Cześć,
Te 3 tygodnie minęły szybko. Wydaję się, że rozpoczęliśmy kampanię kilka dni temu, ale nie, to było 20 dni, a ja piszę tutaj 20. aktualizację. Już prawie czas przestoju, co? I wszystkie dobre drużyny mają na ten moment miłe niespodzianki!

Prace nad grą
Jak Joanna powiedziała w poprzednich aktualizacjach, mieliśmy wyjazd związany z grami planszowymi, a jednym z celów był maraton testó Eleven i burzy mózgów zespołu. Spotkaliśmy się na 4 dni, był nasz pełny zespół deweloperów i większość naszych testerów. I mieliśmy świetną sesję deweloperską. Z przyjemnością informuję:
Bramkarze – Mamy dwa solidne warianty zasad. W testach rozgrywki w nadchodzących tygodniach wybierzemy ten lepszy (przy czym drugi najprawdopodobniej zakończy się wariantem w stretch goalu broszury Advance Rules). Krótko mówiąc – pierwszy ma więcej atrakcyjności w eurogames, gdzie bramkarze mają swój poziom umiejętności, a to pokazuje, ile bramek mogą skasować w grze. Drugi jest bardziej ameritrashowy, ponieważ pozwala graczowi rzucić na interwencję bramkarza, a w zależności od rzutu bramka może zostać anulowana. Obie wersje będą w fazie testów. Dodanie bramkarza do gry było naszą obietnicą po początkowych informacjach zwrotnych, gdy rozpoczęła się kampania.
Juniorzy stracą ilustrację i nazwę z frontu karty. Przedstawiona zostanie tylko pozycja zawodnika (obrońca, pomocnik, napastnik). Gdy przeniesiesz go do klubu, możesz zajrzeć na drugą stronę karty – pokazuje imię, ilustrację i umiejętność, którą otrzymasz, gdy go wytrenujesz. Ta zmiana jest oparta na Waszych opiniach – w komentarzach zaznaczyliście, że jeśli z przodu jest imię lub grafika, zapamiętacie tę umiejętność z tyłu.
Poprawienie rozstrzygania meczów. Boisko ma teraz 5 stref zamiast 9 – są dwie strefy skrzydeł i trzy strefy środkowe. Stworzenie odpowiedniego planu na mecz jest teraz znacznie trudniejsze, ponieważ skrzydła są bardzo kuszące w użyciu, ale pozostawiają pusty środek. Dotychczasowe testy rozgrywki pokazują, że jest to najlepszy dotychczasowy system i nasz twórca jest z niego bardzo zadowolony. W nadchodzących dniach zaktualizujemy mod TTS, abyście wszyscy mogli bawić się tym wariantem i zostawić nam swoje przemyślenia i opinie na temat nowej wersji.
Realistyczne formacje wprowadzają również ideę sugerowaną przez playtesterów – karty formacji drużynowych. Jest to nowa koncepcja, która dodaje do fazy przygotowania nowy element – gracze będą projektować karty formacji. Grając z tymi – preferowanymi przez klub/zawodników/trenerów – formacją drużyna ma bonus w meczu. Możesz uczyć Barcelony gegenpressingu, ale w ich DNA jest tiki taka, prawda? Jeszcze raz gratulacje dla wszystkich testerów i społeczności za podrzucenie tych wszystkich świetnych pomysłów!
Karty taktyki przeciwnika – W komentarzach pojawiła się obawa, że zapamiętasz wszystkie drużyny przeciwnika, a potem wygrasz każdy mecz, bo pamiętasz ich formację. Z przyjemnością informuję, że przyszliśmy z super tematycznym i prostym rozwiązaniem – kartami taktyki przeciwnika. Przedstawiają, jak trener przeciwnika próbował cię przechytrzyć i jaką niespodziankę przygotował na mecz. Może to być coś w stylu: „Niespodziewany skręt – ich skrzydła grają po przeciwnej stronie” lub „Eksplozja formy – ich napastnik ma +2”
W ten sposób, nawet jeśli niektórzy z was zapamiętają wszystkie karty przeciwnika, nigdy nie będziecie pewni, co się stanie, ponieważ przeciwnik będzie próbował was przechytrzyć!
I więcej… I jest jeszcze więcej. W opiniach umieściliście tak wiele pomysłów i koncepcji (zarówno przez GoogleDoc, jak i tutaj w sekcji komentarzy i na forach BGG), że nasz zespół był w stanie poprawić wiele innych rzeczy tu i tam. Chciałbym jeszcze raz wam wszystkim podziękować. Jestem bardzo dumny z tego, co tu osiągnęliśmy – z rozwoju najlepszego menedżera piłkarskiego w historii!
Ostatni dzień
To już koniec kampanii. Odblokowaliśmy 21 bonusów. Twoja kopia Eleven będzie jedyna w swoim rodzaju. Ponieważ próbki od producenta przyszły do biura, mogę podzielić się kilkoma zdjęciami i jak zawsze proszę – podzielcie się informacjami o tej kampanii. To ostatni dzień. Doceniam waszą pomoc.




