Coś czai się w ciemności. Nieprzeniknione zło? A może to tylko  powiew przeszywającego do szpiku kości wiatru? To śmierć, czy tylko jej zapowiedź? No nic, trzeba tam iść i to sprawdzić…

Dark_Souls_gra_karciana_komponenty_768x4037

Po Bloodbornie przychodzi czas na Dark Souls! Kultowa gra wideo doczekała się swojego karcianego wydania! Dark Souls: Gra Karciana to kooperacyjny tytuł Davida Carla (seria Warmachine), który przeniesie nas do świata Lordran. Wcielimy się w cztery odmienne klasy postaci, wybierzemy własną ścieżkę rozgrywki, by na końcu pokonać czterech zupełnie różnych, dysponujących własnymi taliami Bossów. Naszym największym wrogiem stanie się czas, a raczej karty. Kiedy nie będziemy mogli dobrać na ręk e ich wymaganej ilości — zginiemy.

Rozgrywka w Dark Souls toczy się na trzech planszach. Na planszy Postaci będziecie walczyć i się poruszać, na planszy Wrogów to samo będą robić wasi przeciwnicy. Z kolei plansza Eksploracji jest niejako scenariuszem, który sami napiszecie. Rozpoczynając od punktu startowego (Ogniska), udacie się w jednym z kilku dostępnych kierunków, napotykając wrogów na trzech poziomach trudności. Waszym ostatecznym celem będzie zgładzenie dwóch Bossów, znajdujących się na przeciwległych krańcach planszy.

W Dark Souls: Grze Karcianej natkniecie się łącznie na czterech potężnych Bossów – po dwóch na jedną stronę Planszy Eksploracji – znanych z komputerowej wersji gry. Będą to mający dwa oblicza Vordt, posiadający w swoich szeregach Nieumarłych Legionistów Stróż Otchłani, noszący złote bransolety Wielki Władca Wolnir oraz mający własnego klona Pontyfik Sulyvahn. Każdy z nich posiada własną talię Zachowań, którą aktywuje z początkiem swojej tury. Przy pierwszej partii zalecamy zmierzyć się z Bossami nieco łatwiejszymi – Vordtem i Pontyfikiem Sulyvahnem, choć nic nie stoi na przeszkodzie, abyście mogli wybrać swoich przeciwników w dowolnej konfiguracji!

Na początku gry każdy z was wcieli się w jedną z czterech klas postaci — Zabójcę, Rycerza, Herolda i Czarodzieja. Każda z nich ma unikatowy zestaw mocnych i słabych cech, każda też posiada swoją własną talię kart Początkowych. Kiedy obeznacie się już ze wszystkimi kartami, będziecie mogli dowolnie je ze sobą kompilować, tworząc własne talie Początkowe i w pełni odkrywać możliwości Dark Souls. Granie Rycerzem miotającym zaklęcia? Nic nie stoi na przeszkodzie!

Za każdego pokonanego wroga otrzymacie określoną liczbę Dusz, które wydacie na karty Kondycji — widnieją na nich symbole Zwinności, Wiary, Inteligencji i Siły i to dzięki nim będziecie mogli korzystać ze swojej broni i zbroi. Każdego rodzaju broni i każdego rodzaju pancerza da się użyć na kilka sposobów. Na przykład: Szaty Czarodzieja można wykorzystać jako akcję szybką i zredukować część obrażeń lub akcję standardową i całkowicie uniknąć ataku. Jednak każdy sposób użycia kosztuje określoną liczbę i rodzaj punktów Kondycji – jeśli takowych nie posiadamy, nie będziemy mogli użyć swojego ekwipunku.

W czasie eksploracji natraficie również na karty Skarbów. Są to artefakty, które udoskonalą wasze wyposażenie. Skarby Pospolite nie są zbyt potężne, choć znaleźć jest je stosunkowo łatwo – w przeciwieństwie do niezwykle silnych Skarbów Transponowanych.

Wkraczając na dane pole Planszy Eksploracji, odsłonicie kartę Starcia, adekwatną do jednego z trzech poziomów trudności. Widnieją na niej informacje odnośnie czekającego was starcia: rodzaj Wrogów, możliwa liczba pozyskanych Dusz oraz możliwe do zdobycia karty Skarbów. W czasie walki pierwszy zawsze atakuje Wróg. Każdy z nich posiada określoną wartość ataku, punkty życia, punkty obrony oraz słabość, czyli wrażliwość na konkretny rodzaj ataku bohatera. Istnieją cztery rodzaje ataków: Silny, Precyzyjny, Wprawny i Magiczny. Jeśli zastosujecie na wrogu atak, na który ten jest wrażliwy, zadacie mu maksimum obrażeń bez oglądania się na jego punkty obrony.

Kiedy nadchodzi wasza tura, możecie po jednym razie wykonać każdą z następujących czynności: poruszyć się na planszy Postaci, odrzucić i wymienić karty z ręki, wykorzystać swoją Heroiczną zdolność i użyć ekwipunku (broń i pancerz) wydając określoną liczbę symboli na kartach Kondycji. Każda z czterech klas postaci posiada inną Heroiczną zdolność. Kiedy zdecydujecie się jej użyć, odwracacie swoją kartę bohatera na stronę nieaktywną.

Kiedy chociaż jeden z was nie będzie mógł dobrać na rękę wymaganej liczby kart, ponosicie natychmiastową porażkę i musicie odpocząć przy Ognisku. Oczywiście na taki odpoczynek możecie się też zdecydować dobrowolnie. W jego trakcie zwracacie wszystkie odrzucone karty z powrotem do waszych talii, regenerujecie swoje Heroiczne zdolności, a także nabywacie nowe karty Kondycji. Możecie również podzielić się Łupami (Dusze i Skarby), ale tylko wtedy, jeżeli odpoczywacie przy Ognisku z własnej woli. Nic jednak nie może trwać wiecznie. Jasny płomień stopniowo dogasa, a przy każdym waszym odpoczynku jedna karta Ogniska jest odwracana. Jeśli zostanie odwrócona piąta, świat pogrąży się w mroku, a wy poniesiecie klęskę.

O nas

Portal Games jest działającym na polskim rynku od 1999 roku wydawcą gier planszowych. Wśród naszych najsłynniejszych tytułów znajdują się gry Robinson Crusoe, Osadnicy: Narodziny Imperium oraz Detektyw.

Administratorem danych osobowych jest Portal Games Sp. z .o.o. z siedzibą w Knurowie (44-190) ul. Sienkiewicza 13, nr KRS 0000617095, NIP 6312660554, REGON 363435596, e-mail: portal@portalgames.pl. Szczegóły związane z przetwarzaniem danych osobowych znajdziesz tutaj (kliknij): Polityka prywatności.

Nasz Twitter

Dziś premiera Marvel United i aż 4 dodatków do tej gry! 🦸‍♀️🦸 Gry i dodatków szukaj w ulubionym sklepie z planszów… https://t.co/MxMVHaXODd
Przygotuj się na śmierć... bo dziś premiera gry karcianej Dark Souls! 💀🩸 To koperacyjny deckbuilder oparty na kult… https://t.co/i4jUUHCGYk
📢 BLACK WEEK w Portal Games trwa! 📢 Do 29.11 (lub wyczerpania zapasów) mamy dla Was 13 świetnych gier w wyjątkowo… https://t.co/G7mGyKABWj

Newsletter