Mądrego to aż przyjemnie posłuchać… Recenzenci o “Mędrcach”

Premiera Mędrców znad Południowego Tygrysu już w czwartek. Na co zwracają uwagę ci, którzy już ograli ten tytuł?

Jak tam z ciężkością?
Mędrcy znad południowego Tygrysu to tak naprawdę bardzo wymagający euras, który konkretnie przetrzepie Wam zwoje mózgowe (nieco ponad 4 w skali BGG nie jest przesadzone) i spowoduje niemały mętlik w oczach. Mechanika mieszania kolorów kości nie jest intuicyjna i wymaga od nas kilku ładnych partii, aby przyzwyczaić się do tego jak działa ale… po dobrym zapoznaniu się z grą wynagradza gamepayowo swoją przejrzystością i elegancją. Dla mnie osobiście jest to typowy przykład bardzo regrywalnego tytułu z serii easy to learn, hard to master. (Grojciec i syn)

To cięższe doświadczenie, więc jeśli tego właśnie szukasz, będziesz się świetnie bawić. Sprytny system kości i ciekawy motyw sprawiają, że jest to mocna pozycja w serii. Gra momentami rozpuszcza mózg i mam kilka zastrzeżeń, ale jest to gra, o której ciągle myślę ze względu na jej głęboko satysfakcjonującą rozgrywkę. (rkm92)

Mędrcy a Wędrowcy
Jeżeli chcecie porównań do poprzedniej części czyli Wędrowców, to w tej recenzji ich nie znajdziecie. No może poza grafikami i takimi samymi monetami, ale są to zupełnie inne gry, co jest absolutnie na plus i należy je rozpatrywać osobno. (Grojciec i syn)

Odpoczynek. Widzieliśmy debiut tej mechaniki w Wędrowcach. Dawał bonusy w oparciu o zbudowany silnik i pozwalał odświeżyć pulę kości, a także był swego rodzaju licznikiem czasu gry. I choć pełni on tę samą funkcję w Mędrcach, to jest znacznie bardziej rozwiniętym i zaangażowany systemem. (Shane Ryan, Boardgame Reviews).

Niby Garphill Games, a interakcja
Sprytna rzecz™ numer dwa ma postać kart tłumaczy. Karty te będą kupowane przez graczy w trakcie gry i umieszczane w bibliotece, aby wszyscy mogli z nich korzystać. Gdy zdobędą wystarczającą ilość złota, zostaną zwrócone graczowi rekrutującemu, schowane pod jego planszą gracza i przyznające specjalną zdolność. Ta kluczowa akcja gry wprowadza genialną pośrednią interakcję między graczami. (Rory Somers, Polyhedroncollider.com)

Coś co wyróżnia tę grę na tle pozostałych gier Shema to dość zaskakująca interakcja, której jest całkiem sporo. Tu nie da się układać “swojego pasjansa” i trzeba mocno patrzeć na ręce przeciwników. (Grojciec i syn)

Taaakie solo!
Całkiem bez zastrzeżeń polecam ją każdemu graczowi solowemu szukającemu solidnej gry, w której mógłby zatopić zęby. Nie wypróbowałem jeszcze rozgrywki wieloosobowej, ale spodziewam się, że będzie ona również gwiezdna ze względu na poziom interaktywności w tej grze.
Jest to poważny pretendent do mojej Gry Roku i potencjalnie zajmie miejsce mojej ulubionej gry Garphill Games. (Shane Ryan, Boardgame Reviews)

Mechaniczne smaczki
Scholars of the South Tigris to fantastyczna, wymagająca i interesująca gra.(…) Każda tura wydaje się być niemal, ale tylko niemal w pełni pod kontrolą, co sprawia, że ta gra jest po prostu fascynująca. (Rory Somers, Polyhedroncollider.com)

Ośmioma kolorami kości (i nigdy nie będziesz w stanie wylosować tylu), Scholars zmusza cię do bycia sprytnym i oszczędnym w budowaniu torby, ale także do dynamicznego obracania się i elastycznego podejścia do strategii (Rory Somers, Polyhedroncollider.com)

W ramach szybkiego podsumowania: kolejność, w jakiej wykonujesz swoje akcje, jest naprawdę ważna, karta, której używasz: jest również ważna, kości? Tak, one też są ważne. Niektóre z tych decyzji są bardzo krótkoterminowe, inne są znacznie dłuższe i istnieje fantastyczna równowaga między planowaniem, reagowaniem i wykorzystywaniem okazji. (Rory Somers, Polyhedroncollider.com)

Werdykt
Dla mnie bardzo solidne 8.5 może nawet 9/10 i zawsze chętnie siądę jak ktoś zaproponuje a sam też będę namawiał na granie. (Grojciec i syn)

Z każdą kolejną rozgrywką Męrdcy stają się jeszcze przyjemniejsi, a mój podziw dla projektantów wzrasta. (Bordspel Wereld)

To jedna z najlepszych gier, w jakie grałem od dłuższego czasu. Wysoka interaktywność połączona z gwiezdną mechaniką euro to rzadka sprawa, która sprawiła, że nie mogłem się doczekać każdej rozgrywki w Scholars. (Shane Ryan, Boardgame Reviews)

Link: https://sklep.portalgames.pl/medrcy-znad-poludniowego-tygrysu

No comments yet.

Leave Your Reply

O NAS

Portal Games jest działającym na polskim rynku od 1999 roku wydawca gier planszowych. Wśród nich znajdują się takie gry jak Robinson Crusoe, Osadnicy: Narodziny Imperium oraz Detektyw.

Administratorem danych osobowych jest Portal Games Sp. z . o. o. z siedziba w Knurowie (44- 190) ul. Sienkiewicza 13, nr KRS 0000617095, NIP 6312660554, REGON 363435596, e-mail: portal@portalgames.pl.

Szczegóły związane z przetwarzaniem danych osobowych znajdziesz tutaj Polityka prywatności.

Zobacz co u nas na tweeterze!

    Zapisz się do newslettera i bądź na bieżąco!

    Twoje imię (wymagane)

    Twój adres e-mail (wymagane)



    Chcę otrzymywać na podany przeze mnie adres e-mail newsletter od Portal Games Sp. z o.o. (informacje handlowe o nowościach, promocjach, produktach lub akcjach specjalnych w sklepie Portal Games) zgodnie z Polityką prywatności. Wiem, że w każdej chwili mogę zrezygnować z subskrypcji.

    Administratorem danych osobowych podanych w formularzu zapisu na newsletter jest Portal Games Sp. z o.o. (KRS 0000617095). Dane osobowe będą przetwarzane w celu wysyłki newslettera na zasadach opisanych w Polityce prywatności.