Dlaczego się zdecydowaliśmy?
Wielkie pudło pełne niesamowitych figurek. Wielkie pudło pełne wyjątkowych kości, dużych plansz miasta, masy scenariuszy i kart. Wielkie pudło za blisko 400 złotych. Najdroższa gra w historii Portal Games.
Od tygodni pokazujemy nieprawdopodobne figurki jakie znajdziecie w grze. Od tygodni pokazujemy obłędną, zapierającą dech w piersiach szatę graficzną. Od tygodni opowiadamy o tym, jak Eric Lang przypadkowo zobaczył te grafiki, spytał szefa CMON z jakiej gry pochodzą, a kiedy usłyszał, że z żadnej, odparł, że to nieprawda, bo pochodzą z tej gry, którą właśnie postanowił wymyślić. Tak, ten Eric Lang, autor takich hitów jak Blood Rage czy Chaos w Starym Świecie.
No dobrze, ale może czas opowiedzieć o samej grze. Nie o figurkach. Nie o grafikach. Nie o Ericu Langu. Opowiedzieć o grze. O tym, dlaczego The Others może porwać cię za serce.
The Others to gra, w której jeden z graczy wciela się w rolę Grzechu, którego celem jest sprowadzenie zagłady na ziemię i rodzaj ludzki, a pozostali gracze wcielają się w role obrońców ludzkości, dzielnych bohaterów służących w organizacji F.A.I.T.H. A ponieważ Eric Lang lubi dolać oliwy do ognia, naprzeciw Grzechów postawił bandę badass bohaterów, mamy tu wilkołaka, panią lekkich obyczajów, czy zawodowego mordercę. To mocna drużyna gotowa kopać tyłki wszelkiej maści demonom, jak przystało na klasyczną grę z gatunku ameritrash.
Czym Lang zaskakuje, to organizacja tury. Inaczej niż we wszystkich grach tego typu, tu mamy do czynienia z niecodzienna formą rozgrywania fazy gracza Grzechu. Tu każdy z dobrych graczy ma swoją turę, ale zły gracz swojej tury nie ma! Zły gracz może im w dowolnym momencie przerwać, przeszkodzić i rzucić kłody pod nogi. On nie ma swojej tury, on czeka w cieniu, ukryty, przyczajony i gdy tylko dostrzega okazję do wyrządzenia największych szkód wtarabania się na scenę w towarzystwie demonicznych sług i robi demolkę. Dzięki temu nie mamy w grze downtime, gdy dobrzy grają, a zły się nudzi i na odwrót, gdy zły gra, a dobrzy się nudzą. Nie, tu grają wszyscy razem, wszyscy skupieni, wszyscy patrzący uważnie, czy czasem Grzech nie sięga właśnie po swoje karty, by przerwać nagle akcję i wrzucić do kotła kilka nowych demonów…
The Others to gra, w której Grzech, przeciwnik drużyny z całej siły stara się im pomóc. Tak, dobrze przeczytaliście! On stara się im pomóc!
No, może nie do końca tak jest ale… Eric Lang wprowadził do gry mechanizm korupcji. Bohaterowie graczy w trakcie rozgrywki mogą poddać się siłom ciemności i uzyskać dostęp do mrocznych mocy. Zdobyć specjalne zdolności, zwiększyć swoje współczynniki, osiągnąć to, co zazwyczaj w dobrych filmach i książkach oferuje ciemna strona mocy… To gracz Grzechu właśnie oferuje graczom te moce, to on szepcze im podczas rozgrywki do ucha… „Hej, możesz przerzucić tę kość, jak dla mnie spoko. A może chciałbyś dodatkową kostkę do ataku? To da się załatwić…”
W rękach odpowiedniego gracza, Grzech zamienia się w adwokata diabła, zamienia się w mrocznego kusiciela, który rozdaje graczom dodatkowe moce i zdolności i udaje, że jest gotów im pomóc… By w końcu, gdy skuszą się o jeden raz za dużo, dorwać ich i zepchnąć do piekieł! Dla samych reguł korupcji warto poznać The Others. To prawdziwa designerska perełka!
The Others to chyba najbardziej klasyczny przykład gry z gatunku ameritrash wydany dotychczas w Polsce. Mamy tu wszystko to, co taka gra powinna mieć, mamy wyśmienite komponenty i ilustracje. Mamy wykopany w księżyc temat o siedmiu grzechach oraz demonach sprowadzających zagładę na ludzkość i o dzielnych bohaterach rozwalających demony śrutówką i piłą mechaniczną. Mamy tu walkę w każdej turze i dużo rzucania kośćmi. Mamy tu moce specjalne, zdolności, zbieranie przedmiotów na planszy i rzucanie granatami w piekielne demony. The Others to jeden wielki epicki wygrzew, który fundujecie sobie w ciągu 90 do 120 minut, wygrzew, w którym hordy paskudztw porywają mieszkańców, demolują domy, a dzielni bohaterowie walą do wszystkiego co się rusza z broni maszynowej. Nie ma na rynku gry bardziej amerykańskiej, bardziej ameritrashowej, bardziej kompaktowej – pełnia rozwałki w czasie mniej niż 2 godziny! Uczta dla graczy!
A jak już jesteśmy przy rozwałce, zaskakującym i zarazem obłędnym elementem The Others jest fakt, że bohaterowie graczy giną! Grzech morduje ich bez litości i tu nie ma żartów, tu jest po prostu walka na całego, a gracz, po tym jak zginie jego postać bierze z zespołu F.A.I.T.H kolejnego bohatera i ponownie skacze w ogień walki. Grzech wygra jeśli pokona szereg postaci, tak więc morduje naprawo i lewo, krew i posoka leją się tu gęstymi strumieniami, a bohaterowie jeden po drugim kładą się na ołtarzu (sic!) poświęcenia ratując świat przed zagładą.
Ameritrash pełną gębą.
The Others to absolutnie niezwykła gra, to nawalanka pełna obłędnych figurek, masy kostek, walki, specjalnych mocy, kilkunastu scenariuszy, olbrzymiej regrywalności, to kompaktowa, nowoczesna gra z gatunku ameritrash, to Eric Lang pokazujący co potrafi upichcić, gdy pozwoli mu się na zabawę na całego. To reguły korupcji, to aktywny, reagujący na wydarzenia gracz dowodzący Grzechem, to festiwal rzucania kośćmi na trafienie z dubeltówki prosto w czoło wielkiego jak ciężarówka demona.
I właśnie dlatego postanowiliśmy tę grę wydać. Lubimy strzelać do demonów wielkości tira.