Czy to dzień? Czy to noc? Ach, do licha! Sam już nie wiem! Wszystko się ze sobą pomieszało. Kapryśny Bór manipuluje czasem, manipuluje porami roku i naszym dobrym humorem. Tylko prawdziwi zaklinacze zdolni są zrobić z tym wszystkim porządek. No nic, trzeba wejść do tego lasu i uwarzyć kilka eliksirów!
Przygotowując się do rozgrywki, umieśćcie na środku stołu planszę Wioski. Posiada ona dwie, zmieniające się co rundę strony Dnia i Nocy, zapewniające różne korzyści i akcje specjalne. Nad planszą znajdą się karty Boru, w którym będziecie szukać składników do przygotowania Eliksirów — rynek Eliksirów umieśćcie po lewej stronie planszy. Z kolei po jej prawej stronie znajdą się 4 stosy kart Stworzeń. Każdy z was otrzyma po 6 kości – 4 kości Pożywienia i 2 kości Żywiołu.
Rozgrywka składa się z 4 rund. Na początku każdej rundy wszyscy rzucacie swoimi kośćmi, by potem umieszczać je na planszy Wioski albo kartach Boru. We wiosce będziecie wykonywać różne akcje specjalne, z kolei w Borze oswajać Towarzyszy i zbierać Składniki do Eliksirów. Oczywiście pole, na którym kładziecie kość, musi zgadzać się symbolem z wynikiem tej kości. W czasie swojej tury każdy z was wykonuje w dowolnej kolejności 3 rzeczy: musi umieścić jedną ze swoich kości, może przyrządzić 1 Eliksir oraz może wypić jeden Eliksir ze swojej ręki.
Zarówno na kościach Żywiołu, jak i Pożywienia, znajdują się określone symbole. W przypadku kości Pożywienia są to po prostu różne jego rodzaje — symbol wyrzuconego Pożywienia musi zgadzać się z tym, które chcemy pozyskać. Z kolei jeśli będziecie chcieli użyć w Borze kości Żywiołu, oprócz zbierania Składników i oswajania Stworzeń możecie także skorzystać ze specjalnych mocy danego Żywiołu. I tak oto dzięki Wodzie pozyskamy więcej Składników, a dzięki Ogniowi będziemy mogli wykonać akcję z pola już zajętego. Z kolei Wiatr pozwoli nam zwrócić do swoich zasobów jedną użytą wcześniej kość Pożywienia.
Kiedy uda się wam zebrać wymagane Składniki, będziecie mogli uwarzyć z nich dowolny Eliksir, znajdujący się w banku Eliksirów. Przyrządzony Eliksir zabieracie na rękę, a kiedy zdecydujecie się go wypić, otrzymacie PZ i jednorazowe korzyści. Nie ma limitu trzymanych na ręku kart Eliksirów.
W Borze będziecie też mogli oswajać różne Stworzenia, przynoszące wam stałe korzyści takie jak większa liczba zbieranych Składników, zwiększona kontrola Borów czy przeszkadzanie innym graczom. Nigdy nie możecie korzystać z mocy więcej niż trzech Stworzeń na raz, a kiedy oswoicie kolejne, to jedno z poprzednich będziecie musieli Wypuścić. Wypuszczony Stworzenie nie posiada umiejętności specjalnych, ale nadal zapewnia Punkty Zwycięstwa na koniec gry. Co więcej, Stworzenie przyniesie więcej PZ, jeżeli zostanie Wypuszczone do Boru z odpowiadającą mu porą roku.
Na końcu każdej rundy będziecie walczyć także o to, by przejąć jak najwięcej kart Borów. Aby przejąć Bór, trzeba spełnić dwa warunki. Po pierwsze, posiadać w nim więcej kości Pożywienia niż reszta graczy, a po drugie posiadać więcej kości Pożywienia niż wszystkich kości Żywiołu. Przejęte Bory będą przynosić na końcu gry dodatkowe Punkty Zwycięstwa, podobnie jak Wypuszczone Stworzenia, przygotowane Eliksiry i posiadane Składniki. Gracz z najwyższą liczbą PZ wygrywa!
O NAS
Portal Games jest działającym na polskim rynku od 1999 roku wydawca gier planszowych. Wśród nich znajdują się takie gry jak Robinson Crusoe, Osadnicy: Narodziny Imperium oraz Detektyw.
Administratorem danych osobowych jest Portal Games Sp. z . o. o. z siedziba w Knurowie (44- 190) ul. Sienkiewicza 13, nr KRS 0000617095, NIP 6312660554, REGON 363435596, e-mail: portal@portalgames.pl.
Szczegóły związane z przetwarzaniem danych osobowych znajdziesz tutaj Polityka prywatności.