W linii 20 Strong uniwersalne komponenty uzupełnia zawsze specjalna talia: unikatowa „gra” z własnymi zasadami i niepowtarzalnym wyzwaniem. Dziś przyjrzymy się talii Złotej – tej ze Złotowłosą. Jak wygląda? Na czym polega rozgrywka? Jedziemy!
…ale najpierw mała aktualizacja. Powodzenie Akcji Druk polskiej edycji gry zależy od Twojego udziału! 11 marca mamy 142 zamówienia – gra będzie wydana, jeśli do 27.03 zbierze się ich 350. Szczegóły na: https://sklep.portalgames.pl/

Klimat
A gdyby tak przejść na mroczną stronę bajki o trzech misiach? Gubisz się w lesie, marząc tylko o miękkim łóżku do spania (ale nie za miękkim) i gorącej miseczce owsianki (ale nie za gorącej). Zgubienie się w lesie nie byłoby takie złe, gdybyś był sam, ale… nie jesteś. Gdzieś w tym lesie, szukają cię trzy drapieżniki wierzchołka (ale nie za bardzo na wierzchołku).
A gdyby tak przejść na mroczną stronę bajki o trzech misiach? Gubisz się w lesie, marząc tylko o miękkim łóżku do spania (ale nie za miękkim) i gorącej miseczce owsianki (ale nie za gorącej). Zgubienie się w lesie nie byłoby takie złe, gdybyś był sam, ale… nie jesteś. Gdzieś w tym lesie, szukają cię trzy drapieżniki wierzchołka (ale nie za bardzo na wierzchołku).
O co chodzi?
Aby nie pozwolić ci zbyt długo wałęsać się po lesie, dzień powoli zamienia się w noc, a nie chcesz przebywać w Zaklętym Borze w nocy! Wszystkie twoje karty lasu i karty mapy zaczynają się na swojej mniej groźnej, „dziennej” stronie. Jednak po każdej potyczce, twoja mapa i wszystkie karty lasu na stole odwracają się na stronę „nocną” przed ich odrzuceniem – co oznacza, że im dłużej błądzisz po lesie, próbując się wzmocnić, tym silniejszy staje się również sam las. Bądź bardzo ostrożny; nie chcesz marnować zbyt wiele czasu, zanim wywabisz niedźwiedzie i spróbujesz zakończyć tę przygodę!
Aby nie pozwolić ci zbyt długo wałęsać się po lesie, dzień powoli zamienia się w noc, a nie chcesz przebywać w Zaklętym Borze w nocy! Wszystkie twoje karty lasu i karty mapy zaczynają się na swojej mniej groźnej, „dziennej” stronie. Jednak po każdej potyczce, twoja mapa i wszystkie karty lasu na stole odwracają się na stronę „nocną” przed ich odrzuceniem – co oznacza, że im dłużej błądzisz po lesie, próbując się wzmocnić, tym silniejszy staje się również sam las. Bądź bardzo ostrożny; nie chcesz marnować zbyt wiele czasu, zanim wywabisz niedźwiedzie i spróbujesz zakończyć tę przygodę!
Trzy misie
W tej talii musisz spieszyć się, aby pokonać trzy niedźwiedzie, zanim one pokonają ciebie, w grze typu „push-your-luck”, która pozwala ci unikać swoich przeciwników w nieskończoność lub zmierzyć się z nimi, gdy tylko będziesz wystarczająco silny. Trzy niedźwiedzie zaczynają poza grą, ale możesz zwabić je do talii lasu w dowolnym momencie, odwiedzając kupca. Jednak każdy z przynosi ze sobą własne potężne zdolności, więc nie warto ryzykować tych starć zbyt wcześnie.
W tej talii musisz spieszyć się, aby pokonać trzy niedźwiedzie, zanim one pokonają ciebie, w grze typu „push-your-luck”, która pozwala ci unikać swoich przeciwników w nieskończoność lub zmierzyć się z nimi, gdy tylko będziesz wystarczająco silny. Trzy niedźwiedzie zaczynają poza grą, ale możesz zwabić je do talii lasu w dowolnym momencie, odwiedzając kupca. Jednak każdy z przynosi ze sobą własne potężne zdolności, więc nie warto ryzykować tych starć zbyt wcześnie.
Mapa
W trakcie rund wybierasz mapę (która wymaga określonych kierunków, aby ją ukończyć), a następnie budujesz żywy obraz, który pomoże ci ukończyć tę mapę, dobierając sługusów i baśnie z talii lasu. Masz dość dużą elastyczność w wyborze, kogo lub co dodasz do swojego obrazu, ale musisz uważać na nieprzyjemne efekty Zasadzki, które aktywują się, gdy karty są dobierane. Pamiętaj, że gdy twój obraz jest kompletny, zaczyna się starcie, więc nie dobieraj zbyt wielu sługusów i upewnij się, że masz tam jakieś pomocne baśnie… jeśli na jakieś uda ci się trafić.
W trakcie rund wybierasz mapę (która wymaga określonych kierunków, aby ją ukończyć), a następnie budujesz żywy obraz, który pomoże ci ukończyć tę mapę, dobierając sługusów i baśnie z talii lasu. Masz dość dużą elastyczność w wyborze, kogo lub co dodasz do swojego obrazu, ale musisz uważać na nieprzyjemne efekty Zasadzki, które aktywują się, gdy karty są dobierane. Pamiętaj, że gdy twój obraz jest kompletny, zaczyna się starcie, więc nie dobieraj zbyt wielu sługusów i upewnij się, że masz tam jakieś pomocne baśnie… jeśli na jakieś uda ci się trafić.
Zawartość
Złota Talia zawiera: 14 kart mapy, 10 kart przedmiotów, 38 kart przeciwników/baśni, 3 karty bohaterów, 3 karty bossów, 2 różnorodne karty i wszystko co zostało odblokowane w celach dodatkowych w kampanii na gamefoundzie.
Złota Talia zawiera: 14 kart mapy, 10 kart przedmiotów, 38 kart przeciwników/baśni, 3 karty bohaterów, 3 karty bossów, 2 różnorodne karty i wszystko co zostało odblokowane w celach dodatkowych w kampanii na gamefoundzie.