Witchcraft

[image page_id=”2408″ column=”6″ link=”http://portalgames.pl/portalgames/wp-content/uploads/2013/04/witchcraft.jpg” lightboxlink=”http://portalgames.pl/portalgames/wp-content/uploads/2013/04/witchcraft.jpg” title=””]

[text_area page_id=”2408″ column=”6″ margintop=”0″ marginbottom=”0″]

Ruiny starożytnej kaplicy stają się areną dramatycznego starcia pomiedzy magami dwóch wrogich sobie gildii czarodziejów. Powoli zapada zmrok, gdy kolejni z nich przekraczają próg antycznej budowli i ustawiają się w głównej nawie, uważnie patrząc na swych przeciwników. Za kilka chwil rozpocznie się bezlitosna bitwa, w której zwycięzca może być tylko jeden…

Witchcraft to gra taktyczna przeznaczona dla dwóch graczy. Wykorzystując znaną z Neuroshimy HEX mechanikę kierowania żetonów w określonym kierunku (ang. unit facing mechanic) Michał Oracz oferuje graczom zupełnie inną, nowatorską rozgrywkę.

Przebieg gry

Przebieg gry w Witchcrafcie znacząco różni się od tego, jaki gracze znają z Neuroshimy HEX. Przede wszystkim rozgrywka podzielona jest na dwie fazy, fazę rozstawienia oraz fazę starcia. W pierwszej z nich gracze wprowadzają na planszę swoich magów. Wystawiają ich na planszy na przemian, wpierw jeden gracz wystawia czarodzieja, po nim drugi gracz, następnie znowu pierwszy z graczy. W ten sposób obaj przygotowują się do bitwy, próbują przewidzieć plan przeciwnika, przeciwdziałać mu i zarazem ustawić swoich magów zgodnie z własnym pomysłem i taktyką. Ten fragmenty gry trwa około dziesięciu minut i jest emocjonującym wprowadzeniem do drugiej fazy – starcia.

W fazie starcia gracze naprzemian wybierają jeden ze swoich żetonów i korzystają z jego mocy. Nie ma tu inicjatywy determinującej kolejność działań, nie ma żetonów bitwy, które decydują o walce – tu, w Witchcrafcie gracze mają pełną kontrolę nad polem bitwy i sytuacją w kaplicy – każdy z nich może wybrać dowolnego ze swoich aktywnych magów i użyć jego mocy. Starcie  będzie toczyło się tak długo, jak długo gracze będą mieli aktywnych magów. Jeśli w swojej turze gracz nie posiada żadnego maga zdolnego do rzucenia zaklęcia, przegrywa grę.

Tajemnica Witchcrafta

W Witchcrafcie napotkacie unikalne, niespotykane w żadnej innej grze taktycznej rozwiązanie.  Trafiony magicznym zaklęciem czarodziej nie jest zabity, nie jest ściągany z planszy jak ma to miejsce w każdej grze wojennej, gdzie toczy się walka. W tym momencie objawia się magia i tajemnica Witchcraft – trafiony mag zostaje zdjęty z planszy, obraca się go na drugą stronę (rewers) i ponownie umieszcza na planszy – tym razem służy nam. Został opętany magiczną mocą i zmienił swoją przynależność. Od tej chwili jego dotychczasowi przyjaciele stają się jego najzajadlejszymi wrogami…

W Witchcrafcie nie tylko musisz myśleć, który z przeciwników stanowi zagrożenie i którego z nich powinieneś wyeliminować. Tu także cały czas musisz myśleć, który z przeciwników przydałby się w twojej armii, którego z wrogów chcesz przekabacić na swoją stronę…

Witchcraft to przeciąganie liny. To nieustanna walka o przewagę na planszy. To pozbawianie przeciwnika jego sił i dołączanie do swojej gildii nowych magów…

[horizontal_tab page_id=”2408″ column=”12″][horizontal_tab_content page_id=”2408″ title=”Pliki”]

[/horizontal_tab_content][horizontal_tab_content page_id=”2408″ title=”Recenzje”]

[/horizontal_tab_content][horizontal_tab_content page_id=”2408″ title=”Wyróżnienia “]

2008
Gra roku “Lux in Tenebris”, zwycięzca

[/horizontal_tab_content][horizontal_tab_content page_id=”2410″ title=”Informacje o produkcie “]

Autor: Michał Oracz, Ignacy Trzewiczek
Ilustracje: Sławomir Maniak
Wiek: od 8 lat
Liczba graczy: 2 osoby
Czas gry: 30-60 minut
Zawartość pudełka:

  • plansza
  • dwie armie magów
  • żeton ołtarzy
  • żeton mocy
  • znaczniki tarcz
  • znaczniki zmęczenia
  • instrukcja

 

Strona gry w serwisie Boardgamegeek: Witchcraft

[/horizontal_tab_content][/horizontal_tab]

No comments yet.

Leave Your Reply

O NAS

Portal Games jest działającym na polskim rynku od 1999 roku wydawca gier planszowych. Wśród nich znajdują się takie gry jak Robinson Crusoe, Osadnicy: Narodziny Imperium oraz Detektyw.

Administratorem danych osobowych jest Portal Games Sp. z . o. o. z siedziba w Knurowie (44- 190) ul. Sienkiewicza 13, nr KRS 0000617095, NIP 6312660554, REGON 363435596, e-mail: portal@portalgames.pl.

Szczegóły związane z przetwarzaniem danych osobowych znajdziesz tutaj Polityka prywatności.

Zobacz co u nas na tweeterze!

    Zapisz się do newslettera i bądź na bieżąco!

    Twoje imię (wymagane)

    Twój adres e-mail (wymagane)



    Chcę otrzymywać na podany przeze mnie adres e-mail newsletter od Portal Games Sp. z o.o. (informacje handlowe o nowościach, promocjach, produktach lub akcjach specjalnych w sklepie Portal Games) zgodnie z Polityką prywatności. Wiem, że w każdej chwili mogę zrezygnować z subskrypcji.

    Administratorem danych osobowych podanych w formularzu zapisu na newsletter jest Portal Games Sp. z o.o. (KRS 0000617095). Dane osobowe będą przetwarzane w celu wysyłki newslettera na zasadach opisanych w Polityce prywatności.