Rozwijaj swoją cywilizację od starożytności poprzez średniowiecze, aż do rewolucji przemysłowej i czasów współczesnych. Podbijaj prowincje w nowym trybie kampanii, spełniaj Militarne, Ekonomiczne oraz Naukowe cele, aby popchnąć swoje Imperium do rozwoju w każdej z tych trzech ścieżek. Wraz z rozwojem otrzymasz dostęp do nowych wynalazków i prowincji zapewniających bonusy na kolejne rozgrywki i możliwość przeprowadzenia swojego Imperium do nowej Ery.

Poprzez Historię to dodatek do Osadników Narodzin Imperium, który wprowadza nowy tryb gry: kampanię w Otwartym Świecie, w której gracze dążą do jak najszybszego przeprowadzenia swojego Imperium przez trzy kolejne Ery, od Starożytności do Czasów Współczesnych.

Gra w Świecie Otwartym oznacza, że nie musisz zawsze grać z tą samą grupą graczy, a wasze Imperia mogą znajdować się w innych Erach podczas rozgrywki. Podkreślmy jeszcze raz: możesz mieć za sobą 10 rozgrywek i wspaniałe Imperium z wieloma Prowincjami, a twoi przeciwnicy mogą być ledwo po 2 rozegranych partiach i być jeszcze w Erze Starożytnej z dość skromnym zasobem kart. To nie szkodzi!

Nadal możecie grać razem, a gra doskonale się skaluje, bo bardziej rozbudowane Imperium to też większe koszta jego utrzymania. Ogromna władza to też wielka odpowiedzialność, a zobowiązania mogą pociągnąć cię na dno jak kotwica. Mieć więcej, to nie zawsze znaczy wygrać – trzeba jeszcze mądrze tym zarządzać. Tym Poprzez Historię różni się od standardowych gier typu Legacy – by zagrać kampanię nie zawsze musisz zbierać się w tym samym gronie. Gra w otwartym świecie jest taka jak historia: nowe imperia powstawały i wzmacniały się poprzez wieki, podczas gdy inne już prężnie działały.

RotE_components_PL

Kampania zawiera nowe karty reprezentujące nowo zasiedlone Prowincje, opracowane Wynalazki oraz Cele zapewniające postęp. Imperia graczy rozwijają się militarnie, ekonomicznie i kulturowo. Gracze przesuwają się po torach Postępu na swoich Arkuszach. Osiągnięcie odpowiedniego poziomu Postępu odblokowuje bonusy, a Punkty Zwycięstwa, określają liczbę punktów Wiedzy, za które gracze kupują karty Wynalazków po każdej grze jeśli nie mogą tego zrobić, przegrywają. Wynalazki reprezentują postęp na różnych polach rozwoju Imperium i zapewniają dodatkowe Cechy.

W Poprzez Historię gracze wypełniają Cele opisane na specjalnych kartach. Rodzaj wypełnianego Celu ma znaczenie – pozwalają graczom na awans na odpowiednich torach Postępu. Jeszcze większe znaczenie ma to, by zostać pierwszym graczem, który osiągnie dany Cel. Wtedy twoje Imperium zdobywa kartę Celu z wizerunkiem znanej osobistości: przywódcy, naukowca, czy też filozofa, co symbolizuje, że zawitał on w twoim Imperium, a ty możesz czerpać z tego dodatkowe korzyści.

Kampania zawiera nowe karty reprezentujące nowo zasiedlone Prowincje, opracowane Wynalazki oraz Cele zapewniające postęp. Imperia graczy rozwijają się militarnie, ekonomicznie i kulturowo. Gracze przesuwają się po torach Postępu na swoich Arkuszach. Osiągnięcie odpowiedniego poziomu Postępu odblokowuje bonusy, a Punkty Zwycięstwa, określają liczbę punktów Wiedzy, za które gracze kupują karty Wynalazków po każdej grze – jeśli nie mogą tego zrobić, przegrywają. Wynalazki reprezentują postęp na różnych polach rozwoju Imperium i zapewniają dodatkowe Cechy.

W Poprzez Historię gracze wypełniają Cele opisane na specjalnych kartach. Rodzaj wypełnianego Celu ma znaczenie – pozwalają graczom na awans na odpowiednich torach Postępu. Jeszcze większe znaczenie ma to, by zostać pierwszym graczem, który osiągnie dany Cel. Wtedy twoje Imperium zdobywa kartę Celu z wizerunkiem znanej osobistości: przywódcy, naukowca, czy też filozofa, co symbolizuje, że zawitał on w twoim Imperium, a ty możesz czerpać z tego dodatkowe korzyści.

Świat jest naprawdę ogromny, a nowy dodatek do Osadników Narodzin Imperium tylko to udowadnia. Z różnorodnymi Celami i mnogością kart, których dobór w każdej rozgrywce jest zupełnie inny, otrzymujecie niebywale regrywalną i kompetetywną odsłonę Osadników, którą fani serii po prostu muszą mieć na swojej półce.

O awansie do kolejnej Ery decyduje dotarcie do końcowego pola dowolnego toru Postępu. Osiągnięcie Ery Współczesnej oznacza zakończenie kampanii. Jednak uważaj! Jeśli twój postęp zmniejsza się przez 3 gry z rzędu, twoje Imperium upada i przegrywasz!

Zamiast standardowych 5 rund, każda gra Kampanii składa się z 4 rund. Kampania składa się z kolei z kilku gier, aż do momentu, w którym któryś z graczy zakończy Erę Rewolucji Przemysłowej docierając na koniec któregoś z torów Postępu i tym samym osiągnie Czasy Współczesne.

Kafle Organizacji Międzyimperialnych zapewniają dodatkowy sposób na rozwój na torach Postępu – jednak musicie się pospieszyć, każda Organizacja pomoże tylko pierwszemu graczowi gotowemu zapłacić za Postęp.