– Jeszcze nie jesteście Magami Bram – wyjaśnia Brima, krocząc wzdłuż szeregu studentów. W jej delikatnym ciele kryje się ogromna moc. – Magowie Bram chronili nas od samego początku, odkąd spłonął świat i rozpoczęliśmy naszą wędrówkę w ciemność. To oni założyli Gravehold, nasz ostatni bastion. I jeśli pragnieciestanąć u boku tych żywych legend, musicie słuchać i się uczyć. Bezimienni znów powrócą. Jak zawsze. A wy musicie być na to gotowi. Jesteście nadzieją naszej przyszłości. Jako młodzi uczniowie, dorastaliście wśród opowieści o Magach Bram. Brima, nauczycielka, najmądrzejsza z Magów. Dezmodia, genialna mistrzyni wielkiej magii. Mist, stoicka przywódczyni i geniusz taktyki. Malastar, rzemieślnik magii. Buntowniczy, potężny inieustraszony – taki właśnie jest Xaxos. Ci Magowie są waszymi bohaterami. I jutro, po waszej próbie, staniecie znimi wjednym szeregu. – Każde z was musi przejść swoją próbę, aby nauczyć się dyscypliny i skupienia, narzędzi niezbędnych do obrony Gravehold. Bez Gravehold jesteśmy niczym. Być Magiem Bram, to poświęcić życie Gravehold. Kiedy zginiecie, zginiecie w obronie naszego miasta. Dopiero gdy zrozumiecie tę uniwersalną prawdę… będziecie gotowi stać się Magami Bram.

Aeon’s End Legacy jest zupełnie nowym wydaniem uwielbianej przez fanów karcianki. Tym razem zagracie kampanię Legacy w Aeon’s End, co znaczy że będziecie kolejno otwierać zawarte w pudełku koperty z nowymi przygodami i wspólnie je przeżywać. W kopertach znajdziecie nowe karty i nowe Nemezis, z którymi będziecie się musieli zmierzyć. Z upływem gry zasady będą się zmieniać, a na karty waszych instrukcji trafią odpowiednie naklejki.  

Kroki, które podejmiecie w pierwszej rozgrywce, będą miały wpływ na wasze przyszłe gry w kampanii. Każdy zespół graczy będzie podejmował własne decyzje w trakcie gry. W ten sposób każda gra będzie niepowtarzalnym doświadczeniem. Czasem będziecie coś pisać na elementach gry. Czasami będziecie umieszczać naklejki na waszych kartach lub arkuszach. Te zmiany są stałe.

Przemyślane i strategiczne podejmowanie decyzji zostanie wynagrodzone, natomiast lekkomyślna gra i pochopne decyzje, mogą doprowadzić do kłopotów w przyszłości. Podczas rozgrywek dowiecie się, w jaki sposób gra będzie się zmieniać. Przed pierwszą rozgrywką niektóre elementy gry są schowane i zabezpieczone przed otwarciem. W konkretnych momentach kampanii zostaniecie poinstruowani, aby otworzyć zamknięte opakowania, które zawierają ukryte informacje. 

Niektórych reguł, oznaczonych literami od A do Z, brakuje w tej instrukcji. Podczas rozgrywek zdobędziecie brakujące reguły w postaci naklejek. Zostaniecie poinstruowani, aby umieścić je w oznaczonych miejscach w instrukcji. Od tego momentu reguły będą trwale zmienione. Możecie też dostać polecenie wykluczenia karty. Aby wykluczyć kartę, należy umieścić ją w pudełku, w odpowiedniej sekcji kart wykluczonych. Nie należy używać kart, które zostały wykluczone, chyba że na wyraźne polecenie. Rozpoczynacie rozgrywkę Aeon’s End: Legacy jako adepci magii, którzy nie są zbyt potężni i muszą się jeszcze wiele nauczyć. Po każdej rozgrywce nauczycie się nowych mocy oraz podejmiecie decyzje, jakimi efektami i zdolnościami władać będzie wasza postać. Po zakończeniu całej kampanii, będziecie posiadać Magów, których będziecie mogli wykorzystać do rozgrywki w innych grach Aeon’s End! Gdy kampania zostanie już rozpoczęta, należy grać z taką samą liczbą Magów przez całą kampanię. Gdy w trakcie gry zabraknie jakiegoś gracza, inny z graczy powinien przejąć kontrolę nad jego postacią, grając zarówno tą nową, jak i swoją własną. Po rozpoczęciu kampanii nie można już dodawać nowych postaci. 

