Tak, jak opisywaliśmy w minionym tygodniu, Gildia Kupców wprowadza nowy sposób patrzenia na dociąg żetonów – od teraz zamiast wybierać najgorszy żeton z trzech, które dociągnąłeś, i odrzucać go, musisz zdecydować, który z tych trzech pozwoli ci najlepiej zarządzać gamblami – czyli walutą świata Neuroshimy. Odrzucając żetony, zarabiamy hajs, a zarobiony hajs wykorzystujemy na opłacanie najemników!

Wybuchowy Chris i jego kumple
Wprowadzając na planszę te żetony musimy opłacić ich specjalną zdolność. Jeśli to zrobimy, ekipa wchodzi na planszę z aktywną zdolnością. Jeśli nie stać nas na opłacenie, zdolność jednostki zakrywamy żetonem Dezaktywacji i jednostka zamienia się w zwykłego wojownika.
Kilka przykładów?
Wybuchowy Chris zamiast ataku Wręcz będzie potrafił się Detonować na początku Bitwy. Kowal(ski) oprócz strzału z Inicjatywą 1, będzie potrafił Odpychać. Lider Zwiadu zyska Rekonesans, dzięki któremu może przywrócić do puli żetonów dowolną zabitą wcześniej jednostkę. Łowczyni głów potrafi strzelać z Siłą 2, ale opłacona, zyskuje zdolność Strzału snajperskiego.
Na wszystko nie wystarczy wam gambli. Na opłacenie wszystkich zdolności braknie hajsu. Trzeba wybierać.
Wybory w grach to dobra rzecz.

Hakerka i Ryzykant
W armii znalazły się jeszcze dwa super potężne i super grymaśne żetony – Hakerka i Ryzykant. Ryzykant wali wręcz na około robiąc totalną demolkę z Inicjatywą 2, zaś Hakerka ma dwie zajebiste sieci połączone z atakiem Wręcz.
No ale oni się cenią. Oni chcą kasę, dużo kasy.
Hakerka i Ryzykant podlegają regule Kontraktu. Podczas Bitwy, w ich Inicjatywie albo zapłacisz im hajs za zrealizowanie ataku, albo… zwijają się z pola bitwy. Dosłownie mówią “nara” i ściągasz ich żetony z planszy.
Także tego. Warto mieć kilka gambli, w rezerwie, na czarną godzinę, gdyby przeciwnik odpalił Bitwę, a wy akurat jesteście przed wypłatą…

Wszczepy
Trzecim elementem, który wprowadza Gildia Kupców, jest znany z armii Mephisto specjalny typ żetonów – Wszczepy.
Wszczepy leżą na planszy, nie atakują, nie prowokują przeciwnika, ale umożliwiają graczowi wykonywanie – za opłatą! – specjalnych akcji.
Wszczep Strateg pozwala graczowi poruszyć i obrócić dowolny własny żeton. Wszczep Łapówkarz pozwala obrócić na planszy dowolny wrogi żeton!

Armia Gildia Kupców jest dostępna w przedsprzedaży na polskiej stronie Portal Games, a także dla klientów z Europy, jak i Ameryki Północnej.