To przekleństwo wzięło się z piekieł. Bo i jakież inne może być jego źródło? Szpony, kły i pazury. Skrzydła i błony między palcami. Przypadki wyrastania dodatkowych kończyn albo organów wewnętrznych. Yharnam nawiedziło plaga potworów, potworów, którymi stają się mieszkańcy. Nie można im już pomóc. Trzeba wezwać Tropicieli i odesłać biedne dusze do nieba…
Rozgrywka w Bloodbornie składa się na cztery Kampanie. W każdej Kampanii rozegracie trzy Rozdziały. Każdy Rozdział posiada indywidualne reguły specjalne oraz własny proces przygotowania. W każdym Rozdziale odkrywać będziecie też karty Misji. Wypełnianie Misji i zdobywanie Nagród będzie prowadziło was do zwycięstwa. Jeżeli jednak przegracie choćby w trzecim Rozdziale, całą Kampanię trzeba będzie rozegrać od początku.
W czasie swojej tury każdy Tropiciel może wykonać szereg akcji, wydając na każdą po jednej karcie Statystyki. Gracz decyduje, czy chce co turę zużywać regularnie trzy karty, czy zostawić sobie więcej kart na przyszłość. Tropiciel może się poruszyć, zaatakować albo wejść w interakcję z Przedmiotem lub celem Misji. Kolejne kafle terenu będą odsłaniane wraz z próbami przemieszczenia, dlatego Tropiciele nigdy nie wiedzą, co czeka na nich za rogiem.
W Bloodbornie, w przeciwieństwie do wielu innych gier kooperacyjnych, Wrogowie nie aktywują się po turach wszystkich graczy, ale systematycznie odpowiadają na posunięcia każdego z osobna. Kiedy Tropiciel wykonana akcję w zasięgu Potwora, ten odpowiada poruszeniem się w jego kierunku bądź atakiem. W czasie walki Tropiciel używa kart Statystyk, a potwór — kart Wroga. Podobnie jak Tropiciel, wróg także posiada kilka możliwości w trakcie walki, wykonując atak Podstawowy, Specjalny albo aktywując swoją indywidualną Zdolność.
Każdy Tropiciel rozpoczyna grę z uniwersalną talią kart, która z biegiem Kampanii będzie ewoluować, stając się niepowtarzalną. Oprócz kart w talii gracz będzie używał Przedmiotów Jednorazowych — potężnych artefaktów, które mogą być wykorzystane w określonym momencie gry. Karty Nagród działają podobnie, ale są wielokrotnego użytku i przyznawane za ukończenie Misji. Z kolei Zdradliwa Broń oraz Broń Palna posiadają dedykowane miejsca na Planszy Tropiciela. Tropiciel może posiadać tylko po jednej sztuce każdej z nich.
Za pokonane potwory Tropiciele otrzymują Tętnienia Krwi, które w trakcie Snu Tropiciela będą wydawać na rozwój swojej postaci. W Śnie Tropiciela gracz może znaleźć się dobrowolnie albo na skutek śmierci. Dla Tropiciela ta ostatnia nie jest końcem życia, lecz jedynie przerwą w pracy. Jeśli jednak Tropiciel pozostanie zbyt długo w śnie, może być za późno dla świata, aby po wybudzeniu go uratować.
O NAS
Portal Games jest działającym na polskim rynku od 1999 roku wydawca gier planszowych. Wśród nich znajdują się takie gry jak Robinson Crusoe, Osadnicy: Narodziny Imperium oraz Detektyw.
Administratorem danych osobowych jest Portal Games Sp. z . o. o. z siedziba w Knurowie (44- 190) ul. Sienkiewicza 13, nr KRS 0000617095, NIP 6312660554, REGON 363435596, e-mail: portal@portalgames.pl.
Szczegóły związane z przetwarzaniem danych osobowych znajdziesz tutaj Polityka prywatności.