Cześć,
Dzisiaj robimy naprawdę szybką aktualizację. Porozmawiamy o dzisiejszym Celu – nowych kartach celów – a Thomas opowie o mechanice meczów. zaczynajmy!

Nowe wyzwanie dla Ciebie – karty Celów!
Po raz kolejny zwracamy się do Was o pomysły na nowe karty celów. Jakie cele dałbyś menedżerowi swojego klubu? Nasze poprzednie wyzwania pokazały, jak niesamowicie kreatywni są fani, więc absolutnie nie możemy się doczekać Waszych sugestii! Jak zawsze, napisz je w komentarzach na stronie kampanii.


Dzisiejszy Cel dodatkowy to 5 nowych kart celów zaprojektowanych przez fanów!
Spraw, aby każda rozgrywka była inna dzięki 5 dodatkowym kartom wprowadzającym nowe Cele sugerowane przez fanów podczas kampanii. Czas spojrzeć na biznes piłkarski z innej perspektywy!
Ten Cel dodatkowy jest dostępny tylko na Gamefound. Nie będzie częścią sklepowej wersji gry. Wszystkie Cele dodatkowe zmieszczą się w pudełku.

Mecze
Porozmawiajmy więc o meczach piłki nożnej!
Zacznę od opowiedzenia historii systemu meczowego.
Kiedy projektowałem Club Stories, chciałem stworzyć menadżera piłkarskiego, inspirowanego świetnymi grami menadżerskimi na PC. Nie chciałem robić meczu piłkarskiego. Nie zrozum mnie źle, byłem wielkim fanem serii FIFA. Gram w nie od 1996 roku. Udało mi się nawet stać się top 50 graczem na PC w Holandii 8 czy 9 lat temu. Ale chciałem, żeby ta gra planszowa dotyczyła prowadzenia klubu piłkarskiego.
To nie znaczy, że mecze nie są ważne. Ale musiałem znaleźć szybki system dla części rozstrzygającej mecz, który nie zabierał zbyt wiele czasu i był wystarczająco interesujący. Wymyśliłem więc system, który działał dobrze. Na boisku znajdują się 3 strefy: napastnik, pomoc i obrona. W każdym rzędzie jest miejsce dla 4 graczy. Możesz tam umieścić karty zawodników lub użyć piłkarzy o sile 1. Wybierasz swój skład, umieszczając na nich kostki. Musisz dać zawodnikowi 1 z 2 możliwych zadań: atak (piłka) lub obrona (tarcza). Zadania te przydzielasz po prostu umieszczając karty gracza na polu z piłką lub tarczą. Sekcja przednia ma 3 piłki i 1 tarczę do wyboru, pomoc ma 2 piłki na 2 tarcze, a obrona ma 3 tarcze i 1 piłkę. Każda strefa jest porównywana z przeciwną strefą przeciwnika. Na przykład twoja strefa obrony jest porównywana do strefy przedniej. Twoi zawodnicy, którzy próbują zdobyć bramkę (piłka), są porównywani do graczy, którzy bronią (tarcza) itp. Ty wybierasz, którzy gracze się spotkają. Próba zdobycia bramki przez gracza jest udana, jeśli jego siła jest wyższa niż gracza broniącego. Aby uzyskać szczegółowe informacje, zapoznaj się z grą Club Stories na Youtube.

Club Stories odniosło sukces, a także system meczowy spodobał się graczom. Pasuje do rodzaju gry, jaką jest Club Stories. Więc tam wystartowała Eleven. Ignacy i jego zespół szybko przybyli z żetonami w kształcie koszulek. Możesz odwracać żetony, aby zmieniać zadania piłkarzy. Możesz także umieścić więcej zawodników w sekcji. Dodałem 9 sekcji zamiast 3, aby przyspieszyć rozwiązywanie. Dało to również więcej opcji na flanki. Jak fajnie byłoby mieć te żetony z koszulki na swoim boisku i móc je przenosić w dowolne miejsce? Jak prawdziwy menedżer tuż przed tym meczem na swojej tablicy. Chcieliśmy też utrudnić obrońcy zdobycie gola i mieliśmy kilka innych pomysłów.
Te nowe pomysły sprawiły, że było o wiele fajniej. Zamiast po prostu iść na naprawiony system Club Stories, który już działał dobrze, rozpoczęliśmy prace nad nowym, który dawał graczom wiele opcji i wyborów. Ale z powodu tej wolności wzrasta również szansa na „zhakowanie” systemu (znalezienie sposobu, aby zawsze wygrywać).
Mamy tyle fajnych pomysłów. Otrzymaliśmy też od Was wiele sugestii. Ale każdy dobry pomysł musi zostać dokładnie przetestowany. Nie chcemy, żeby został zhakowany! Mieliśmy kilku testerów (zwykle graczy Munchkina, według Ignacego), którzy złamali nowy pomysł. Pozwalają swoim zespołom grać w takich systemach, o których my nigdy nie pomyśleliśmy. Pamiętaj, że mogliśmy mieć gotowy system przed uruchomieniem strony Gamefound. Ale nie chcieliśmy. Chcemy po prostu idealnego systemu, doskonałego doświadczenia.

W Club Stories nie było bramkarza. Ale zaraz po rozpoczęciu kampanii Eleven wiele osób prosiło o jedno. Niektórzy odnosili się do nazwy gry. Jak moglibyśmy mieć tylko 10 graczy na boisku i nazwać grę Eleven? Oczywiście nie mogę się z tym kłócić 🙂
Dodamy więc bramkarzy. Mamy mnóstwo pomysłów. Bramkarze będą mogli wykonywać rzuty obronne. Im są lepsi, tym więcej i lepsze próby mogą powstrzymać. Moim zdaniem mogą nawet wyrosnąć na najfajniejszych graczy na boisku. Dzięki waszym sugestią.
Więc mam nadzieję, że nam zaufasz. Jesteśmy prawie na miejscu. Ale chcemy to zrobić dobrze. Gdybyśmy stworzyli Football Managera na PC, moglibyśmy wydać grę i wysłać ci później mnóstwo łatek, które naprawiłyby problemy. Ale robimy grę planszową. A poza tym, chcemy tylko zapewnić wam bardzo, bardzo wspaniałe doświadczenie menedżera piłkarskiego.