Monolith Arena Strategia i Taktyka: Władcy Otchłani

Mrok, ognie piekielne i nocne stwory, w skrócie — Demony. Frakcja wypełniona grozą oraz koszmarami, która przerazi przeciwników do szpiku kości. Władcy Otchłani posiadają czempionów o zastraszających nazwach, ale to, co jest w nich naprawdę straszne, to ich umiejętności teleportacji po całej mapie, oraz zatruwanie przeciwników. Ich celem jest wprowadzenie chaosu na pole bitwy i dezorientacja przeciwników, ale nie oznacza to, że ich gra jest chaotyczna. Wręcz przeciwnie, trzeba kontrolować i planować strategię od samego początku, tak aby władcy podziemi byli zadowoleni z naszych rezultatów. Musimy kontrolować własny chaos.

Jadowity dotyk

Po pierwsze, musisz upewnić się, że wykorzystasz w pełni swoją najważniejszą cechę — Jad. Należy umieścić sztandar w taki sposób, aby możliwe było dosięgnięcie sztandaru przeciwnika jednostkami połączonymi z naszym sztandarem. Nie ma problemu, jeżeli nasz sztandar będzie się stykać ze sztandarem przeciwnika. Naszym celem jest zatrucie sztandaru przeciwnika, najszybciej jak to tylko jest możliwe. Najlepiej by było umieścić kilka znaczników zatrucia na jego sztandarze, w ten sposób, przeciwnik będzie musiał się mocno zastanowić przed zagrywaniem rozkazów bitwy do końca rozgrywki.

Szybka reakcja

Oczywiście, nasz przeciwnik za wszelką cenę będzie blokować nas przed zatruwaniem, będą odpychać nas, kiedy to tylko jest możliwe. Posiadamy tylko dwa rozkazy ruchu, ale mamy coś lepszego — teleportację. Przeskakiwanie z jednej strony pola bitwy, na drugą stronę brzmi niesamowicie i też takie jest. Dlatego musimy dbać o nasze Runy teleportacji, umieszczając je z dala od przeciwnika i dbać o to, żeby podłączona do tej runy był zawsze jeden z naszych żetonów. Pozwoli to szybko reagować, na rozkazy i zagrywki przeciwnika, gdy ten zdecyduje się odepchnąć jakąś jednostkę w celu uniknięcia zatrucia, dzięki teleportacji możemy szybko zmienić sytuacje na planszy, próbując zatruć kolejną jednostką.

Czempioni z piekła rodem

Poza tymi cechami, Władcy Otchłani posiadają garść przerażających czempionów do dyspozycji, które ciekawie współgrają z wyżej przedstawionymi mechanikami. Groza może zasieciować przeciwników i zadać 2 rany, wykorzystaj ją, aby zablokować umiejętność przeciwnika sztandaru i zadać dodatkowe obrażenia, lub do obrony swoich jednostek, które mają go zatruć. Kolce mają cechę zatrucia, więc powinniśmy je umieszczać po przeciwnej stronie pola bitwy, z daleka od naszego sztandaru, w ten sposób zmusimy przeciwnika do rozbicia swojej defensywy. Ptaszniki dobrze sprawdzają się w centralnej części pola bitwy, atakują w kilku kierunkach i mają wysoką inicjatywę, są idealną dywersją.

Rzuć broń!

Jakby tego było mało, Władczy posiadają jeszcze jedną ciekawą cechę — Rozbrojenie. Rozbrojone jednostki nie mogą atakować. Runa rozbrojenia najlepiej sprawdza się w jednym z narożników pola bitwy, w ten sposób chroni ją plansza i może rozbroić do dwóch jednostek, co pozostawia tylko jedną stronę żetonu podatną na kontratak.

Tak jak widzicie, chaos może się dobrze sprawdzić, jeżeli nad nim zapanujemy. Dajcie znać, jak wy bazujecie waszą taktykę pod Władców Otchłani.

Matt Dembek

Share this

Zostaw komentarz