W niektórych miejscach mroczna magia wsiąka głęboko w ziemię, powodując skażenie wszystkich i wszystkiego. Może to być konsekwencja nekromantycznych rytuałów, zbezczeszczenia sanktuariów lub niedawnej manifestacji sił nadprzyrodzonych. W takich obszarach zarażone zwierzęta gromadzą się niczym ćmy wokół ognia. Zombie są niemal nieśmiertelne. A nade wszystko, plugastwa takie jak nekromantyczne smoki, mogą uznać to miejsce za swoje przeklęte gniazdo! Odtąd sama natura wydaje się ulegać pladze zombie i wszelka nadzieja gaśnie. Przynajmniej do czasu naszego przybycia. Dopóki mamy coś do powiedzenia, nie zazna spokoju, kto przeklęty!

Zombicide: Nie zazna spokoju kto przeklęty, to rozszerzenie do gry Zombicide z serii fantasy. Zawiera nowe figurki i karty, które można dołączyć do gry podstawowej z serii Zombicide fantasy: Czarna Plaga lub Zielona Horda. Pudełko zawiera figurkę nowej bestii, Nekromantycznego Smoka, a także Widmowych Szwendaczy i roje roznoszących choroby Szczurów, z którymi muszą zmierzyć się Ocalali.

Wprowadzenie rozszerzenia do gry jest bardzo proste: o ile scenariusz misji nie mówi inaczej, należy wtasować karty z Zombicide: Nie zazna spokoju, kto przeklęty, do odpowiednich talii. 

 

Do gier zamówionych w przedsprzedaży dodajemy bonus: rozszerzenie Zombicide: Czarna Plaga – Bob i Montalban, wprowadzające dwóch nowych Ocalałych wraz z ich figurkami i kartami. Jest ono kompatybilne ze wszystkimi grami z serii Zombicide fantasy: podstawową wersją Zombicide: Zielona Horda oraz rozszerzeniem Zombicide: Nie zazna spokoju, kto przeklęty.

Rozszerzenie Zombicide: Nie zazna spokoju, kto przeklęty, nie wprowadza zasadniczych zmian w mechanice. Wprowadza jednak nowe elementy o działaniu opisanym poniżej,

Nekromantyczny Smok

Gdy inwazja zombie rozlała się po całym kraju, smoki zbudziły się ze snu, aby pozbyć się problemu na swój własny sposób: w bezpośredniej i otwartej walce. W końcu żadna armia nie może się równać z tak wspaniałym stworzeniem, z jego kłami i płomieniami, prawda? Błąd! Wiele smoków samotnie walczyło z hordami zombie bez żadnego planu i zostało ostatecznie pokonanych. Wskrzeszone z martwych jako nekromantyczne smoki, bestie te zachowały większość swego dawnego instynktu i siły woli.

Nekromantyczny Smok podlega następującym zasadom:

  • Zadawane Obrażenia: 2 (bez Rzutu na Pancerz)
  • Min. obrażenia, aby ranić: 2 Obrażenia
  • Zyskane doświadczenie: 1 punkt za każdą kartę Podatności 
  • Zasady specjalne: Nekromantyczny Smok jest odporny na wszystkie efekty gry (włączając w to Smoczy Ogień, Zaklęcia i Umiejętności) poza strzałami z Balisty i atakami przy użyciu broni wskazanej na odkrytej karcie Podatności
  • Nekromantyczny Smok to olbrzymia bestia krążąca nad planszą.Przeszkody nie ograniczają Pola Widzenia pomiędzy Nekromantycznym Smokiem a Ocalałymi (nawet jeśli są wewnątrz budynku).
  • Smok wyrzyguje zawartość swojego gnijącego żołądka do Strefy w Zasięgu 0-1 z największą liczbą Ocalałych (o ile jacyś są). Pole Widzenia nie jest wymagane, a rzyg może być wykonany po skosie. Jeśli Smok nie zaatakował, w fazie ruchu porusza się o 1 do strefy docelowej.
  • Nekromantyczny Smok jest usuwany z planszy za każdym razem, gdy zostanie trafiony strzałem z Balisty lub otrzyma co najmniej 2 Obrażenia od broni wskazanej na odkrytej karcie Podatności.