Wczorajszy Cel to tablica zakładów i 4 żetony zakładów!
Dodaj więcej zabawy i interakcji do stołu dzięki Tablicy zakładów. Ten nowy opcjonalny moduł pozwala obstawiać wyniki meczów rozgrywanych przez przeciwników i wygrywać lub tracić pieniądze w zależności od tego, jak dobrze sobie radzisz.
Ten Cel jest dostępny tylko na Gamefound. Nie będzie częścią sklepowej wersji gry. Wszystkie Cele dodatkowe zmieszczą się w pudełku.

Ostatni Cel w tej kampanii to drewniany token pierwszego gracza o niestandardowym kształcie i plastikowe trofeum dla zwycięzcy gry!
Spraw, aby Twoja rozgrywka była wyjątkowa dzięki drewnianemu, niestandardowemu żetonowi pierwszego gracza i dodaj zaszczyt wyjątkowego trofeum, aby dać zwycięzcy po zakończeniu gry.
Ten Cel jest dostępny tylko na Gamefound. Nie będzie częścią sklepowej wersji gry. Wszystkie Cele dodatkowe zmieszczą się w pudełku.

Przeciwnicy
W Eleven mamy 3 różne typy kart przeciwników: dywizje 1, 2 i 3. Dywizja 3 ma najsłabsze drużyny, a dywizja 1 najsilniejsze. W każdej dywizji są też silniejsze i słabsze drużyny. Dojdę do tego za sekundę.
W Club Stories była ligowa tabela z końcowymi wynikami. Byli w nim wszyscy przeciwnicy. Aby np. zdobyć tytuł lub uniknąć spadku, trzeba było zebrać określoną liczbę punktów ligowych. Był to przejrzysty system i działał dobrze. Chcieliśmy jednak, aby kluby przeciwników stały się bardziej żywe, by były bardziej częścią twojej historii.

Oczywiście nie da się rozegrać każdego meczu przeciwnika, a liga 20 klubów byłaby zbyt duża na grę planszową. Więc wybraliśmy 8 klubów przeciwnika. Co daje 12 klubów, gdy grasz na 4 graczy. Podobnie jak liga szkocka. Po rozegraniu meczu przesuwasz zarówno swój znacznik, jak i znacznik przeciwnika na planszy ligi zgodnie z uzyskanymi punktami. Następnie rzucasz kostką za wszystkich innych przeciwników nie będących graczami.
Istnieją 3 rodzaje kości. Czerwony jest przeznaczony dla silniejszych drużyn w lidze. Skoro wspomniałem o lidze szkockiej, powiedzmy, że będą to Rangers i Celtic. Ta kość ma dużo wygranych (3 punkty) i mniej remisów (1 punkt) i przegranych (0 punktów). Przeciętne drużyny rzucają niebieską kostką, która jest bardziej zrównoważona, a słabsze drużyny rzucają zieloną kostką. Zgadłeś, ma ściankach najwięcej przegranych. Po rzuceniu kostką za każdego indywidualnego przeciwnika, przesuwasz znacznik przeciwnika na planszy ligi.

Jak już zapewne wiesz, każda karta przeciwnika zawiera raport Skauta, który zawiera informacje o przeciwniku. Znaczniki na planszy ligi są pokolorowane zgodnie z kostką, którą należy rzucić, więc możesz również spojrzeć na kolor, aby zobaczyć, z czym masz do czynienia. Z każdego klubu jest więcej kart przeciwnika, więc jest to prawie niemożliwe do zapamiętania.
Myślę, że ten nowy system naprawdę wzbogaca wrażenia. To tematyczne ulepszenie od czasów Club Stories. Wprowadza również do gry bardziej realistyczną losowość. Zwykle w sezonie wygrywają lepsze drużyny rywali. Ale czasami te mniejsze zespoły przypominające Leicester City mogą cię zaskoczyć. Uwielbiam, kiedy to się dzieje. Nie ma to nic wspólnego ze strategią ani punktami zwycięstwa, ale lubię te chwile. Tylko dlatego, że jest tak blisko rzeczywistości i jest to jedna z rzeczy, które sprawiają, że futbol jest tak wspaniały do naśladowania.
Dziękuję za dziś, do zobaczenia jutro! Ignacy i Thomas