Artykuł: Brakująca część

Podstawowe reguły były proste. Rzucasz kośćmi. Zdobywasz surowce.
Podejmujesz wybór – zamieniasz surowce na Punkty Zwycięstwa lub wydajesz
je na budowę kolejnych budynków w twojej osadzie, by zdobywać kolejne
zdolności.

Rozgrywka była krótka. Budynki i zdolności są kuszące,
ale wiadomo, że jeśli spędzisz zbyt dużo czasu na rozbudowie osady i
budynków, zakończysz grę z super mocami, i zerową ilością punktów.

Dobrze się bawiliśmy podczas testów, graliśmy na różne budynki sprawdzając, które zapewniają największą regrywalność.

Wszystko pięknie i ładnie.

ALe czegoś mi tam cały czas brakowało.

***

Poprosiłem do siebie Asię i powiedziałem: “Gra jest gotowa, jesteśmy z niej zadowoleni, ale…”

“Ale?” zapytała.

“Sam nie wiem. Coś mi tu jeszcze nie gra. Weź ją, pograj, masz wolną rękę, zobacz czy coś potrafisz z nią zrobić.”

“OK” powiedziała i wzięła ode mnie prototyp.

Wystarczyły jej dwa dni.

***

“Do każdego z budynków dodałam takie tetrisowe kształty.” powiedziała
pokazując mi prototyp. “Kiedy punktujesz na planszy Imperium, wraz z
postępem gry tworzy się takie duże pole wykreślonych miejsc. Można je
wykorzystać, by rysować tam te kształty. Miejsca jest mało, więc trzeba
podjąć decyzję, które kształty wrysujemy. Zależnie który wybierzemy, to
ten budynek dostaje bonus i działa lepiej.”

Uśmiechnąłem się.
Znalazła to.
Brakujący element układanki.

***

Do tego pierwszego wyboru – klasycznego wyboru gier engine building,
czyli czy chcemy wydawać surowce na Punkty Zwycięstwa, czy też
inwestujemy w rozwój osady i nowe umiejętności – Asia dodała dodatkową
warstwę, dodatkowy wybór dla graczy.

Teraz już nie tylko liczy się które budynki budujesz, ale i które zdecydujesz się rozwinąć i ulepszyć.

Prosta gra, a wybór jednak wymagający. Czy inwestujesz w ten budynek,
który normalnie daje ci 1 Jabłko, a po rozwinięciu może dawać 2, czy
nawet 3 Jabłka? A może rozwiniesz ten, który normalnie pozwala Zbierać
jeden Surowiec, ale po rozwinięciu w jednej akcji można od razu zebrać 2
czy 3 surowce?

W grze jest 6 budynków. 4 z nich można rozwijać. Niby prosta sprawa. A jednak ile zabawy!

O NAS

Portal Games jest działającym na polskim rynku od 1999 roku wydawca gier planszowych. Wśród znajdują się gry Robinson Crusoe, Osadnicy: Narodziny Imperium oraz Detektyw.

Administratorem danych osobowych jest Portal Games Sp. z . o. o. z siedziba w Knurowie (44- 190) ul. Sienkiewicza 13, nr KRS 0000617095, NIP 6312660554, REGON 363435596, e-mail: portal@portalgames.pl.

Szczegóły związane z przetwarzaniem danych osobowych znajdziesz tutaj Polityka prywatności.

Zobacz co u nas na tweeterze!

    Zapisz się do newslettera i bądź na bieżąco!

    Twoje imię (wymagane)

    Twój adres e-mail (wymagane)

    Chcę otrzymywać na podany przeze mnie adres e-mail newsletter od Portal Games Sp. z o.o. (informacje handlowe o nowościach, promocjach, produktach lub akcjach specjalnych w sklepie Portal Games) zgodnie z Polityką prywatności. Wiem, że w każdej chwili mogę zrezygnować z subskrypcji.

    Administratorem danych osobowych podanych w formularzu zapisu na newsletter jest Portal Games Sp. z o.o. (KRS 0000617095). Dane osobowe będą przetwarzane w celu wysyłki newslettera na zasadach opisanych w Polityce prywatności.