 

Machina oblężnicza: Balista

Dzięki baliście możliwe jest zabicie smoka. Porusza się ona i zadaje obrażenia zgodnie z następującymi zasadami:

Przemieszczanie Balisty

Koszt Akcji: 2. Ocalały wraz z Balistą przemieszczają się z jednej Strefy do sąsiedniej.Ta Akcja korzysta ze standardowych zasad Poruszania się, jednak Ocalały nie korzysta w niej z dodatkowych Umiejętności i efektów związanych z Akcją Poruszania. Gdy Balista zostanie umieszczona na Obszarze Wodnym, natychmiast zostaje zniszczona. Usuńcie jej figurkę z gry.

Strzelanie z Balisty

Koszt Akcji: 2. Ocalały ładuje i strzela z Balisty. Strzelanie z Balisty nie jest Atakiem i nie korzysta z efektów związanych z Walką (zapewnianych przez Ekwipunek lub Umiejętności). Strzelanie z Balisty nie powoduje Hałasu.

Balista strzela we wszystkie Strefy w wybranym kierunku, w linii prostej, począwszy od Strefy z Balistą. Pole Widzenianie jest wymagane, ale strzał nie przechodzi przez ściany ani przez zamknięte drzwi. Dla każdej Strefy docelowej wykonaj osobny rzut kośćmi. 

Balista korzysta z następujących charakterystyk walki: 

  • Zasięg: 1+
  • Kości: 3
  • Precyzja: 4+
  • Obrażenia: Specjalne. Wszystkie cele trafione przez Balistę zostają zabite, bez względu na ich typ i posiadane odporności. Precyzja zostaje zwiększona do 3+, jeśli dowolny Ocalały ma Strefę docelową w swoim Polu Widzenia. Należy stosować zasady Kolejności Wybierania Celów oraz Bratobójczego Ognia.

Widmowi Szwendacze

Pośród hord zombie natknęliśmy się na coś w rodzaju duchów. Właściwie, jest to jakiś nowy rodzaj zombie, nie stąpający, lecz unoszący się nad ziemią i emanujący potężną energią. Ostrza i strzały odbijają się od nich; i tylko dzięki czarom i smoczemu ogniowi przetrwaliśmy dzień dzisiejszy. Dochodzę do wniosku, że plaga ewoluuje. Być może po prostu dostosowuje się bądź mutuje. Nie jestem pewna pochodzenia tego przekleństwa. Czy zaraza odzwierciedla cechy gospodarza? Czy to nekromanci przeprowadzają coraz okrutniejsze eksperymenty, aby osiągnąć swe niezgłębione cele? Czy też sama plaga jest na tyle wrażliwa, że odnajduje słabości swoich ofiar? Tak wiele do odkrycia, tak mało czasu. A teraz muszę przekonać moich kompanów, aby podjęli tę nową misję.

Widmowi Szwendacze podlegają następującym zasadom:

  • Zadawane Obrażenia: 1
  • Min. obrażenia, aby zabić: 1
  • Zyskane doświadczenie: 1 punkt
  • Zasady specjalne: Widmowi Szwendacze są Szwendaczami. Nie otrzymują jednak dodatkowej Aktywacji z kart Dodatkowej Aktywacji zwykłych Szwendaczy.
  • Widmowi Szwendacze mogą zostać zabici jedynie strzałem z Balisty, Czarami, Artefaktami z Krypty (włączając w to Magiczny Ekwipunek z rozszerzenia Wulfsburg) i Smoczym Ogniem. 

