LEKTURA NA DZIŚ: Poprzez Wieki – Wyciągnięte Wnioski

Wyciągnięte Wnioski

Garden Concept CARD DIMENSIONS kopia

Targi w Essen rok 2013. Podszedł do mnie młody chłopak z prototypem w ręku. Opowiedział mi o swojej grze kilka słów i brzmiał na tyle interesująco, że zgodziłem się wziąć ten prototyp ze sobą w celu zagrania w niego w biurze.

Wróciłem więc do Polski i zagraliśmy. Była to gra dla dwóch graczy, która miała miejsce w mieście wprost z klimatów fantasy. Każdy z graczy stał na czele jednej frakcji, jeden z nich był kimś w rodzaju burmistrza i sił zbrojnych miasta, drugi stał na czele rewolucjonistów. Walczyliśmy ze sobą o kontrolę w mieście, przejmując od siebie różne dystrykty itp. Podstawowa mechanika była w porządku – draft miedzy dwoma graczami. Bardzo mi się podobał ten element. Pozostała część gry stanowiła jednak problem – gra posiadała ogromną ilość znaczników kontroli oraz wielką mapę, nie wydawało mi się możliwe wydanie jej. Posiadała jeszcze kilka mniejszych i większych problemów.

Wysłałem swój raport z różnymi uwagami do niego. Napisałem mu, że nie jesteśmy zainteresowani grą i podałem mu kilka informacji zwrotnych tłumacząc mu jakie problemy widzę w tym prototypie.

Historia jak wiele innych, prawda?

***

Wrzesień 2014. Otrzymaliśmy emaila od tego projektanta. Posiadał nowy prototyp. Znów zaprojektowany dla dwóch graczy. Raz jeszcze posiadał element draftu. Ale wszystko inne się zmieniło. Wydrukowaliśmy wersję PnP i zagraliśmy.

Zakochałem się w niej już po pierwszej rozgrywce. Już po pierwszej rozgrywce wiedziałem, że przede mną na stole znajduje się wspaniały klejnot. Gdy skończyliśmy pierwszą rozgrywkę, nie mogłem się wręcz doczekać kiedy wrócę do domu i pokaże tą grę Merry.

Powiedziałem Łukaszowi, żeby skontaktował się z projektantem i ustawił nam spotkanie podczas tegorocznego Essen. „Ustaw to na czwartek z samego rana. Pierwszego dnia targów. Muszę podpisać z nim kontrakt na tą grę zanim inni wydawcy będą mieli szansę.”

Jedziemy do Essen. Spotykam Kristiana. I mówię mu wprost jak bardzo spodobała mi się ta gra, jak bardzo wierzę w sukces tej gry i jak wiele energii i serca jestem gotowy włożyć w rozwój tej gry oraz w produkcję, by sprawić, że będzie ona sukcesem na skalę światową.”

Patrzy na mnie i mówi coś w stylu: „Jestem ogromnym fanem Portal Games, będę wniebowzięty jeśli to wy wydacie moją grę.” Uśmiecham się, uścisnęliśmy dłonie. Dwa dni po targach w Essen podpisaliśmy umowę.

***

Jestem podekscytowany wydaniem gry Poprzez Wieki, ponieważ będzie to pierwsza gra którą wydam. Pokładam w ten projekt wiele wiary, podchodzę do tego pełen pasji, wkładam w to całe swoje serce. Wciąż pamiętam moją pierwszą rozgrywkę, pierwszy moment ekscytacji, te ciarki na skórze, gdy uzmysłowiłem sobie co mam przed sobą na stole.

Nie potrafię sobie wyobrazić jak podekscytowany jest Kristian w tym momencie. Będzie to jego pierwsza gra jaką wyda.

I wiecie co, myślę, że oboje zasłużyliśmy sobie na ten dreszczyk emocji, który nam teraz towarzyszy i tą przygodę w którą oboje przeżywamy. Ja czuję, że zasłużyłem na to, ponieważ byłem wobec niego szczery, dałem mu swoją szczerą opinię pisząc ten raport. Lubię myśleć, że dzięki temu miał odrobinę więcej szacunku względem Portal Games, co sprawiło że wrócił do nas z nowym prototypem. On natomiast zasłużył na to, ponieważ przeczytał uważnie moje uwagi, wyciągnął wnioski i z cierpliwością stworzył nową, o wiele lepszą grę. Grę, która ukaże się na Gen Conie, największym konwencie na świecie.

Życzcie nam powodzenia! I wrzućcie Poprzez Wieki na swoją listę gier do sprawdzenia. Naprawdę jest to wspaniały projekt.

Share this

Jeden komentarz

  • Adam

    To chyba bardzo stary tekst, który był już publikowany 🙂