Mit numer 1: Prêt-à-Porter nie jest dla facetów. Mit numer 2: wypada się znać na modzie, żeby w to zagrać. Tymczasem to po prostu przyjemna gra euro ze zbalansowanymi mechanikami, którą stworzył facet, który nie zna się na modzie. Robi za to bestsellerowe planszówki.
Prêt-à-Porter autorstwa Ignacego Trzewiczka to gra ekonomiczna o prowadzeniu firmy światowego formatu. Jesteśmy kreatorami i prowadzimy dom mody. W tej branży także liczy się bilans zysków i strat i efektywne zarządzanie produkcją (nie zaszkodzi też dobra księgowa). Gra tak spodobała się naszym fanom (również męskiemu gronu), że wydaliśmy jej trzecią edycję.
O Prêt-à-Porter
W trakcie gry gracze otwierają nowe oddziały i placówki swojej firmy oraz zatrudniają utalentowanych pracowników, by poszerzać swoje możliwości. W ten sposób w grze pojawiają się Biura projektowe, Sklepy firmowe, Księgowi, Modelki, Projektanci – z każdym miesiącem przedsiębiorstwa nabierają rozmachu w działaniu i swych możliwościach. Intratne kontrakty pozwalają na krótkoterminowe zyski i poszerzanie swoich kompetencji.
Co kwartał odbywają się pokazy mody – każdy z graczy musi przygotować kolekcję ubrań i przedstawić ją na pokazie. Publiczność, media, specjaliści oceniają kolekcje w czterech kategoriach i przyznają nagrody i dyplomy. Im więcej wyróżnień (reprezentowanych w grze przez gwiazdki) uda się zgromadzić na pokazie, tym więcej pieniędzy gracze zarobią dodatkowo, a ponadto mogą sprzedać swoją kolekcję.





















Zakończenie gry
Rok zamyka czwarty tydzień mody, a swoją kolekcję wystawia się na czterech pokazach. Następnie przychodzi pora na podliczenie majątku firmy, na który składają się zarówno aktualnie posiadane fundusze, jak i aktywa takie jak budynki, wyróżnienia (marka i reputacja firmy). Gracz, który zgromadził największy majątek, zwycięża.
Rozgrywka przeznaczona jest dla dwóch do czterech graczy, zapewnia zaciętą, emocjonującą rywalizację. Walka o wyróżnienia na pokazach, zatrudnianie modelek, projektantów, stylistów, otwieranie sklepów firmowych czy biur projektowych pozwalają na własnej skórze poczuć się jak lider branży odzieżowej!
Poprzednie edycje
Gra ukazała się wcześniej w 2 edycjach. Od czasu pierwszej, wiele zmieniło się w wyglądzie samej planszy i kart. Drugą przygotowaliśmy na Essen w 2011 roku. Najnowszą edycję gry w odświeżonym designie sfinansowaliśmy na Kickstarterze. Poniżej można zobaczyć, jak wyglądała 1. edycja.
Wyróżnienia
- 2020 Nagroda The Dice Tower w kategorii Najlepsza Reedycja podczas dorocznego konkursu Gaming Awards
- 2012 International Gamers Award – General Strategy: Multi-player Nominee
- 2011 Gra Roku Game of the Year Nominee
- Best Board Game at Origins Award