Roje Szczurów

Wielu uważa szczury za szkodniki, które należy tępić przy każdej okazji. Niszczą nasze uprawy i osłabiają podwaliny naszych domów. Jednak z drugiej strony, losy szczura i człowieka zdają się być ze sobą powiązane. Oba gatunki są ukierunkowane na przeżycie. Obwinialiśmy szczury za ściągnięcie na nas tej czarnej plagi, ale wygląda na to, że zaraza dotknęła je w takim samym stopniu jak nas. Nie są na nią odporne i mogą być zamienione w zombie. Grasują wówczas w dużych grupach, które zwykliśmy nazywać Rojami Szczurów. Zombie Szczury są równie liczne co ich normalni bracia, ale ich zwykły strach przed człowiekiem zastąpił wściekły głód ludzkiego mięsa. Ponadto, z nieustalonych przyczyn, działają jak jedna, ogromna sfora. Gdy tylko zwęszą źródło świeżego jadła, wszystkie krążące w okolicy Roje Szczurów zbiegają się na wspólną ucztę. Im jest ich więcej, tym bardziej zajadłe stają się te stworzenia, a sam wiesz, jak zwinny i szybki potrafi być szczur!

Roje Szczurów podlegają następującym zasadom:

  • Zadawane Obrażenia: 1
  • Min. obrażenia, aby zabić: 1 
  • Zyskane doświadczenie: 1 punkt
  • Zasady specjalne: Roje Szczurów otrzymują Dodatkową Aktywację za każdym razem, gdy zostanie dobrana karta Roju Szczurów z talii Zombie.
  • Roje Szczurów poruszają się do 2 pól przy każdej Aktywacji, aby dotrzeć do Strefy docelowej. Wyznaczcie Strefę docelową przed ich poruszeniem. Poruszają się w jej kierunku i nie zmieniają go, gdy po drodze napotkają nowy cel. Roje Szczurów nadal mają tylko 1 Akcję na Aktywację, poruszając się lub atakując.
  • Gdy Roje Szczurów się poruszają, ignorują wszystkie przeszkody utrudniające lub uniemożliwiające ruch, z wyjątkiem zamkniętych drzwi i ścian.

 

Bonus: Zombicide: Czarna Plaga – Bob i Montalban

Do rozszerzenia Zombicide: Nie zazna spokoju, kto przeklęty zamówionego w przedsprzedaży przez nasz sklep, dodawaliśmy bonus: dodatek Zombicide: Bob i Montalban,  wprowadzający figurki i karty dwóch nowych Ocalałych. Został on wypuszczony na rynek przez oryginalnego wydawcę (CMON) jako dodatek do Zombicide: Czarna Plaga, ale może być łączony z podstawową wersją gry Zombicide: Zielona Horda oraz rozszerzeniem Zombicide: Nie zazna spokoju, kto przeklęty, a także Zombicide: Wolfsburg. Ten bonus został wyprzedany i jest obecnie niedostępny w naszym sklepie. 

W serii fantasy ukazały się do tej pory następujące gry

 Zombicide: Czarna Plaga

Zombicide: Zielona Horda 

rozszerzenie Zombicide: Wolfsburg

rozszerzenie Zombicide: Kompani i Wrogowie

rozszerzenie Zombicide: Nie zazna spokoju, kto przeklęty 

liczne dodatki (Hero boxes, zestawy abominacji)

O NAS

Portal Games jest działającym na polskim rynku od 1999 roku wydawca gier planszowych. Wśród nich znajdują się takie gry jak Robinson Crusoe, Osadnicy: Narodziny Imperium oraz Detektyw.

Administratorem danych osobowych jest Portal Games Sp. z . o. o. z siedziba w Knurowie (44- 190) ul. Sienkiewicza 13, nr KRS 0000617095, NIP 6312660554, REGON 363435596, e-mail: portal@portalgames.pl.

Szczegóły związane z przetwarzaniem danych osobowych znajdziesz tutaj Polityka prywatności.

Zobacz co u nas na tweeterze!

    Zapisz się do newslettera i bądź na bieżąco!

    Twoje imię (wymagane)

    Twój adres e-mail (wymagane)



    Chcę otrzymywać na podany przeze mnie adres e-mail newsletter od Portal Games Sp. z o.o. (informacje handlowe o nowościach, promocjach, produktach lub akcjach specjalnych w sklepie Portal Games) zgodnie z Polityką prywatności. Wiem, że w każdej chwili mogę zrezygnować z subskrypcji.

    Administratorem danych osobowych podanych w formularzu zapisu na newsletter jest Portal Games Sp. z o.o. (KRS 0000617095). Dane osobowe będą przetwarzane w celu wysyłki newslettera na zasadach opisanych w Polityce prywatności.