Co to znaczy “Duży dodatek”? 17 rozszerzeń do Food Chain Magnate

“Mechanika ketchup…” to duży dodatek do Food Chain Magnate. Ale czy wiesz, jak duży? Że komponentowo śmiało może konkurować z podstawką? I że zawiera 17 (słownie: siedemnaście!) modułów rozgrywki do dowolnego doprawiania gry podstawowej? Zapraszamy na przegląd tego, co oferuje rozszerzenie.

Nowe Dzielnice

Tło:
Potrzebowaliśmy dodatkowych kafli Mapy, aby umożliwić rozgrywkę w 6 osób. Chcieliśmy, aby były one inne. Większość kafli zawiera wstępnie zbudowane ulepszenia lub różnorodne zasoby (Domy lub Napoje). Ponadto stworzyliśmy Apartamenty, które mogą być celem marketingu mass mediów, co ułatwia szybki rozwój

Główna Idea:
Na początku gry kafle Mapy są tasowane i dobierane losowo, co sprawia, że Mapa miasta jest inna w każdej rozgrywce.

Lobbysta

Chcieliśmy pozwolić graczom na zmianę połączeń na Mapie, pozwalając na stworzenie lepszych i gorszych połączeń. Zrobiliśmy to tworząc płatnego Lobbystę, który może wpływać na ratusz, aby budować Drogi. Dla zbalansowania gry dodaliśmy także zdolność budowania Parkówi powiększania wartości posesji.

Główna Idea:
Gracze mogą wykorzystać Lobbystę w fazie 3: Praca w godz. 9.00–17.00. Lobbysta może zbudować dodatkową Drogę lub Park. Roboty Drogowe zatrzymują ruch na 1 rundę, po czym może być użyta nowa Droga. Par-ki będą zwiększać wartość każdej przylegającej bezpośrednio posesji.

Nowe osiąnięcia

Tło:
Osiągnięcia mają bardzo duży wpływ na strategię w trakcie rozgrywki. Ich zmiana jest łatwa do wprowadzenia oraz wytłumaczenia, ale zmusza graczy do ponownego przemyślenia ich ulubionych strategii

Główna Idea:
Chcieliśmy, aby gracze, którzy zaczynają od wczesnej strategii marketingowej, mieli więcej różnych opcji. Staraliśmy się również tak opracować nowe Osiągnięcia, by jak najbardziej odróżniały się od tych z gry podstawowej.

Kawa

Tło:
Zawsze gdy jesteśmy w Stanach Zjednoczonych, uderza nas fakt, że wszyscy zatrzymują się w kawiarni i docierają do miejsca przeznaczenia z kubkami styropianowymi z ich imionami z błędną pisownią.Jeśli chodzi o rozgrywkę, chcieliśmy stworzyć kompletną alternatywę dla marketingu i sprzedaży żywności w restauracjach. Ta alternatywa będzie szczególnie dobra w sytuacji wojny cenowej.

Główna Idea:
Możesz sprzedawać Kawę każdemu, kto przejeżdża obok twoich Restauracji, by zjeść gdzieś indziej. Możesz też otworzyć Kawiarnie, które zaspokajają wyłącznie potrzeby osób przejeżdżających obok.

Kimchi

Tło:
Kimchi jest tradycyjnym koreańskim dodatkiem do dań, który może być przygotowany przez Mistrza Kimchi. Kimchi uzyskiwany jest w procesie fermentacji, dlatego jego przygotowanie wymaga trochę czasu. Ma tak intensywny zapach, że potrzebuje osobnej zamrażarki do przechowywania. Karta Kimchi była stworzona dla koreańskiej edycji FCM. Podczas testowania jej przekonaliśmy się, że zasługuje na pełne rozszerzenie. Można więc stwierdzić, że to ona jest powodem dla którego powstało całe to pudełko!

Główna Idea:
Kimchi to rodzaj Jedzenia, które może być przygotowane przez Mistrza Kimchi. Podczas Pory Obiadowej każdy Dom wybierze Restaurację W której jest Kimchi

Sushi

Tło:
Dla wydawnictwa Splotter japońska edycja Food Chain Magnate Była pierwszą opublikowaną przez innego wydawcę na licencji. Nie stworzyliśmy tego modułu od razu, ale po tym, jak powstało rozszerzenie z Kimchi, chcieliśmy mieć też moduł z japońskim jedzeniem. Chociaż japońska kuchnia jest bardzo zróżnicowana, sushi jest prawdopodobnie najbardziej znanym poza Japonią tamtejszym posiłkiem.

