Coś czai się w ciemności. Nieprzeniknione zło? A może to tylko powiew przeszywającego do szpiku kości wiatru? To śmierć, czy tylko jej zapowiedź? No nic, trzeba tam iść i to sprawdzić…
W Dark Souls: Grze Karcianej natkniecie się łącznie na czterech potężnych Bossów – po dwóch na jedną stronę Planszy Eksploracji – znanych z komputerowej wersji gry. Będą to mający dwa oblicza Vordt, posiadający w swoich szeregach Nieumarłych Legionistów Stróż Otchłani, noszący złote bransolety Wielki Władca Wolnir oraz mający własnego klona Pontyfik Sulyvahn. Każdy z nich posiada własną talię Zachowań, którą aktywuje z początkiem swojej tury. Przy pierwszej partii zalecamy zmierzyć się z Bossami nieco łatwiejszymi – Vordtem i Pontyfikiem Sulyvahnem, choć nic nie stoi na przeszkodzie, abyście mogli wybrać swoich przeciwników w dowolnej konfiguracji!
Na początku gry każdy z was wcieli się w jedną z czterech klas postaci — Zabójcę, Rycerza, Herolda i Czarodzieja. Każda z nich ma unikatowy zestaw mocnych i słabych cech, każda też posiada swoją własną talię kart Początkowych. Kiedy obeznacie się już ze wszystkimi kartami, będziecie mogli dowolnie je ze sobą kompilować, tworząc własne talie Początkowe i w pełni odkrywać możliwości Dark Souls. Granie Rycerzem miotającym zaklęcia? Nic nie stoi na przeszkodzie!
Za każdego pokonanego wroga otrzymacie określoną liczbę Dusz, które wydacie na karty Kondycji — widnieją na nich symbole Zwinności, Wiary, Inteligencji i Siły i to dzięki nim będziecie mogli korzystać ze swojej broni i zbroi. Każdego rodzaju broni i każdego rodzaju pancerza da się użyć na kilka sposobów. Na przykład: Szaty Czarodzieja można wykorzystać jako akcję szybką i zredukować część obrażeń lub akcję standardową i całkowicie uniknąć ataku. Jednak każdy sposób użycia kosztuje określoną liczbę i rodzaj punktów Kondycji – jeśli takowych nie posiadamy, nie będziemy mogli użyć swojego ekwipunku.
W czasie eksploracji natraficie również na karty Skarbów. Są to artefakty, które udoskonalą wasze wyposażenie. Skarby Pospolite nie są zbyt potężne, choć znaleźć jest je stosunkowo łatwo – w przeciwieństwie do niezwykle silnych Skarbów Transponowanych.
Wkraczając na dane pole Planszy Eksploracji, odsłonicie kartę Starcia, adekwatną do jednego z trzech poziomów trudności. Widnieją na niej informacje odnośnie czekającego was starcia: rodzaj Wrogów, możliwa liczba pozyskanych Dusz oraz możliwe do zdobycia karty Skarbów. W czasie walki pierwszy zawsze atakuje Wróg. Każdy z nich posiada określoną wartość ataku, punkty życia, punkty obrony oraz słabość, czyli wrażliwość na konkretny rodzaj ataku bohatera. Istnieją cztery rodzaje ataków: Silny, Precyzyjny, Wprawny i Magiczny. Jeśli zastosujecie na wrogu atak, na który ten jest wrażliwy, zadacie mu maksimum obrażeń bez oglądania się na jego punkty obrony.
Kiedy nadchodzi wasza tura, możecie po jednym razie wykonać każdą z następujących czynności: poruszyć się na planszy Postaci, odrzucić i wymienić karty z ręki, wykorzystać swoją Heroiczną zdolność i użyć ekwipunku (broń i pancerz) wydając określoną liczbę symboli na kartach Kondycji. Każda z czterech klas postaci posiada inną Heroiczną zdolność. Kiedy zdecydujecie się jej użyć, odwracacie swoją kartę bohatera na stronę nieaktywną.
Kiedy chociaż jeden z was nie będzie mógł dobrać na rękę wymaganej liczby kart, ponosicie natychmiastową porażkę i musicie odpocząć przy Ognisku. Oczywiście na taki odpoczynek możecie się też zdecydować dobrowolnie. W jego trakcie zwracacie wszystkie odrzucone karty z powrotem do waszych talii, regenerujecie swoje Heroiczne zdolności, a także nabywacie nowe karty Kondycji. Możecie również podzielić się Łupami (Dusze i Skarby), ale tylko wtedy, jeżeli odpoczywacie przy Ognisku z własnej woli. Nic jednak nie może trwać wiecznie. Jasny płomień stopniowo dogasa, a przy każdym waszym odpoczynku jedna karta Ogniska jest odwracana. Jeśli zostanie odwrócona piąta, świat pogrąży się w mroku, a wy poniesiecie klęskę.
O NAS
Portal Games jest działającym na polskim rynku od 1999 roku wydawca gier planszowych. Wśród nich znajdują się takie gry jak Robinson Crusoe, Osadnicy: Narodziny Imperium oraz Detektyw.
Administratorem danych osobowych jest Portal Games Sp. z . o. o. z siedziba w Knurowie (44- 190) ul. Sienkiewicza 13, nr KRS 0000617095, NIP 6312660554, REGON 363435596, e-mail: portal@portalgames.pl.
Szczegóły związane z przetwarzaniem danych osobowych znajdziesz tutaj Polityka prywatności.