Z carem się nie dyskutuje. Kiedy Iwan Groźny coś postanowi, jego wola musi zostać spełniona. Tym razem postanowił, że w centrum Moskwy ma powstać najwspanialsza na świecie świątynia. Tysiące robotników ruszyło, by spełnić życzenie swego cara, tracąc zdrowie i życie nad budową Czerwonej Katedry.

Przenieś się do XVI wiecznej Rosji, przyczyniając się do budowy najwspanialszej świątyni świata! Jesteś sługą cara, a sługa cara zrobi wszystko, aby zadowolić swego władcę. Czerwona Katedra to rozbudowana gra euro z krótką kołderką, łącząca w sobie wiele współgrających mechanik, jak worker placement, area control czy mechanikę rondla. Przedstawieni za pomocą kości robotnicy z pewnością przypadną do gustu wszystkim wielbicielom Teotihuacan. Czerwona Katedra to różne plansze rozgrywki w zależności od liczby graczy i jednocześnie rozbudowany tryb solo.

Na szczególną uwagę w Czerwonej Katedrze zasługuje okrągła plansza Rynku, utrzymana w barwnym graficznym stylu starych rosyjskich baśni. Będziemy pozyskiwać z niej wykonane z drewna i plastiku zasoby, takie jak Drewno, Cegły, Kamienie, Złoto czy Szmaragdy. Wszystkich zasobów znajdziemy w pudełku aż 95 sztuk.

Każdy gracz trzyma własną planszę Warsztatu. Rywalizując o kolejne fragmenty Katedry składającej się z 66 kart, będziemy używać 24 znaczników Sztandarów. W celu pozyskania różnych dóbr użyjemy 40 Monet, a nasze punkty zwycięstwa zaznaczymy za pomocą szczegółową wykonanych znaczników dwugłowych orłów.

Tytułowa Katedra przedstawiona jest w grze za pomocą kart rozmieszczonych na stole. Układ kart będzie różnił się w zależności od liczby graczy oraz wylosowanego wzoru. Jedną z dostępnych akcji gracza jest zarezerwowanie jednej z kart Katedry, kładąc na niej swój Sztandar. Od tej pory tylko ten gracz będzie mógł wybudować dany fragment, przeznaczając na to wymagane zasoby przedstawione na wybranej karcie.

Kiedy ukończymy fragment Katedry znajdujący się nad niedokończonym fragmentem innego gracza, otrzymuje on ujemne PZ. W Czerwonej Katedrze mamy dwa rodzaje punktów zwycięstwa — punkty Uznania i o wiele więcej warte punkty Prestiżu. Te pierwsze będziemy zdobywać za ukończone fragmenty świątyni, te drugie za wykonywanie dodatkowych zdobień, jak Krzyże, Łuki i Drzwi. Zbudowanie szóstego fragmentu Świątyni, czyli uruchomienie końca gry, również zapewnia punkty Prestiżu.

Plansza Rynku przedstawiona jest w formie koła podzielonego na osiem stref, a do każdej strefy przypisany jest inny zasób. Na obręczy koła znajdują się cztery kości w kolorach graczy plus jedna kość biała. Wykonując akcję Pozyskania Zasobów, gracz wybiera jedną kość i przemieszcza ją o liczbę wskazanych na niej oczek. Jeżeli kość jest biała lub w kolorze gracza, może on przemieścić się o jedno dodatkowe pole za każdy dopłacony Rubel. Gracz otrzymuje tyle zasobów z danego pola Rynku, ile kości się na nim znajduje.

Odtwórz wideo

Odtwórz wideo

Odtwórz wideo

O NAS

Portal Games jest działającym na polskim rynku od 1999 roku wydawca gier planszowych. Wśród nich znajdują się takie gry jak Robinson Crusoe, Osadnicy: Narodziny Imperium oraz Detektyw.

Administratorem danych osobowych jest Portal Games Sp. z . o. o. z siedziba w Knurowie (44- 190) ul. Sienkiewicza 13, nr KRS 0000617095, NIP 6312660554, REGON 363435596, e-mail: portal@portalgames.pl.

Szczegóły związane z przetwarzaniem danych osobowych znajdziesz tutaj Polityka prywatności.

Zobacz co u nas na tweeterze!

    Zapisz się do newslettera i bądź na bieżąco!

    Twoje imię (wymagane)

    Twój adres e-mail (wymagane)



    Chcę otrzymywać na podany przeze mnie adres e-mail newsletter od Portal Games Sp. z o.o. (informacje handlowe o nowościach, promocjach, produktach lub akcjach specjalnych w sklepie Portal Games) zgodnie z Polityką prywatności. Wiem, że w każdej chwili mogę zrezygnować z subskrypcji.

    Administratorem danych osobowych podanych w formularzu zapisu na newsletter jest Portal Games Sp. z o.o. (KRS 0000617095). Dane osobowe będą przetwarzane w celu wysyłki newslettera na zasadach opisanych w Polityce prywatności.