Główna Idea:
Tylko mieszkańcy Domów z Ogrodami jedzą Sushi, które preferują bardziej, niż dowolne inne Jedzenie lub Napoje.

Makaron

Tło:
Po stworzeniu modułu Kimchi dla wersji koreańskiej, chcieliśmy w podobny sposób świętować chińskie wydanie gry. Spośród Niezliczonych możliwości wybór padł na makaron.

Główna Idea:
Makaron może zastąpić każde inne jedzenie lub napój, jednak Domy będą zawsze przedkładać produkty zareklamowane nad makaron, jeśli mają wybór.

Ketchup

Tło:
W Splotterze mamy nieco inne podejście do projektowania gier,niż w wielu innych wydawnictwach. Bardzo poważnie traktujemy rywalizację podczas gry. Nie wszyscy lubią taki rodzaj rozgrywki,dlatego od czasu do czasu pojawiają się recenzje w których sugeruje się,że nasze gry powinny być bardziej podobne do innych. Podczas imprezy„Splotter playtest” dobrze się bawiliśmy wymyślając dodatki, które właśnie w ten sposób mogłyby „ulepszyć” naszą grę. Bardzo spodobał nam się fakt, że mechanika doganiania innych graczy po angielsku nazywa się „catch up”, dlatego ten moduł nazywa się „Ketchup”. Sami oceńcie, czy rzeczywiście pozwala on doganiać innych graczy, czy też pokazuje jeszcze bardziej „krwawe” oblicze gry!

Główna Idea:
Jeśli ktoś zaspokoi potrzebę wygenerowaną przez twoją Kampanię, dostaniesz konkretne wsparcie.

Mistrz Frytkarni

Tło:
Chcieliśmy stworzyć możliwość zarobienia dodatkowych pieniędzy w sytuacji ostrej wojny cenowej. Przez większość testów osiągnęliśmy to za pomocą lodziarni (producenta lodów), ale ostatecznie Frytki lepiej pasują zarówno do epoki, jak i zasad tego modułu.

Główna Idea:
Możesz wyszkolić wyspecjalizowanego Mistrza Frytkarni. Gdyserwujesz Frytki i zaspokajasz dodatkową stałą kwotę za Dom.

Kierownik nocnej zmiany

Tło:
Chcieliśmy wypróbować inną formę karty Kierownika. I zobaczyć, czy możemy uzyskać mechanizm gry pozwalający na szybką rozbudowę bez używania Trenerów.

Główna Idea:
Kierownik Nocnej Zmiany pozwala na dwukrotne skorzystanie z Pracowników, którzy nie wymagają pensji.

Specjalista ds. marketingu masowego

Tło:
Chcieliśmy umożliwić styl gry, w którym można zalać rynek produktami. Ten pomysł może być szczególnie podstępny w połączeniu z niektórymi innymi modułami, które pozwalają na wprowadzenie na rynek większej liczby towarów, które mogą być reklamowane.

Główna Idea:
Każda karta Specjalisty ds. Marketingu Masowego wprowadza dodatkową fazę Kampanii reklamowych.

Marketingowiec ds. Obszarów wiejskich

Tło:
Obszar Wiejski może być potencjalnie bardzo pożądany przez graczy z różnych stron planszy. Jest to znacząca alternatywa dla standardowych działań marketingowych.

Główna Idea:
Obszar Wiejski wokół miasta traktowany jest jako jeden (potencjalnie ogromny) Dom. Tylko Marketingowiec ds. Obszarów Wiejskich może prowadzić tam Kampanię. Miejsce połączenia Obszaru Wiejskiego z planszą ustala gracz (gracze), który jako pierwszy użyje Marketingowca ds. Obszarów Wiejskich.

Krytyk kulinarny

Tło:
Chcieliśmy stworzyć nowe kafelki Kampanii. Przez długi czas pracowaliśmy nad skomplikowanym systemem przyznawania gwiazdek Michelin, jaki stosowany jest we Francji, gdzie nasza gra jest bardzo popularna. Jednak obecne, mniej skomplikowane rozwiązanie, działa w grze bardzo dobrze.

