Co w środku?
Do odpowiedniego zarządzania potrzebnych jest sporo komponentów. W pudełku znajdziesz aż 12 plansz graczy – 4 plansze Meczu, 4 plansze Stadionu i 4 plansze Klubu. Na środku stoły stworzysz Rynek Transferowy. Znajdzie się tam 36 kart Piłkarzy, 18 kart Młodzików i 8 kart Weteranów. Ale nie tylko zawodnicy są w klubie ważni, nie zapomnij o 16 kartach Dyrektora, 36 kartach Personelu, 36 kartach Sponsora i 36 kartach Spotkania Zarządu. Podczas meczu skonfrontujesz się z 64 kartami Przeciwnika, używając 12 kart Taktyki.
Twoje osiągnięcia oznaczysz za pomocą 16 znaczników Statystyk i 24 znaczników Punktacji. Przy zarządzaniu klubem wykorzystasz 80 znaczników Zasobów i ponad 70 żetonów — Siły, Osłabienia, Kontuzji i Zawieszenia, a także 28 żetonów Infrastruktury Stadionowej. Podczas sześciu tygodni zmagań będziesz się ścigać z innymi graczami na planszy Tabeli Ligowej. Z kolei w trybie solo wykorzystasz 3 arkusze Scenariusza.
Jak wygrać ligę? – zasady gry
Rozgrywka w Eleven toczy się na przestrzeni 6 tygodni, a każdy dzień wyznacza inną fazę gry. W poniedziałek pozyskujesz dla swojego klubu Zasoby i dobierasz kartę Spotkania Zarządu, mierząc się z wyznaczonymi na niej zadaniami i tymczasowo modyfikując podstawowe zasady gry. Wtorek, środa i czwartek wypełnione są wieloma obowiązkami: transferami piłkarzy, zatrudnianiem personelu, rozbudową stadionu itd. Piątek jest dniem decydującym — dniem meczu. To właśnie wtedy będziesz zarządzał kartami Taktyki i zdolnościami Piłkarzy, aby wygrać spotkanie. Fazy poniedziałku i piątku rozpatrywane są symultanicznie, pozostałe dni będziesz rozgrywać na przemian z innymi graczami.
Podczas przygotowania rozgrywki, potasuj talię kart Dyrektora i rozdaj każdemu graczowi po 4 karty Dyrektora. Następnie, metodą otwartego draftu, każdy gracz zatrzymuje po 3 karty Dyrektora, a ostatnią odkłada do pudełka. Każdy Dyrektor ma inne podejście do futbolu i inne priorytety. To, jakich Dyrektorów wybierzesz, zdecyduje, jaką strategię rozwoju obierze Twój klub. Każdy Dyrektor ceni sobie w innym stopniu trzy główne obszary rozwoju, reprezentowane przez kości: żółte kości reprezentują Pieniądze, rozbudowę Stadionu i pozyskiwanie Sponsorów. Niebieskie kości symbolizują dbanie o Piłkarzy, Młodzików, Taktykę i sprawność drużyny. Z kolei czerwone kości oznaczają Kibiców, Personel i Zarządzanie.
Środek stołu zajmie Rynek Transferowy, centralny obszar gry, wspólny dla wszystkich graczy. Po pierwsze, znajdują się na nim dwie talie zawodników — Młodzików i Piłkarzy — obrócone Niewytrenowaną stroną ku górze. Po drugie, obok piłkarzy znajdują się talie Personelu i Sponsorów. Z kolei obok Rynku Transferowego znajdują się zakryte talie kart Spotkania Zarządu, Taktyki, Celu oraz 4 talie Przeciwników (podzielonych na Ligi), z którymi co piątek będziesz się mierzyć.
Każdy gracz będzie miał do dyspozycji 3 własne plansze. Plansza Stadionu to twoja wizytówka — w wyznaczonych miejscach będziesz kłaść żetony Infrastruktury Stadionowej, a na polu Bandy Reklamowej znajdą się karty pozyskanych Sponsorów. Plansza Klubu to miejsce na karty twojego Personelu, a także 4 tory Statystyk — Pieniędzy, Kibiców, Zarządzania i Kondycji. Z kolei na planszy Meczu 10 znaczników Koszulki będzie reprezentować zakupionych przez ciebie Piłkarzy oraz to, na jaką strategię zdecydujesz się podczas meczu.
Za każdym razem, kiedy nadejdzie dzień meczu, zapoznaj się najpierw z Raportem Skauta zamieszczonym na twojej karcie Przeciwnika. Zdradzi ci on, jaką formacją zagrają Twoi przeciwnicy. Następnie zagraj jedną wybraną kartę Taktyki ze swojej ręki i rozmieść zgodnie z nią znaczniki Koszulek w 9 Strefach Boiska na planszy Meczu. W tym momencie możesz przypisać zakupionych przez siebie Piłkarzy do konkretnych znaczników Koszulek, co pozwoli ci wykorzystać ich specjalne zdolności.
Po rozpatrzeniu wszystkich 6 Tygodni następuje koniec gry i podliczenie punktów. Punktujesz nie tylko za pozycję w Tabeli Ligowej, ale też za: Wytrenowanych Młodzików, skład twojego Personelu, żetony Infrastruktury Stadionowej i pozycję na torze Biura. Jednocześnie tracisz 1 PZ za każdy posiadany żeton Zawieszenia. No to co, jesteś gotowy na pierwszy gwizdek?