Grę można przejść także solo. W rozgrywce prawdziwie jednoosobowej, gracz kontroluje jednego Maga. Można jednak także poprowadzić 2 Magów.

 

Aeon’s End: Legacy to kooperacyjna gra karciana, oparta o mechanikę budowania talii, w której karty na żadnym etapie nie są tasowane. Celem graczy jest pokonanie Nemezis, zanim zniszczy ono Gravehold, lub zanim broniący go Magowie Bram padną z wyczerpania. Podczas każdej rundy, gracze i Nemezis rozgrywają swoje tury w losowej kolejności. Podczas ich trwania, gracze mogą aktywować Zaklęcia, pozyskiwać Klejnoty, Artefakty oraz Zaklęcia z rynku zasobów, manipulować swoimi Bramami. Każde z dołączonych do gry Nemezis, charakteryzuje się odmiennymi akcjami, jakie podejmuje w trakcie swojej tury i wymaga od graczy wypracowania innej strategii, aby je pokonać. 

  • 30 żetonów Życia o wartości 1
  • 10 żetonów Życia o wartości 5
  • 10 żetonów Mocy
  • 2 żetony Kolejności
  • 2 wskaźniki życia Nemezis i Gravehold
  • 4 karty pomocy
  • 15 kart tur
  • 12 talii kart oznaczonych na początku kartą STOP
  • 11 przekładek
  • 12 Bram
  • 4 arkusze Magów
  • 4 pudełka A, B, C i D
  • 7 kopert rozdziałów
  • Arkusz przygotowania pierwszej rozgrywki
  • 7 arkuszy Suplementów (naklejek)

Dodatkowe komponenty znajdują się w 4 zamkniętych pudełkach i 7 kopertach rozdziałów.

Zasady rozgrywki w Aeon’s End Legacy, bazują na tych z gry Aeon’s End, ale zawierają drobne zmiany. Sugerujemy zapoznać się z całością instrukcji przed przystąpieniem do rozgrywki, co będzie też świetnym odświeżeniem reguł dla osób, które wcześniej grały w Aeon’s End.

  • W wersji Legacy występują inne Nemezis i Magowie Bram.
  • W Aeon’s End wcześniejsze zdarzenia mają wpływ na późniejsze, a scenariusze należy rozgrywać w danej kolejności, co jest charakterystyczne dla gier tego typu. W podstawowej wersji Aeon’s End można zmierzyć się z dowolną Nemezis, nie ma tam też nadrzędnej linii fabularnej. 
  • Po przejściu Aeon’s End Legacy można grać w nią tak jak w grę podstawową, dobierając wybraną Nemezis. Należy wziąć jednak pod uwagę, że na arkuszach Magów nastąpią zmiany i dzięki dodatkowym umiejętnościom będą oni potężniejsi niż na początku kampanii.
  • Można wykorzystać Magów Bram z AE: Legacy w innych grach Aeon’s End, mając na uwadze powyższe. 
  • Wersji Aeon’s End i Aeon’s End Legacy nie należy mieszać bez użycia koszulek na karty, ze względu na techniczne różnice w kartach, które można wyczuć dotykiem. Użycie koszulek umożliwia łączenie kart.  

O nas

Portal Games jest działającym na polskim rynku od 1999 roku wydawcą gier planszowych. Wśród naszych najsłynniejszych tytułów znajdują się gry Robinson Crusoe, Osadnicy: Narodziny Imperium oraz Detektyw.

Administratorem danych osobowych jest Portal Games Sp. z .o.o. z siedzibą w Knurowie (44-190) ul. Sienkiewicza 13, nr KRS 0000617095, NIP 6312660554, REGON 363435596, e-mail: portal@portalgames.pl. Szczegóły związane z przetwarzaniem danych osobowych znajdziesz tutaj (kliknij): Polityka prywatności.

Nasz Twitter

♟ Cel Kampanii #9 - 12 pionów Akcji i środkowa plansza ♟ To ulepszenie pomaga śledzić dostępne akcje i zastępuje ko… https://t.co/b2w7bzgcnZ
🏟 Cel Kampanii #8 - Dodatkowe żetony Infrastruktury Stadionowej i unikalne plansze Stadionów 🏟 Ulepsz swój Stadion… https://t.co/VhNtfrttM7
💵 Cel Kampanii #4 - Planszówkowi Sponsorzy 💵 Dzięki temu minidodatkowi branża gier planszowych będzie reprezentowan… https://t.co/vFkQt0EDoQ

Newsletter