy. 

Także tego. Warto mieć kilka gambli, w rezerwie, na czarną godzinę, gdyby przeciwnik odpalił Bitwę, a wy akurat jesteście przed wypłatą…

Wszczepy

Trzecim elementem, który wprowadza Gildia Kupców, jest znany z armii Mephisto specjalny typ żetonów – Wszczepy.

Wszczepy leżą na planszy, nie atakują, nie prowokują przeciwnika, ale umożliwiają graczowi wykonywanie – za opłatą! – specjalnych akcji. 

Wszczep Strateg pozwala graczowi poruszyć i obrócić dowolny własny żeton. Wszczep Łapówkarz pozwala obrócić na planszy dowolny wrogi żeton!

Armia Gildia Kupców jest dostępna w przedsprzedaży na polskiej stronie Portal Games, a także dla klientów z Europy, jak i Ameryki Północnej.

No comments yet.

Leave Your Reply

O NAS

Portal Games jest działającym na polskim rynku od 1999 roku wydawca gier planszowych. Wśród nich znajdują się takie gry jak Robinson Crusoe, Osadnicy: Narodziny Imperium oraz Detektyw.

Administratorem danych osobowych jest Portal Games Sp. z . o. o. z siedziba w Knurowie (44- 190) ul. Sienkiewicza 13, nr KRS 0000617095, NIP 6312660554, REGON 363435596, e-mail: portal@portalgames.pl.

Szczegóły związane z przetwarzaniem danych osobowych znajdziesz tutaj Polityka prywatności.

Zobacz co u nas na tweeterze!

    Zapisz się do newslettera i bądź na bieżąco!

    Twoje imię (wymagane)

    Twój adres e-mail (wymagane)



    Chcę otrzymywać na podany przeze mnie adres e-mail newsletter od Portal Games Sp. z o.o. (informacje handlowe o nowościach, promocjach, produktach lub akcjach specjalnych w sklepie Portal Games) zgodnie z Polityką prywatności. Wiem, że w każdej chwili mogę zrezygnować z subskrypcji.

    Administratorem danych osobowych podanych w formularzu zapisu na newsletter jest Portal Games Sp. z o.o. (KRS 0000617095). Dane osobowe będą przetwarzane w celu wysyłki newslettera na zasadach opisanych w Polityce prywatności.