Główna Idea:
Kafelki Kampanii: Przewodnik dla smakoszy oddziałują na wszystkie Domy z Ogrodem.

Gwiazda filmowa

Tło:
Doszliśmy do wniosku, że Kelnerki są mniej użyteczne, niż we wcześniejszych wersjach testowych, dlatego postanowiliśmy otworzyć przed nimi drzwi do kariery. Mówi się, że każda kelnerka to gwiazda filmowa, która chwilowo nie ma angażu.
Uznaliśmy, że gwiazdy filmowe dobrze pasują do wpływu na mechanizm kolejności graczy w grze.

Główna Idea:
Gracze mogą wyszkolić swoje Kelnerki na Gwiazdy filmowe. Gwiazda filmowa może wybrać kolejność rundy przed pozostałymi graczami.

Cena jednostkowa

Tło:
Chcieliśmy poeksperymentować z innymi efektami kart Rezerw Bankowych, w szczególności z powodu szybkiego rozwoju obserwowanego w wielu rozgrywkach, a obecny mechanizm kart Rezerw Bankowych czasem jedynie w nieznaczny sposób wpływa na czas trwania rozgrywki.

Główna idea:
Karty Rezerw Bankowych wybranych na początku gry nie mają już wpływu na liczbę wolnych miejsc lub pieniędzy w Banku. Zamiast tego zmieniają cenę jednostkową wszystkich produktów.

Trudne wybory

Tło:
Podczas wielu sesji testowych oraz rozgrywek online zauważyliśmy, że gracze podążają podobną strategią, zdobywając wiele (takich samych) Osiągnięć podczas pierwszych rund. W tym nowym module nakierowujemy graczy na wybór spośród „startowych” Osiągnięć. Można to zrobić z Osiągnięciami z gry podstawowej.

Główna idea:
Początkowy zestaw Osiągnięć dostępny jest jedynie w pierwszej rundzie, zmuszając graczy do wyboru spośród nich.

6 graczy

Tło:
Pojawiło się zapotrzebowanie na 6-osobową wersję gry.

Główna Idea:
Zasady gry nie zmieniają się, z wyjątkiem przygotowania rozgrywki.

Przedsprzedaż

Do piątkowych przedsprzedaży wpadł dodruk długo wyczekiwanej gry podstawowej oraz rozszerzenie do Food Chain Magnate: Mechanika Ketchupu i Inne Pomysły.

Tylko w sklepie Portalu – zestaw suchościeralnych planszetek Osiągnięć!
Zamów dodatek w naszym sklepie, a otrzymasz 6 suchościeralnych planszetek z mazakami do łatwego oznaczenia i śledzenia zdobytych oraz niedostępnych Osiągnięć. Planszetki są dwustronne – zawierają Osiągnięcia zarówno z gry podstawowej, jak i z dodatku.

Link: https://sklep.portalgames.pl/kolekcja-food-chain-magnate

No comments yet.

Leave Your Reply

O NAS

Portal Games jest działającym na polskim rynku od 1999 roku wydawca gier planszowych. Wśród nich znajdują się takie gry jak Robinson Crusoe, Osadnicy: Narodziny Imperium oraz Detektyw.

Administratorem danych osobowych jest Portal Games Sp. z . o. o. z siedziba w Knurowie (44- 190) ul. Sienkiewicza 13, nr KRS 0000617095, NIP 6312660554, REGON 363435596, e-mail: portal@portalgames.pl.

Szczegóły związane z przetwarzaniem danych osobowych znajdziesz tutaj Polityka prywatności.

Zobacz co u nas na tweeterze!

    Zapisz się do newslettera i bądź na bieżąco!

    Twoje imię (wymagane)

    Twój adres e-mail (wymagane)



    Chcę otrzymywać na podany przeze mnie adres e-mail newsletter od Portal Games Sp. z o.o. (informacje handlowe o nowościach, promocjach, produktach lub akcjach specjalnych w sklepie Portal Games) zgodnie z Polityką prywatności. Wiem, że w każdej chwili mogę zrezygnować z subskrypcji.

    Administratorem danych osobowych podanych w formularzu zapisu na newsletter jest Portal Games Sp. z o.o. (KRS 0000617095). Dane osobowe będą przetwarzane w celu wysyłki newslettera na zasadach opisanych w Polityce prywatności.