Stary król żądał nieśmiertelności, ale mu jej nie dano. Kiedy więc konał w agonii, rzucił klątwę na swe własne ziemie. Dolina Życia ulega Zepsuciu, a dobre duchy giną jeden po drugim. Jesteś druidem Gai, Twoją siłą jest natura, a Twoim celem – walka z mrokiem. Uważaj jednak, byś sam nie stał się jego częścią.Mysthic Vale debiutuje w Polsce! Niemająca sobie podobnych gra Johna D. Claira, oparta na mechanice deck buildingu, gdzie sami będziemy tworzyć własne karty! Ale to nie wszystko. Portal Games, jako jedyny wydawca na świecie wypuszcza podstawową wersję gry z aż trzema dodatkami w jednym pudełku!
Tego jeszcze nie było! John D. Clair stworzył grę, jakiej jeszcze nie było! Mystic Vale teoretycznie możemy zaliczyć do gatunku deck building, jednak gracze nie będą budować talii dokładając do niej nowe karty, ale ulepszając już posiadane. Posłużą ku temu specjalne Rozwinięcia, zadrukowane na przezroczystych, utwardzonych foliach, które będziemy wkładać do koszulek razem z normalnymi kartami.
W Mystic Vale gracze wcielą się w druidów, próbujących na nowo przywrócić wymarłej krainie dawny blask. Niegdyś żyzne pola Gai zostały obłożone klątwą przez nikczemnego króla. Jako druidzi będziecie walczyć ze złem czerpiąc energię ze świata natury. Uważajcie jednak, by nie nadużyć swojej mocy, ponieważ obróci się ona przeciwko Wam.
Do Mysthic Vale zasiądzie od dwóch do czterech graczy. Rozgrywka jest szybka i dynamiczna, a zasady proste. Razem z podstawką Portal Games wypuszcza aż trzy dodatki i to w jednym pudełku! Dolinę Magii, Dolinę Dziczy oraz Burzę Many. Niepowtarzalne w skali globu wydanie to ponad trzysta pięknie wykonanych kart – tych standardowych oraz nadrukowanych na folii, a do tego kilkadziesiąt żetonów. No i jeszcze promocyjna cena. Czego chcieć więcej?W Mysthic Vale korzystasz z mechaniki push your luck – dobierasz karty ze swojej indywidualnej talii i kładziesz przed sobą. Starasz się uzbierać jak najwięcej punktów Many, którą będziesz wydawać na Rozwinięcia. Ale uważaj! Na kartach są też symbole Zepsucia. Kiedy natkniesz się na trzeci, dobrze się zastanów, zanim pociągniesz kolejną kartę.
Czwarty symbol Zepsucia sprawia, że kończysz turę z niczym. Jeśli jednak nie ulegniesz spaczeniu, możesz wydać pozyskaną Manę na trzy rodzaje Rozwinięć. Zostały ona zadrukowane na przeźroczystych foliach, które będziesz wkładać do koszulek z posiadanymi już kartami. Twoja talia będzie coraz silniejsza i coraz bogatsza w Manę.Talia będzie się przewijać, a Ty będziesz ją coraz bardziej rozbudowywał. Włóż do jednej karty kilka rozwinięć, a stworzysz niepowtarzalne combo. Na niektórych kartach widnieją symbole Punktów Zwycięstwa, które będziesz zdobywał po każdej nieprzeszarżowanej turze. Kiedy pula żetonów PZ na środku stołu się wyczerpie, gra dobiegnie końca.
https://www.youtube.com/embed/SaGYCkX_D9A?controls=1&rel=0&playsinline=0&modestbranding=0&autoplay=0&enablejsapi=1&origin=https%3A%2F%2Fportalgames.pl&widgetid=3https://www.youtube.com/embed/APDByHrtAoA?controls=1&rel=0&playsinline=0&modestbranding=0&autoplay=0&enablejsapi=1&origin=https%3A%2F%2Fportalgames.pl&widgetid=5„Chciałem wejść z czymś kompletnie nowym, z czymś, co nigdy wcześniej się nie pojawiło. Zastanawiałem się nad wszystkimi komponentami: karty, kości, żetony… I nagle mnie oświeciło – koszulki. A co gdyby zrobić z koszulek na karty niezbędny element gry? I tak właśnie się stało, wszystko zaczęło się od koszulek”. John D. Clair
„Ludziom, którzy robili te ilustracje, należy się wielki szacun, bo to jest rzeczywiście coś niesamowitego. Kolorowe, pełne życia, czasami niepokojące… To są rzeczy, które mógłbym sobie wydrukować i powiesić na ścianie. Kapitalna sprawa. Do tego jeszcze te większe karty, Karty Dolin, które też są prześliczne. Naprawdę, wykonanie tej gry, to coś niesamowitego”. Tomasz Dobosz