Zombicide: Nie zazna spokoju, kto przeklęty. Czym jest najnowsze rozszerzenie serii fantasy? Premiera już 3 grudnia

Premiera Zombicide: Nie zazna spokoju, kto przeklęty, już w czwartek, 3 grudnia. Czym jest najnowsze rozszerzenie do Zombicide z serii fantasy? Oto garść informacji o komponentach z tego dodatku. Ponadto tego samego dnia premiera dodruku Zombicide: Kompanii i Wrogowie (także z serii fantasy).

Gry trafiły już do naszego magazynu. Rozpoczęła się wyysyłka.

Zombicide: Nie zazna spokoju kto przeklęty, to rozszerzenie do gry Zombicide z serii fantasy. Zawiera nowe figurki i karty, które można dołączyć do gry podstawowej z serii Zombicide fantasy: Czarna Plaga lub Zielona Horda. Pudełko zawiera figurkę nowej bestii, Nekromantycznego Smoka, a także Widmowych Szwendaczy i roje roznoszących choroby Szczurów, z którymi muszą zmierzyć się Ocalali.

Wprowadzenie rozszerzenia do gry jest bardzo proste: o ile scenariusz misji nie mówi inaczej, należy wtasować karty z Zombicide: Nie zazna spokoju, kto przeklęty, do odpowiednich talii. 

Rozszerzenie Zombicide: Nie zazna spokoju, kto przeklęty, nie wprowadza zasadniczych zmian w mechanice. Wprowadza jednak nowe elementy o działaniu opisanym poniżej,

Nekromantyczny Smok

Nekromantyczny Smok to nowy przeciwnik do pokonania w Zombicide z serii fantasy. Podlega następującym zasadom:

  • Zadawane Obrażenia: 2 (bez Rzutu na Pancerz)
  • Min. obrażenia, aby ranić: 2 Obrażenia
  • Zyskane doświadczenie: 1 punkt za każdą kartę Podatności 

Zasady specjalne: 

  • Nekromantyczny Smok jest odporny na wszystkie efekty gry (włączając w to Smoczy Ogień, Zaklęcia i Umiejętności) poza strzałami z Balisty i atakami przy użyciu broni wskazanej na odkrytej karcie Podatności
  • Nekromantyczny Smok to olbrzymia bestia krążąca nad planszą.Przeszkody nie ograniczają Pola Widzenia pomiędzy Nekromantycznym Smokiem a Ocalałymi (nawet jeśli są wewnątrz budynku).
  • Smok wyrzyguje zawartość swojego gnijącego żołądka do Strefy w Zasięgu 0-1 z największą liczbą Ocalałych (o ile jacyś są). Pole Widzenia nie jest wymagane, a rzyg może być wykonany po skosie. Jeśli Smok nie zaatakował, w fazie ruchu porusza się o 1 do strefy docelowej.
  • Nekromantyczny Smok jest usuwany z planszy za każdym razem, gdy zostanie trafiony strzałem z Balisty lub otrzyma co najmniej 2 Obrażenia od broni wskazanej na odkrytej karcie Podatności.
 

Jest także nowa machina oblężnicza: Balista. Dzięki baliście możliwe jest zabicie smoka. Przemieszczanie Balisty ma koszt Akcji 2. Strzelanie z Balisty (koszt Akcji 2) nie jest  Atakiem i nie korzysta z efektów związanych z Walką (zapewnianych przez Ekwipunek lub Umiejętności). Strzelanie z Balisty nie powoduje Hałasu.

Balista strzela we wszystkie Strefy w wybranym kierunku, w linii prostej, począwszy od Strefy z Balistą. Pole Widzenianie jest wymagane, ale strzał nie przechodzi przez ściany ani przez zamknięte drzwi. 

Balista korzysta z następujących charakterystyk walki: 

  • Zasięg: 1+
  • Kości: 3
  • Precyzja: 4+
  • Obrażenia: Specjalne. Wszystkie cele trafione przez Balistę zostają zabite, bez względu na ich typ i posiadane odporności. Precyzja zostaje zwiększona do 3+, jeśli dowolny Ocalały ma Strefę docelową w swoim Polu Widzenia. Należy stosować zasady Kolejności Wybierania Celów oraz Bratobójczego Ognia.
 
Widmowi Szwendacze

Widmowi Szwendacze podlegają następującym zasadom:

  • Zadawane Obrażenia: 1
  • Min. obrażenia, aby zabić: 1
  • Zyskane doświadczenie: 1 punkt
  • Zasady specjalne: Widmowi Szwendacze są Szwendaczami. Nie otrzymują jednak dodatkowej Aktywacji z kart Dodatkowej Aktywacji zwykłych Szwendaczy.
  • Widmowi Szwendacze mogą zostać zabici jedynie strzałem z Balisty, Czarami, Artefaktami z Krypty (włączając w to Magiczny Ekwipunek z rozszerzenia Wulfsburg) i Smoczym Ogniem.

Roje Szczurów

Roje Szczurów podlegają następującym zasadom:

  • Zadawane Obrażenia: 1
  • Min. obrażenia, aby zabić: 1 
  • Zyskane doświadczenie: 1 punkt
  • Zasady specjalne: Roje Szczurów otrzymują Dodatkową Aktywację za każdym razem, gdy zostanie dobrana karta Roju Szczurów z talii Zombie.
  • Roje Szczurów poruszają się do 2 pól przy każdej Aktywacji, aby dotrzeć do Strefy docelowej. Wyznaczcie Strefę docelową przed ich poruszeniem. Poruszają się w jej kierunku i nie zmieniają go, gdy po drodze napotkają nowy cel. Roje Szczurów nadal mają tylko 1 Akcję na Aktywację, poruszając się lub atakując.
  • Gdy Roje Szczurów się poruszają, ignorują wszystkie przeszkody utrudniające lub uniemożliwiające ruch, z wyjątkiem zamkniętych drzwi i ścian.
 

Zombicide: Nie zazna spokoju, kto przeklęty

  • Dodatek do bestsellerowej gry Zombicide z serii fantasy
  • Nowe zagrożenia: zombie duchy, nekromantyczny smok i szczury
  • Unikatowe umiejętności każdej z postaci

Zombicide: Kompani i Wrogowie

  • Dodruk gry z serii Zombicide z serii fantasy, dodatku Zombicide: Kompani i Wrogowie 
  • Strategiczny dungeon crawler na planszy z mnóstwem szczegółowo wykonanych figurek, w którym Ocalali stawiają czoła zombie 

No comments yet.

Leave Your Reply

O nas

Portal Games jest działającym na polskim rynku od 1999 roku wydawcą gier planszowych. Wśród naszych najsłynniejszych tytułów znajdują się gry Robinson Crusoe, Osadnicy: Narodziny Imperium oraz Detektyw.

Nasz Twitter

W Leśnogrodzie sypnęło śniegiem😋 #Root https://t.co/t7MtPcIrJa
💓 GRAMY CHARYTATYWNIE💓 Aukcja kończy się w poniedziałek o godz. 10.00 🙂 Więcej szczegółów 👇 https://t.co/iEUVKzM1Qk https://t.co/d6OfU1CirC
Najnowsze Planszówki TV, kto przeoczył na żywo prognozę pogody, może nadrobić zaległości... 😂… https://t.co/JAdTB4Hhqg

Newsletter