Premiera Zombicide: Nie zazna spokoju, kto przeklęty, już w czwartek, 3 grudnia. Czym jest najnowsze rozszerzenie do Zombicide z serii fantasy? Oto garść informacji o komponentach z tego dodatku. Ponadto tego samego dnia premiera dodruku Zombicide: Kompanii i Wrogowie (także z serii fantasy).

Gry trafiły już do naszego magazynu. Rozpoczęła się wyysyłka.
Zombicide: Nie zazna spokoju kto przeklęty, to rozszerzenie do gry Zombicide z serii fantasy. Zawiera nowe figurki i karty, które można dołączyć do gry podstawowej z serii Zombicide fantasy: Czarna Plaga lub Zielona Horda. Pudełko zawiera figurkę nowej bestii, Nekromantycznego Smoka, a także Widmowych Szwendaczy i roje roznoszących choroby Szczurów, z którymi muszą zmierzyć się Ocalali.
Wprowadzenie rozszerzenia do gry jest bardzo proste: o ile scenariusz misji nie mówi inaczej, należy wtasować karty z Zombicide: Nie zazna spokoju, kto przeklęty, do odpowiednich talii.
Rozszerzenie Zombicide: Nie zazna spokoju, kto przeklęty, nie wprowadza zasadniczych zmian w mechanice. Wprowadza jednak nowe elementy o działaniu opisanym poniżej,
Nekromantyczny Smok
Nekromantyczny Smok to nowy przeciwnik do pokonania w Zombicide z serii fantasy. Podlega następującym zasadom:
- Zadawane Obrażenia: 2 (bez Rzutu na Pancerz)
- Min. obrażenia, aby ranić: 2 Obrażenia
- Zyskane doświadczenie: 1 punkt za każdą kartę Podatności
Zasady specjalne:
- Nekromantyczny Smok jest odporny na wszystkie efekty gry (włączając w to Smoczy Ogień, Zaklęcia i Umiejętności) poza strzałami z Balisty i atakami przy użyciu broni wskazanej na odkrytej karcie Podatności
- Nekromantyczny Smok to olbrzymia bestia krążąca nad planszą.Przeszkody nie ograniczają Pola Widzenia pomiędzy Nekromantycznym Smokiem a Ocalałymi (nawet jeśli są wewnątrz budynku).
- Smok wyrzyguje zawartość swojego gnijącego żołądka do Strefy w Zasięgu 0-1 z największą liczbą Ocalałych (o ile jacyś są). Pole Widzenia nie jest wymagane, a rzyg może być wykonany po skosie. Jeśli Smok nie zaatakował, w fazie ruchu porusza się o 1 do strefy docelowej.
- Nekromantyczny Smok jest usuwany z planszy za każdym razem, gdy zostanie trafiony strzałem z Balisty lub otrzyma co najmniej 2 Obrażenia od broni wskazanej na odkrytej karcie Podatności.











Previous
Next
Jest także nowa machina oblężnicza: Balista. Dzięki baliście możliwe jest zabicie smoka. Przemieszczanie Balisty ma koszt Akcji 2. Strzelanie z Balisty (koszt Akcji 2) nie jest Atakiem i nie korzysta z efektów związanych z Walką (zapewnianych przez Ekwipunek lub Umiejętności). Strzelanie z Balisty nie powoduje Hałasu.
Balista strzela we wszystkie Strefy w wybranym kierunku, w linii prostej, począwszy od Strefy z Balistą. Pole Widzenianie jest wymagane, ale strzał nie przechodzi przez ściany ani przez zamknięte drzwi.
Balista korzysta z następujących charakterystyk walki:
- Zasięg: 1+
- Kości: 3
- Precyzja: 4+
- Obrażenia: Specjalne. Wszystkie cele trafione przez Balistę zostają zabite, bez względu na ich typ i posiadane odporności. Precyzja zostaje zwiększona do 3+, jeśli dowolny Ocalały ma Strefę docelową w swoim Polu Widzenia. Należy stosować zasady Kolejności Wybierania Celów oraz Bratobójczego Ognia.
Widmowi Szwendacze podlegają następującym zasadom:
- Zadawane Obrażenia: 1
- Min. obrażenia, aby zabić: 1
- Zyskane doświadczenie: 1 punkt
- Zasady specjalne: Widmowi Szwendacze są Szwendaczami. Nie otrzymują jednak dodatkowej Aktywacji z kart Dodatkowej Aktywacji zwykłych Szwendaczy.
- Widmowi Szwendacze mogą zostać zabici jedynie strzałem z Balisty, Czarami, Artefaktami z Krypty (włączając w to Magiczny Ekwipunek z rozszerzenia Wulfsburg) i Smoczym Ogniem.
Roje Szczurów
Roje Szczurów podlegają następującym zasadom:
- Zadawane Obrażenia: 1
- Min. obrażenia, aby zabić: 1
- Zyskane doświadczenie: 1 punkt
- Zasady specjalne: Roje Szczurów otrzymują Dodatkową Aktywację za każdym razem, gdy zostanie dobrana karta Roju Szczurów z talii Zombie.
- Roje Szczurów poruszają się do 2 pól przy każdej Aktywacji, aby dotrzeć do Strefy docelowej. Wyznaczcie Strefę docelową przed ich poruszeniem. Poruszają się w jej kierunku i nie zmieniają go, gdy po drodze napotkają nowy cel. Roje Szczurów nadal mają tylko 1 Akcję na Aktywację, poruszając się lub atakując.
- Gdy Roje Szczurów się poruszają, ignorują wszystkie przeszkody utrudniające lub uniemożliwiające ruch, z wyjątkiem zamkniętych drzwi i ścian.